تلفن تماس با ما 36411130-031

سئو سایت ، بهینه سازی سایت ، SEO

بهینه‌سازی سایت ( SEO )

مقاله های زیر برای چه کسانی است ؟

این راهنما برای مالکین ، مدیران ، و کسانیکه کسب درآمدشان یا تبلیغ محتوای آنلاین خود را از طریق جستجوی Google انجام میدهند مناسب می باشد . شما ممکن است مالک یک کسب ‌وکارروبه ‌رشد وپررونق یا یک متخصصSEO دریک وبسایت هستید . اگربه دنبال یک راهنمای کامل ازاصول SEO با توجه به بهترین شیوه و تجارب ما هستید این مقاله ازبهترین اقدامات مطرح‌ شده در بهینه سازی موتورهای جستجو برای ردیابی، رتبه بندی و درک محتوا ، به شما کمک می کند.


بهینه ‌سازی سایت ( SEO ) اغلب در مورد ایجاد تغییرات کوچک در بخش‌های وب سایت است. در بررسی اولیه ,این تغییرات ممکن است بهبود تدریجی به نظر برسد ,اماوقتی با بهینه ‌سازی‌های دیگرهمراه می‌شوند , آن‌ها می‌توانند تاثیر قابل ‌توجه و اساسی بر کاربر سایت وعملکرد درنتایج جستجوی اصلی داشته باشند . شما احتمالابا بسیاری ازموضوعات این مقاله آشنا هستید,چون این اصول برای هرصفحه وب ضروری هستند ,اما ممکن است آن‌ها را رعایت نکنید

 

شما باید سایت خودرا بهینه سازی کنید تا پاسخگوی نیاز کاربران باشید .یکی از این کاربران یک موتور جستجو است که به کاربران دیگرکمک می‌کند محتوای شما را پیدا کنند . بهینه‌سازی موتور جستجو جهت کمک به موتورهای جستجو برای ارائه محتوا است.


عبارات زیر در مقالات سئو زیاد مطرح می شود . فعلا به توضیحی مختصر بسنده میکنیم

Index - گوگل همه صفحاتی که در سایت شما ایندکس شده باشد را ذخیره می‌کند ، برای هر صفحه دارای محتوای (URL) آن صفحه را توصیف می کند . Google در یک شاخص زمانی هر صفحه ای را جستجو و تشخیص می دهد و آن را به فهرست صفحه های ایندکس شده اضافه می کند .
Crawl - فرآیند جستجوی صفحات وب جدید یا به روزرسانی شده . Google با پیگیری لینک ها ، پیگیری سایت و بسیاری موارد دیگر، URL ها را پیدا می کند وب را ردیابی می کند و به دنبال صفحات جدید است، سپس آنها را (در صورت لزوم) نشان می دهد.
Crawler - نرم افزار خودکار که صفحات را از وب ردیابی می کند و آنها را نشان می دهد.
Googlebot - نام عمومی Google's crawler و دائما" وب و تغییرات را بارگیری می کند.
SEO - بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو : بهبود فرآیند ساخت سایت شما برای موتورهای جستجو گر .

 

چگونه می توانم سایت خود را در جستجوی Google داشته باشم ؟
ورود به نتایج جستجوی گوگل رایگان و آسان است؛ شما حتی نیازی به ارسال سایت خود به گوگل ندارید. گوگل یک موتور جستجو کاملا خودکار است که از crawlers وب برای جستجوی دائم وب استفاده می کند، به دنبال سایت هایی برای افزودن به فهرست عناوین وبسایت ما است. در حقیقت، اکثریت قریب به اتفاق سایت های ذکر شده در نتایج جستجوی ما به صورت دستی برای ورود به سیستم ارائه نمی شوند بلکه به صورت خودکاردر هنگام crawlers دروب, پیداواضافه می‌شوند .

 

ما برای ارائه یک وبسایت در Google چهار دستورالعمل را پیشنهاد میکنیم. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که crawlers سایت خاصی را پیدا کند ، ولی با دنبال کردن این دستورالعمل ها کمک میکنید سایت شما در نتایج جستجوی کاربران ظاهر شود. 

  1. Google Search Console یا WebMaster Tools ابزارهایی برای کمک به شما در ارائه مطالب خود به Google فراهم می کند و بر نحوه چگونگی در جستجوی Google نظارت می کند . اگرمی‌خواهید ,کنسول جستجو می‌تواند حتی شما را در مورد مسایل بحرانی که گوگل باسایت شما برخورد می کند را آگاه سازد .
  2. به گوگل کمک کنید تا محتویات شما را پیدا کند .
    اولین گام به دست آوردن سایت شما در گوگل این است که مطمئن شوید Google می تواند آن را پیدا کند . بهترین راه برای انجام این کار این است که یک Sitemap ارسال کنید . Sitemap یک فایل درسایت شما است که به موتورهای جستجودر مورد صفحات جدید یا تغییر یافته درسایت شما اطلاع رسانی می کند . گوگل همچنین صفحات را از طریق لینک های دیگر صفحات پیدا می کند. بعدا در این روش سایت خود را ارتقا دهید تا نحوه تشویق مردم برای جستجوی سایت خود را بیاموزید.
  3. عناصر صفحه وب را با رعایت اصول سئو ایجاد کنید . منظور کلیه تگهای نظیر Title , h , meta ,
    عناوین صفحات وب را دقیق و منحصر ایجاد کنید . متا تگ توصیفی description بسیار مهم است . توصیفی را بنویسید که اگر کاربران متا تگ شما را به عنوان بخشی از سایت مشاهده کردند هم انها را مطلع و هم علاقمند سازد . در حالی که برای توضیح در متا تگ حداقل و حداکثری در طول متن وجود ندارد، توصیه میکنیم طول متن در حدی باشد که بطور کامل نمایش داده شود و توجه داشته باشید که کاربران بر اساس موقعیت مکانی و موارد مختلف جستجو می کنند و کاربران مشخص میکنند که اطلاعات مربوطه برایشان مفید و مناسب میباشد یا خیر .

تفکرات غلط
• نوشتن یک متا تگ توصیفی که هیچ ارتباطی با محتوای صفحه ندارد.
• استفاده از توصیفهای عمومی مانند «این یک صفحه وب» یا «صفحه درباره کارتهای بیسبال» است.
• پر کردن توصیف تنها با کلمات کلیدی.
• کپی و چسباندن کل محتوای صفحه به متا تگ توصیف.


از شرح منحصر به فرد برای هر صفحه استفاده کنید
داشتن متا تگ توصیف متفاوتی برای هر صفحه به کاربر و Google کمک می کند به ویژه در جستجوهایی که کاربران ممکن است چندین صفحه را در سایت شما جستجو کنند . اگر سایت شما هزاران یا حتی میلیون ها صفحه داشته باشد، متا تگ های توصیفی دستی احتمالا امکان پذیر نیست. در این مورد، شما به طور خودکار می توانید متا تگ های توصیف را بر اساس محتوای هر صفحه ایجاد کنید.


استفاده علامت گذاری عنوان برای تأکید بر متن مهم (تگ H1)

از آنجایی که برچسب عنوان به طور معمول متن را بزرگتر از متن معمول در صفحه نشان می دهند ،این یک نشانه بصری برای کاربران است که این متن مهم است و می تواند به آنها در مورد نوع محتوای متن زیر عنوان کمک کند . مقادیر سرفصل های مختلف برای ساخت یک ساختار سلسله مراتبی برای محتوای شما استفاده می شود و باعث می‌شود که کاربران از طریق نوشتار شما هدایت شوند.

اقدامات نادرست

  •  قرار دادن متن در برچسب های عنوان که در تعیین ساختار صفحه مفید نیست.
  •  استفاده از تگ های عنوان برای مطلبی که شاید برای  آن برچسب های دیگری مانند strong مناسبتر باشد
  • استفاده از سرفصل ها ی ضعیف در سراسر صفحه
  • استفاده بیش از حد از برچسب  h1 در یک صفحه
  • عنوان های بسیار طولانی.
  •  استفاده از برچسب های تنها برای سبک دهی متن و ارائه ساختار