مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

تاثیر رسانه های اجتماعی بر سئو سایت


شاید تا به حال شنیده باشید و می دانید که شبکه های اجتماعی بر روی رتبه بندی سایت یا سئو سایت تاثیری به سزایی دارد و یکی از اصولی است که برای بهبود رتبه سایت خود در موتور جستجوی گوگل باید مورد اهمیت قرار دارد در این مقاله تاثیر شبکه های اجتماعی (Social Signals) رابرر رتبه بندی سایت در موتور جستجو مورد بررسی قرار می دهیم .

از اینکه سیگنالهای شبکه های اجتماعی بر روی سئوی سات تاثیر دارد مطمئن هستیم اما طی بررسی هایی که انجام شده است تاثیر هر کدام از این شبکه های اجتماعی متفاوت است که به طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر گذار هستند .بر اساس بررسیهای انجام گرفته تا به امروز سایتهایی که در رتبه برتر گوگل قرار دارند فعالیت های پر رنگی در شبکه های اجتماعی دارند که میتوان حدس زد گوگل برای رتبه بندی خود به این شبکه ها توجه زیادی دارد .


تاثیر رسانه های اجتماعی بر سئو سایت


تاثیرات مستقیم و غیر مستقیمی که شبکه های اجتماعی میتوانند بر روی بهبود رتبه سایت شما در موتور جستجو داشته باشد مانند شبکه های اجتماعی فیس بوک و یا توئیتر , لینکدین، گوگل پلاس و حتی اینستاگرام عبارتند از :
1.تعداد لایک کنندگان پیج و مطالب شما .
2. تعداد اشتراک گذاری هایی که کاربران برای معرفی پیج شما به دیگران انجام می دهند .
3. تعداد فالور ها و دنبال کنندگان پیج شما .
4. تعداد پیج هایی که لینک سایت شما را زیر مطالبشان و یا در پیجشان قرار می دهند .
5 . درج نظرات مثبت مشتریان و افزایش نظرات مثبت در مورد فعالیت شما
6. افزایش مدت زمان بازدید کاربر از وب سایت شما (کاهش بانس ریت )
7. افزایش لینک های ارجاعی

لینک های ارجاعی :

لینک های ارجاعی و یا لینک های ورودی و خروجی در افزایش تعداد بازدید کنندگان تاثیر به سزایی دارد و در مبحث سئو یکی از مواردی است که بسیار با همیت بوده و با رعایت این اصل به هدف خود نزدیک تر میشوید .لینک های ارجاعی لینک هایی هستند که در سایت های دیگر برای سایت شما انجام میشود و یا در پیج های دیگر به خاطر مشهور بودن برند و فعالیت شما بسیاری از کلمات مربوط به فعالیت شما را به صفحات شما پیوند می دهند که کاربران با کلیک بر روی ان ها به سایت شما راه می یابند .که نام این روش Inbound Linkمیباشد و برای گوگل اهمیت بسیار بالایی دارد .

درج نظرات کاربران و ارتباط برقرار کردن با کاربران

اگر این امکان برای مشتریان و کاربران شما وجود داشته باشد که زیر پست های شما نظرات خود را ثبت کنند و بتوانند از طریق کامنت ها و ارسال پیام شخصی با تیم پشتیبانی شما در ارتباط باشند و در کمترین زمان به نظرات و سوالات کاربران پاسخ بدهید باعث ایجاد حس نزدیکی و ایجاد اعتماد برای کاربران میشود تبلیغات شما در شبکه های اجتماعی بسیار تاثیرات مفیدی بر کاربران و جذب مشتری برای شما دارد .

مدت زمان بازدید کاربران

اگر کار صفحات خود را در شبکه های اجتماعی به صورت حرفه ای انجام دهید کاربرانی که از صفحات شما استقبال می کنند و وارد سایت شما میشوند به احتمال زیاد به کاربران دائمی تبدیل می شوند و مدت زمانی که کاربر در سایت شما پرسه میزند و مطالب را مطالعه می کند برای گوگل اهمیت دارد تا متوجه شود ایا سایت شما سایتی جذاب است یا خیر و در رتبه بندی گوگل بسیار تاثیر گذار است .


تاثیر رسانه های اجتماعی بر سئو سایت


برای اینکه کار خود را در شبکه های اجتماعی بهبود ببخشید باید موارد زیر را رعایت کنید :

1. ایجاد امکان به اشتراک گذاری مطالب و صفحات (share)
2. امکان لایک برای کاربران
3. در تمام شبکه های اجتماعی پیج برای خود ایجاد کنید و در آنها فعالیت مداوم داشته باشید زیرا هر چقدر فعالیت شما بیشتر باشد میتوانید تعداد بیشتری لینک دریافت کنید .
4. فعالیت خود را به طور منظم ادامه دهید و اگر فرصت این کار ر ا ندارید حتما شخصی را به عنوان متخصص برای رسیگی به شبکه های اجتماعی استخدام نمائید .
5. فعالیت خود را به گونه ای با مطالب و عکسهای جذاب ادامه دهید تا کاربران راغب به فالو کردن و اشتراک گذاری مطالب شما شوند .

اگر چه به دلیل وجود محدودیت ها در ایران کاربران زیاد قادر به استفاده از فیس بوک نیستند اما امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام هم مخاطبان زیادی دارد و همین طور فعالیت در گوگل پلاس هم تاثیر در سئو دارد .بیشترین تاثیر را شبکه اجتماعی فیس بوک و بعد از ان گوگل پلاس دارد و طبق بررسی های انجام شده دقیقا مشخص نیست که شبکه لینکدین دقیقا چقدر در سئوی سایت ها تاثیر گذار است .در تحقیقات انجام شده مشخص شده است که سایتی که در رتبه اول قرار دارد پستهای کوتاه و مفید درج کرده است و بیشترین امار لایک و کامنت و اشتراک گذاری را دارد و درج پست با محتوای طولانی تاثیری در سئو ندارد اما در شبکه اجتماعی گوگل پلاس این مسئله صدق نمی کند بیشترین مسئله تاثیر گذار در این شبکه به اشتراک گذاری پست ها میباشد اما بیشترین تاثیر هم به اشتراک گذاری پستهایی که محتوا و مطالب طولانی دارند را بر سئو دارند .و در شبکه اجتماعی لینکدین این مسئله برعکس صدق می کند اشتراک گذاری پستهای کوتاه بیشترین تاثیر را در سئو دارد .

در نظر داشته باشید که با توجه به رشد و گسترش فعالیت شبکه های اجتماعی روز به روز در سطح جهان به کاربران این شبکه ها افزوده میشود و هر شبکه اجتماعی کاربران مخصوص به خود را دارد پس در نظر داشته باشید که هر شبکه به چه نحوی و روشهایی در سئوی سایت موثر عمل می کند و با رعایت قوانین انها برای خود مشتریان وفادار جذب کنید .در هر کشوری نسبت به موقعیت جغرافیایی و همین طور دسته بندی سن افراد میزان استفاده از شبکه های اجتماعی متفاوت میباشد و از زمانیکه شبکه های اجتماعی تلگرام واینستاگرام شروع به فعالیت کرده اند بیشترین قشر مخصوصا" جوانان و نوجوانان از این شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و فعالیت بیشترین برندهای تجاری به این شبکه ها انتقال یافته است که مانند دیگر شبکه های اجتماعی باید فعالیت این دو شبکه را در نظر گرفت و از درج پست های مفید و لینکهای ورودی برای صفحات سایت خود غافل نباشید .

نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها