مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

سئو کلاه سفید چیست ؟


سئو به سه دسته تقسیم میشود : سئوی کلاه سفید , سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری که در این مقاله سئوی کلاه سفید را مورد بررسی قرار می دهیم .

به اعمال و اقداماتی که شما و یا توسط طراح و پشتیبان سایتتان که طبق قوانین و چهارچوب موتور جستجوی گوگل و سایر موتور های جستجو برای بهبود وضعیت سایت خود و افزایش رتبه سایت در موتور های جستجو انجام می شود را سئو کلاه سفید ( White Hat SEO) می نامند .اگر اصول سئو کلاه سفید را رعایت کنید و به فکر ارائه محتوای با کیفیت باشید خود به خود رتبه سایت شما افزایش می یابد و دیگر نیاز به مراجعه به متخصص سئو کار ندارید .

سئو کلاه سفید

تکنیک سئو کلاه سفید

عواملی که در سئو کلاه سفید مورد اهمیت و تاثیر گذار هستند :
1- درج محتوای جدید , جذاب و ناب
2- رعایت اصول متا تگ ها
3- انتخاب کلمات کلیدی اصولی و قوی
4- رعایت اصول در ساختار وب سایت و بهینه سازی

یکی از موتور های جستجوی قوی و پرکاربردی که امروزه همه کاربران برای جستجوی مطالب مورد نیاز خود استفاده میکنند موتور جستجوی گوگل میباشد برای اینکه بتوانید رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید باید طبق قوانین گوگل سئوی کلاه سفید را انجام دهید در غیر اینصورت اگر هر گونه خطایی انجام دهید و یا از روش های غیر قانونی صرفا" جهت اینکه در صفحه اول گوگل ظاهر شوید و نظر و درخواست کاربران برایتان اهمیت نداشته باشد سئوی کلاه سیاه نامیده می شود که در مقاله ی بعدی سئوی کلاه سیاه و اصول ان را مورد بررسی قرار خواهیم داد و شاید برای مدتی در گوگل ظاهر شوید اما بعد از مدتی کوتاه موتور جستجوی گوگل شما را شناسایی کرده و علاوه بر پرداخت جریمه سنگین شاید دیگر بازگشت به نتایج جستجوی گوگل غیر ممکن باشد .


اصول سئو ی کلاه سفید برای افزایش رتبه سایت در گوگل

در مقالات قبل هم  مواردی که باید در راه اندازی و بهینه سازی سایت برای سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل انجام شود را مورد بررسی قرار داده ایم ، در این مقاله هم در مورد مواردی که در سئوی کلاه سفید از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند بررسی هایی انجام خواهیم داد .

رعایت اصول مناسب برای نمایش در صفحه موبایل

امروزه درصد بیشتری از کاربران از موبایل برای انجام تمام کارهای اینترنتی استفاده میکنند پس از طریق بهینه سازی سایت خود برای نمایش در صفحات موبایل طبق مدل های گوناگون میتوانید در صد زیادی کاربر جذب کنید ولی اگر سایت شما قابل بارگذاری استاندارد برای صفحات موبایل نباشد علاوه بر از دست دادن بسیاری از بازدیدکنندگان سایت شما از نظر گوگل هم به طور استاندارد شناخته نمی شود و برای بهبود وضعیت شما در جستجوی گوگل زمان بیشتنری نیاز دارید .

محل و اطلاعات کامل سازمان و یا محل کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید

بسیاری از کاربران اینترنت امروزه برای پیدا کردن موارد مورد نیاز خود به جستجو بر اساس ادرس ان مرکز می پردازند به طور مثال در صورت نیاز به شرکت های طراحی سایت در اصفهان بر اساس همین کلمه جستجو میکنند و بعد از جستجوی ادرس به ان سازمان ها مراجعه میکنند و با این امکان که ادرس محل مورد نیاز را بر روی نقشه گوگل کامل مشاهده میکنند بسیار راحت تر میتوانند اعتماد کنند پس در نتیجه حتما ادرس محل کسب و کار خود را بر روی نقشه گوگل ( گوگل مپ )ثبت کنید . برای مشاهده چگونگی ثبت مکان در گوگل مپ و افزایش رتبه آن مقاله لینک شده را مطالعه نمایید .

توجه به نیاز کاربران و نحوه طراحی سایت سئو کلاه سفید

اگر سایت شما بصورت استاندارد طراحی شده باشد و ناوبری ساده ای داشته باشد که راحت کاربر را به آن هدف خود هدایت کند گوگل سایت شما را به عنوان سایت برتر شناسایی می کند اما اگر سهل انگاری کنید و طراحی سایت شما جذاب نباشد و بصورت پیچیده کاربر را درگیر کند و به نیاز های کاربران توجه نکنید اصول اولیه برای سئو کلاه سفید را رعایت نکرده اید .

دقت در انتخاب کلمات کلیدی

زمانی که میخواهید کلمات کلیدی برای سایت خود انتخاب کنید لیستی از کلماتی را که مد نظر شما است را تهیه کنید . امروزه امکاناتی تهیه شده است که با استفاده از این ابزارها و سایتها میتوانید در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید و بسنجید که کدام کلمه بیشترین درصد امار جستجو را در گوگل دارد و حتی میتوانید از کلمات کلیدی پیشنهادی که خود این ابزارها ارائه می دهند استفاده کنید یکی از این ابزارها keyword planner می باشد . برای انتخاب بهترین کلمه کلیدی مناسب برای سایت مقاله لینک شده را مطالعه نمایید .این اصول را در متا تگ ها هم رعایت کنید در متا تگ ها هم از کلمات کلیدی اصلی و در متا تگ عنوان هم این اصول را رعایت کنید .دقت کنید که در متا تگ تصاویری هم که روی سایت درج می کنید این اصول را رعایت کنید .

درج محتوای با کیفیت و جدید و ناب

برای اینکه سایت خود را به گوگل سایتی ارزشمند و متفاوت و به روز معرفی کنید باید همیشه محتوا و مقالات خود را به صورت جدید و غیر کپی و مفید تهیه کنید در طول متن مقالات خود از تعداد استانداردی کلمات کلیدی استفاده کنید و بهتر است در عنوان مطالب خود هم از کلمات کلیدی استفاده کنید به تعداد کلمات مطالب خود دقت کنید که حداقل از 500 کلمه تا حداکثر 1500 کلمه باشد . بهتر است هر از گاهی مطالب قبلی خود را هم به روز رسانی کنید و اگر مواردی را در آن ها رعایت نکرده اید اجرا کنید و مجددا" محتویات آپدیت شده را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید .با درج اینگونه مطالب و رعایت این موارد به راحتی برای سایت خود کاربر جذب می کنید و به راحتی میتوانید مطمئن باشید که کاربران سایت شما را به همدیگر معرفی می کنند و به راحتی رتبه ی خوبی برای خودتان کسب می کنید .


رعایت اصول استاندارد گوگل در برنامه نویسی سایت

این بحث شاید مربوط به بخش فنی و برنامه نویسی سایت شما می شود اما باید بدانید که گوگل برای برنامه نویسی و ساختار اساسی سایتها استانداردهایی دارد که بتواند راحت سایت ها را بر اساس محتوایشان شناسایی کند و در دسته بندی خود برای جستجوی راحت قرار دهد .

استفاده از لینکهای مناسب و ساخت لینک های داخلی

بحث لینک سازی در سایت بسیار گسترده است که مربوط به تمام بخشهای سایت می شود. در طول مطالب و مقالاتی که بر روی سایت خود قرار می دهید از کلمات کلیدی استفاده میکنید که می توانید این کلمات کلیدی را به دیگر صفحات مربوط به موضوع ان ها لینک دهید و در پایان هر مقاله میتوانید از لوگوهای شبکه های اجتماعی استفاده کنید . در هر کدام از شبکه های اجتماعی پر کاربد صفحه ای برای خود ایجاد کنید و با لینک به این برنامه ها توسط لوگوی هر نرم افزار هم میتوانید کاربران را به صفحات اجتماعی خود هدایت کنید و هم کاربران میتوانند مطالب جذاب شما را برای دیگر دوستان خود در این نرم افزار های اجتماعی به اشتراک بگذارند و شما را به دیگران معرفی کنند .علاوه بر فعالیت در شبکه های اجتماعی در سایت های متفاوت برای خود وبلاگ بسازید . برای دریافت توضحات کامل تر مقاله بهینه سازی داخلی سایت را مطالعه نمایید .


لینک سازی خارجی

میتوانید در طول مطالب و محتوای خود لینک هایی ایجاد کنید و به دیگر سایتهای ارزشمند لینک دهید این کار به گوگل کمک می کند راحت تر شناسایی کند که مطلب شما در مورد چه موضوعی است و همچنین میفهمد که چقدر معتبر است که به سایتهای ارزشمند تر دیگری لینک داده شده است .میتوانید با مدیران دیگر سایتهای معتبر در ارتباط باشید و از ان ها درخواست کنید که بک لینک سایت شما را در سایتشان قرار دهند و یا  ریپورتاژ آگهی در سایت های خبری ثبت کنید .


شرکت در سایت های پرسش و پاسخ

سایت هایی هستند که تالارها و انجمنهایی برای مباحث متفاوت ایجاد می کنند تا کاربران در مورد موضوعات مورد نیاز گفتگو کنند و اطلاعاتی برای خود کسب کنند و جواب پرسش های خود را بیابند . میتوانید در این تالار ها عضو شوید و همیشه فعال باشید و به سوالات کاربران پاسخ بدهید و اگر همیشه فعال باشید و شما را به عنوان عضو فعال شناسایی کنند میتوانید لینک سایت خود را به عنوان راهنمایی و دریافت اطلاعات به کاربران معرفی کنید و ارائه دهید ولی اگر عضو فعال نباشید لینک شما حذف میشود و غیر فعال می گردد .

سرعت بالای بارگذاری سایت

سئو کلاه سفید اگر سایت شما دارای سرعت بالایی در بارگذاری و نمایش خود داشته باشد کاربران زیادی را به خود جذب می کنید در غیر اینصورت کاربران منتظر نمی مانند برای اینکه سایت شما به نمایش درآید و سایت را ترک میکنند . افزایش سرعت سایت برای جذب مخاطب بسیار ضروری است . برای رسیدن به این مهم ، مقاله روش های افزایش سرعت سایت و بهبود نرخ تبدیل را مطالعه نمایید .

در اخر توصیه میکنیم برای ارتقاء رتبه خود در گوگل یک تیم حرفه ای برای تولید محتوای ارزشمند تشکیل دهید و بر روی محتویات سایت خود کار کنید تا سریعتر به نتیجه خود برسید البته این را بدانید که سئو کلاه سفید برای سایت هایی کارآیی دارد که محتوایی هستند اگر سایت شما یک سایت غیر محتوایی است این روش را استفاده نکنید .

منبع مطلب


نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها