مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

بازاریابی اینترنتی با اینستاگرام

بازاریابی اینترنتی با اینستاگرام



بازاریابی اینترنتی با اینستاگرام

تقریبا در تمامی مقالاتی که تا به امروز در مورد سئوی سایت و آموزش سئو منتشر شده است درمورد اهمیت استفاده از شبکه ها و برنامه های اجتماعی صحبت شده است که چه تاثیراتی بررروی جذب مخاطب و سئوی سایت شما دارد در این مقاله میخواهیم روشهای بازاریابی در برنامه اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم و تاثیرات ان را بر روی فعالیت فردیتان بسنجیم .

در برنامه های مجازی جذب مخاطب و بازاریابی به مراتب آسان تر است نسبت به روش های دیگر اینستاگرام یکی از برنامه های پرکاربرد بین کاربران اینترنت میباشد و توانسته است رتبه اول را با داشتن بیش از 200 میلیون نفر کاربر فعال به خودش اختصاص دهد که تاثیر بسیار زیادی بر روی تجارت و فعالیتهای اقتصادی داشته است .ویژگی بارز اینستاگرام که باعث شده است تبدیل به پرکاربردترین برنامه بین کاربران باشد درج تصاویر و اشتراک گذاری بین مخاطبین میباشد و به راحتی بسیاری از کاربران تصاویر محصولات خود را درج می کنند و توضیحات ان را در قالب متن در زیر تصاویر درج می کنند این ویژگی باعث میشود که کاربران به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند .

برای شروع یک فعالیت موفق در اینستاگرام باید ترفند های کارکردن با این برنامه پر قدرت را بشناسید و مطلع شوید .یک پیج جذاب و فعال ایجاد کنید محبوبیت در اینستاگرام بستگی به فعالیت مدیر پیج دارد هرچقدر مطالب شما جذاب و به روز باشد قطعا" مخاطبین زیادی را به سمت خود جذب می کنید , همچنین نباید اطلاعات کذب و غیر واقعی درج کنید که این امر باعث عدم اعتماد کاربران میشود و از محبوبیت پیج شما کاسته می شود .سعی کنید تصاویری که درج می کنید بسیار با کیفیت و گویا باشد که این مهمترین امر در فعالیت و بازاریابی شما میباشد و مطالبتان را خلاصه و مفید درج کنید .


جذب مخاطب و بازاریابی در اینستاگرام


برای اینکه بتوانید مخاطبین زیادی را به سمت پیج خود جذب کنید باید :

1. به طور مداوم فعالیت داشته باشید
2. نامی جذاب برای پیج خود انتخاب کنید
3. به تمامی سوالات و نظرات کاربران پاسخ دهید: حضور مدیر پیج و برقراری ارتباط با کاربران و تلاش برای رفع نیاز انان باعث می شود که اعتماد کاربران را جلب کنید و محبوب انها شوید .
4. در پیج های رقبا فعالیت داشته باشید
5. مطالبی طنز امیز و سرگرمی هم برای جذب کاربر درج کنید.
6. یکی دیگر از ویژگیهای اینستاگرام که میتوان برای جذب کاربر بسیار مفید از ان استفاده کرد درج ویدئو و کلیپ میباشد و با اینکه از نظر مدت زمان دارای محدودیت یباشد ولی میتوان ویدئویی کوتاه و مفید منتشر کرد .
در قسمت تنظیمات پروفایل اینستاگرام یک قسمتی برای درج آدرس وب سایت وجود دارد که میتوانید ادرس وب سایت خود را و یا لینک صفحه ای از سایتتان را که کاربران در ان ثبت نام انجام میدهند را قرار دهید و حتی اگر وب سایت ندارید میتوانید لینک اکانت لینکدین خود را در ان درج کنید و بهتر است این قسمت را خالی نگذارید .

7. برای انتخاب عکس هایی که در پیج خود می گذارید بسیار وقت بگذارید سعی کنید عکس ها با کیفیت باشد و عکسی را انتخاب کنید که جذاب باشد و مخاطب را به چالش بکشد هرچقدر از خلاقیت زیادی در انتخاب عکس ها استفاده کنید مخاطب زمان بیشتری را برای مشاهده پست و پیج شما میگذارد .

بازاریابی اینترنتی با اینستاگرام



8. در قسمت bio پروفایل خود نکته جالبی را که باعث جذب کاربر میشود تا شما را فالو کند بنویسید از درج نکات تعریفی و کلیشه ای خودداری کنید .حتما مطلب مهمی را که در مورد نحوه کار پیجتان است و کاربران از آن نفع میبرند را در bio درج کنید .

9. میتوانید برای جذب کاربران به پیج اینستاگرام خود از طرح ها و مزیت های ویژه استفاده کنید مانند برگزاری قرعه کشی و مسابقه , ارائه تخفیف ویژه بر روی خدمات و محصولات , ارائه کد تخفیف و ..... اما در نظر داشته باشید که این مزیتها باید فقط برای دنبال کنندگان پیج شما در اینستاگرام باشد

10. سعی کنید عکس پروفایل خود را ماهی یکبار عوض کنید و اگر عکس پروفایل شما برند تجاریتان میباشد میتوانید با تغییرات کوچکی ویرایش کرده چون این کار باعث میشود از نظر اینستاگرام شما کاربر فعالی شناخته شوید و بیشتر مورد توجه قرار بگیرید .میتوانید در طراحی عکس پروفایلتان خلاقیت به خرج دهید نسبت به مناسبتها و یا متناسب با تخفیفات خود کمی تغییرات در عکس پروفایل خود ایجاد کنید .

11. فعالیت خود را فقط در خصوص فروش محصولاتتان انجام ندهید این را در نظر بگیرید که کاربران برای خرید محصولات شما نیاز به راهنمایی و آموزش دارند و حتی اگر کار شما اموزش نمیباشد سعی کنید با ارائه نکات مفید در مورد کارایی محصولات کاربران را به سمت خود جذب کنید .به طور مثال میتوانید نحوه تشخیص محصول اصل از محصول تقلبی را آموزش دهید و یا نحوه استفاده از محصولات را آموزش دهید .

بازاریابی اینترنتی با اینستاگرام


12. حتما در ابتدای کار اکانت خود را به اکانت تجاری تغییر دهید (account business )در این نوع اکانت خیلی پیشرفته تر میتوانید پیج خود را مدیریت کنید و کاربران راحت تر با شما در ارتباط هستند و همچنین با استفاده از ابزارهای پیشرفته در اینستاگرام میتوانید دقیق تر عملکرد خود را تحلیل کنید

13. در پست هایی که درج می کنید حتما از تگ ها و هشتگ ها (# ) استفاده کنید در اینستاگرام کاربران زیادی مطالب خود را از طریق هشتگ ها پیدا می کنند .مثلا برند خود را به عنوان یک هشتگ تعریف کنید علاوه بر این از هشتگ های عمومی اینستاگرام هم استفاده کنید .در موارد بالاتر هم گفته شد که میتوانید در اکانت خود مسابقه راه اندازی کنید یکی از روشهای ان استفاده از مسابقه هشتگ میباشد که کاربران شما هشتگ برندتان را انتشار دهند . اما در استفاده از هشتگ ها زیاده روی نکنید زیرا ظاهر پست شما را نازیبا جلوه می دهد مخصوصا در اکانت های تجاری تعداد کمی هشتگ برای هر پست استفاده میشود .

14. برای درج مطالب بهتر است در ساعات پایانی روز این کار را انجام دهید که بازخورد بهتری داشته باشد .البته بستگی به گروه مخاطبان شما دارد با استفاده از ابزار insight میتوانید زمان مناسب برا برای مخاطبان خود بسنجید و بررسی کنید .

15. در پست های خود از کپشن هایی استفاده کنید که جذاب باشد و بتوانید با مخاطب ارتباط خوبی را برقرار کنید .

16. از استوری مفید استفاده کنید : از استوری های جذاب استفاده کنید , به طور زنده با مخاطب در ارتباط باشد تا اعتماد آن ها را جذب کنید ., در استوری از مخاطبان خود نظرسنجی کنید , استوری های خود را هایلایت کنید و در دسته های متفاوت در پیج قرار دهید .

در آخر این را بدانید برای جوابگیری در اینستاگرام و پیدا کردن مشتری باید صبور باشید و پیوسته به فعالیت پیج خود ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید .

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها