مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

بهینه سازی سایت برای نمایش در موبایل



درصورتی بهینه سازی و سئو سایت ، یکی از عوامل این است که می بایست سایت شما به بهترین شکل در کمترین زمان ممکن قابلیت نمایش روی صفحه موبایل با قالب مخصوص موبایل را داشته باشد.

بهینه سازی سایت برای نمایش در موبایل

اگر بخواهم راحت تر و با بیانی ساده تر برای شما توضیح دهم طراحی سایت باید به گونه ای باشد که اندازه تصویر و صفحه نمایش برای موبایل های مختلف با سرعت بالا و اندازه استاندارد صورت پذیرد و به خوبی قابل مشاهده باشد.

جدای رعایت کردن سئو و قوانین استاندارد برای امتیاز دهی توسط موتورهای جستجوگر برای نسخه دسکتاپ یک سایت باید توجه بسیار بیشتری به طراحی نمایش سایت در موبایل انجام شود زیرا بسیاری از کاربران آدرس سایت شما را با گوشی های هوشمند باز کرده ، این کاربران که از گوشی برای مشاهده سایت شما استفاده میکنند ماندگاری بیشتری در سایت شما داشته و به منو ها و لینک های موجود در وب سایت مراجعه میکنند . به طور کلی وقتی وب سایت شما از نظر نمایش و اندازه در موبایل استاندارد نمایش داده شود از دید کاربر شکیل تر و جذاب تر می باشد.

همچنین وقتی وب سایت شما ریسپانسیو باشد شما میتوانید در تبلیغات خود در شبکه های اجتماعی و یا ارسال پیامک تبلیغاتی لینک سایت خود را در آخر متن قرار دهید .کاربر پس از دریافت پیامک تبلیغاتی روی لینک سایت شما کلیک میکند و وب سایت شما با قالبی خیره کننده و مفید ،کاربر را در خود غرق میکند.

البته باید این را به اطلاع شما عزیزان برسانم ،بالا بردن فروش فقط به طراحی وب سایت با قالب خوب برای موبایل و نسخه دسکتاپ نیست ،کارشناسان شرکت سپاهان گستر با برگزاری جلسات متعدد با مشتریان خود نقاط قوت و ضعف کالای مورد نظر جهت ارائه در بازار با روش های نوین بازاریابی را در نظر گرفته و پس از طراحی، سایت شما را در بالا بردن فروش خود و ارتباط با مخاطبین دسته بندی شده از نظر صنف و موقعیت اجتماعی راهنمایی میکنند.

به کلمه responsive اشاره کردم و در موردش توضیحی ندادم، به  سایت هایی که جدا از نمایش در کامپیوتر در موبایل با قالبی استاندارد و متفاوت نمایش داده میشوند ریسپانسیو گفته میشود.

ریسپانسیو بودن سایت علاوه بر این که روی دسکتاپ به راحتی نمایش داده می شود بر روی موبایل نیز به راحتی و با قالبی متفاوت اجرا میشود و ابن امر باعث منسجم بودن سایت و سازگاری بیشتر با موتورهای جستجوگر می شود.

محتوای یک سایت بهینه برای نسخه موبایل اینه که بدون اینکه کاربر نیاز به بزرگنمایی صفحه یا مجبور به چپ و راست بردن سایت بر روی گوشی باشد بتواند تمامی منوها و امکانات سایت را مشاهده کند.

یکی از موارد ظریف و مهم برای این نسخه اندازه فونت و رنگ بندی مناسب می باشد.

در سایت های ریسپانسیو ،طراحی باید به گونه ای باشد که با توجه به کوچک بودن صفحه و فونت ها کاربر به آسانی بتواند روی منوی دلخواه کلیک کند و دسترسی داشته باشد.

شرکت سپاهان گستر قبل از استارت طراحی سایت مشتریان خود قالب دسکتاپ و همچنین موبایل را برای مشتری به صورت طراحی گرافیکی آماده کرده و پس از رسیدن به یک نقطه مشترک با مشتریان استارت طراحی وب سایت را در دستور کار خود قرار میدهد.

باید در نظر داشت لینک هایی که در سایت گذاشته می شود در نسخه موبایل باید به گونه ای باشد که کاربر بتواند به راحتی دانلود کرده و به آن ها دسترسی داشته باشد،فرمت فایل ها باید به گونه ای باشد که سیستم عامل های موجود آن فایل را باز کند.

سعی کنید برای اینکه سایتی جذاب و بهینه از نظر کاربر داشته باشید مطالب مفید و لینک های اصلی را در صفحه اول سایت قرار دهید،این کار باعث جذابیت بیشتر سایت شما برای مخاطب میگردد و ماندگاری کاربر در سایت شما که یکی از مهم ترین فاکتورها می باشد را بالا میبرد.

به طور کلی رتبه یک سایت به میزان کاربر پسند بودن آن بستگی دارد هر چه سایت شما کاربر پسند تر باشد ماندگاری کاربر و دنبال کردن منوهای بیشتر افزایش یافته و بهای سایت شما نزد موتورهای جستجو گر بالا می رود و گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت محبوب می شناسد.



SEPARATE URL

یکی از روش هایی است که نسخه دسکتاپ را از نسخه موبایل کاملا جدا می سازد .
در این روش شما دو سایت مستقل و جدا با یک آدرس دارید که یکی بر روی موبایل و دیگری دسکتاپ نمایش داده میشود.


جدا از مشکلات که برای شما در بروز رسانی و وارد کردن محتوا در این روش ایجاد می شود موتورهای جستجو گر هیچ امتیازی برای این مبحث در نظر نمیگیرند. حتی این روش، ضرر به رتبه سایت شما هم میزند. زیرا گوگل در روش URL به هر نسخه ارزش مجزا میدهد و رتبه بندی شما به صورت جداگانه محاسبه میگردد.
این روش را کاملا از ذهن خود دور کنید و در صورت پیشنهاد توسط شرکت های طراحی سایت این روش را رد کنید.


استفاده از ابزارهای سئو

بهینه سازی سایت برای نمایش در موبایل
دربازار امروز سئو مهم تر از همیشه ظاهر شده است. بسیاری از افراد برای رفع مشکلات وب سایت خود از راه حل های سئو استفاده میکنند. به علاوه مدیر یک وبلاگ یا وب سایت میتواند با در نظر گرفتن اصول سئو ورعایت قوانین، فروش خود را بالا ببرد.



روش بهینه سازی وب سایت به طور کلی به دو بخش تقسیم میشود:
روش هایی که موتورهای جستجوگر به عنوان قسمتی از یک وب سایت خوب به کاربران معرفی میکنند ،که به این روش بهینه سازی کلاه سفید می گویند

و روش دوم تکنیک هایی که موتورهای جستجو گر آن ها را تایید نمیکنند و تلاش برای از بین بردن یا به حداقل رساندن آن ها میکنند که به این روش بهینه سازی کلاه سیاه گفته میشود.


علاوه بر دانش کافی برای داشتن سایت و بروز رسانی نیاز به داشتن ابزارهای مختلف برای سئو سایت می باشد.


ابزارهایی که به ما آنالیز کلمات کلیدی سایت را نشان میدهند و اینکه چه کلمه کلیدی سرچ بیشتری میشود یا ابزار بررسی بک لینک ها ،ابزار تست سرعت سایت ها و همچنین ابزارهای بهینه سازی محتوا.


یکی از این ابزارها گوگل آنالیتیکس Google analytics می باشد که واقعا بینظیر برای رصد کردن سایت میباشد .این ابزار به شما صفحاتی که بیشتر توسط کاربراز طریق گوگل دیده شده را نشان میدهد همچنین نمایش تحلیل و درصد ورود کاربران از طریق موتور جستجوگر را دراختیار شما قرار میدهد.


ابزار تست سایت برای موبایل Google mobile-friendly test  که وضعیت ریسپانسیو بوده سایت شما را نمایش میدهد. درنظر داشته باشید گوگل ارزش زیادی برای سایت هایی که با کیفیت بالا و رزولوشن های مختلف برای تطبیق پذیر بودن با دستگاههای مختلف در نظر گرفته شده قائل است.


هر کدام از این ابزارها برای آنالیز وب سایت شما به صورت جداگانه کاربرد داشته و حتما به شما در بالا بردن رتبه سایت وجلو زدن از رقبا کمک خواهد کرد.


تمامی این ابزار ها رایگان می باشد و شما میتوانید از این ابزارها استفاده نمایید ویا جهت مشاوره با کارشناسان شرکت سپاهان گستر تماس حاصل نمایید.


شعار همیشگی سپاهان گستر برای مشتریان خود:


رسیدن به بالاترین فروش در             کمترین زمان                      با پایین ترین هزینه




نویسنده: سیدمنصورسجاد

برای مشاهده سایر مقالات سیدمنصورسجاد کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها