مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

ابزار Keyword Planner

در این مقاله شما را با ابزاری از موتور جستجوی گوگل که به شما در انتخاب کلمه کلیدی برتر کمک میکند آشنا میکنیم این ابزار Keyword Planner نام دارد در گذشته از ابزاری به نام Keyword Tool برای این کار استفاده میشد که در ابتدا توضیح مختصری در مورد ابزار keyword tool میدهیم.


ابزار Keyword Planner


Keyword tool:


با استفاده از ابزار keyword tool در گذشته این امکان وجود داشت که هم امار تعداد جستجوی کلمه کلیدی خاصی را در ماه بررسی کرد و هم امار تعداد جستجوی عبارات و جملاتی که حاوی کلمه کلیدی بوده اند که کارایی بسیاری در انتخاب کلمه کلیدی مناسب داشت.

تفاوت ابزار keyword tool و ابزار جدید و جایگزینی آن در گوگل ابزار keyword planner در این است که در این ابزار دیگر قادر به بررسی عبارات جستجو شده که حاوی کلمات کلیدی هستند نیستید و فقط میتوانید آمار تعداد جستجوی خود کلمه کلیدی را در ماه بررسی کنید .

اما از مزایای ابزار keyword planner میتوان به امکان ترکیب کلمات کلیدی و استفاده از امکان ادورز اشاره کرد . و به این نکته توجه داشته باشید بدون فیلتر شکن و یا تغییر ip نمیتوان در حال حاضر در ایران از این سرویس استفاده کرد .

قبل از اینکه به سراغ آموزش کار با ابزار Keyword Plannerبرویم توضیح مختصری هم در مورد ادورز Google Adwords میدهیم که بهتر بتوانید از مبحث آموزش بهره ببرید .


ابزار Keyword Planner


Google Adwords:

با استفاده از این ابزار میتوانید سایت و تجارت خودتان را تبلیغ کنید به این گونه که اکانتی در گوگل ادوردز ایجاد می کنید و شارژ منمایید سپس یک لینک و عبارتی مختصر از سایت و یا صفحه ای که میخواهید تبلیغ ان را انجام دهید را ثبت می کنید که عموما" این تبلیغات در ابتدا و یا انتهای صفحه اول جستجوی گوگل به نمایش در می اید که بهتر است مکان ان را در ابتدای صفحه انتخاب کنید که مظمئن شوید کاربر بر روی ان کلیک می کند سپس زمانی که کاربری بر روی لینک شما کلیک کند و وارد ان شود شما نسبت به هر کلیک هزینه ای به گوگل پرداخت مینمائید که این کار تبلیغات کلیکی هم نام دارد .


ابزار Keyword Planner


آموزش کار با ابزار keyword planner


چگونگی جستجوی کلمات کلیدی :


ابتدا برای ساختن یک اکانت gmail اقدام کنید که بتوانید به قسمت ادوردز Google Adwords دسترسی پیدا کنید و سپس از انجا به ابزار Keyword Planner دسترسی پیدا کنید و از قسمت Tools & Analysis میتوانید به صفحه جستجوو بررسی کلمات کلیدی دست پیدا کنید .

1- Your product or service : در انجا صفحه ای برای جستجوی کلمات کلیدی میبینید زمانی که میخواهید بصورت گروهی کلمات کلیدی مورد نظر خود را بررسی کنید باید کلمات را با استفاده از ویرگول از هم جدا کنید و یا هرکدام را در خط های جداگانه تایپ کنید.

2- Your landing page : در قسمتی میتوانید ادرس سایتی را که میخواهید مورد بررسی قرار گیرد را وارد کنید که با این کار ابزار Keyword Planner میتواند با بررسی محتوای سایت کلمات کلیدی مناسب تری را به شما ارائه دهد

3- Your product category : و در قسمت بعدی باید زمینه فعالیت و موضوع کاری خود را انتخاب کنید .

4- Targeting : در این قسمت شما کشور هایی که میخواهید ابزار بر اساس جستجوی کاربران انجا کلمات کلیدی شما را بررسی کند و زبان کاربران و نوع موتور جستجویی که بیشتر کاربران از ان استفاده میکنند و جستجوی سایت شما بیشتر در ان برایتان مهم است را انتخاب میکنید .

5- Negative Keywords :
در این قسمت اگر شما میخواهید کلمه ای جزو کلمات کلیدی پیشنهادی ابزار keywordplanner نباشد را تعیین میکنید و ابزار متوجه میشود که این کلمه را باید از بین جستجوی خود حذف کند .

6- کادر های قسمت customize your search برای کسانی که در گوگل ادوردز Google Adwords اقدام به تبلیغات کرده اند مورد استفاده قرار میگیرد

7- در اخر با کلیک بر روی دکمه Get ideas میتوانید نتایج بررسی کلمات کلیدی درخواستی خود را در قسمت ideas tab Keyword از قسمت Modify Search مشاهده کنید .





اجزاء صفحه ی google keyword planner :


ابزار Keyword Planner
Search items : کلماتی که شما برای بررسی وارد کرده اید

Keywords by relevance : کلمات مرتبط با کلمات شما در این قسمت نمایش داده میشود

Avg. monthly search : نمایش میانگین بازدید با توجه به ماه و سال

Competition : میزان رقابت بر سر ان کلمه کلیدی که با سه حالت زیاد و کم و متوسط نمایش داده میشود که نسبت به رقبا و یا تعداد تبلیغات کلیکی که در مورد ان کلمه کلیدی انجام گرفته است تعیین میشود .

Suggested bid : در این قسمت هزینه ای که گوگل برای تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز دریافت میکند را نمایش میدهد .

در قسمت سمت چپ گزینه هایی نمایش داده میشود که به شرح زیر میباشد :

All Location : این قسمت را همیشه بر روی گزینه All Location بگذارید زیرا در این قسمت میتوان نام کشور مورد نظر را برای جستجو انتخاب کرد که چون اسم ایران در لیست نیست و قادر به انتخاب نام ایران نیستیم روی گزینه پیش فرض باید بماند .

All Language : در این قسمت میتوانید نوع زبان مورد نظر را برای جستجو قرار دهید که بهتر است روی گزینه all باشد .

Google – Google or search parners : در این قسمت موتور جستجوی قدرتمندی را که همه جستجوها بر اساس ان انجام میشود را باید انتخاب کنید که بهترین ان google میباشد .

Date Range : در این قسمت می توانید برای جستجوی خود بازه زمانی تعریف کنید .
Keyword filters : در این قسمت میتوانید جستجو را فیلتر کنید که فقط بر اساس تبلیغات کلیکی (گوگل ادوردز ) انجام شود .

از دیگر امکانات ابزار Keyword Planner میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

میتوانید متوجه بشوید که چه تعداد از کاربران از طریق موبایل به جستجو پرداخته اند و یا چه تعداد از طریق دستگاه های دیگر و میزان کارآیی کاربران را مورد بررسی قرار دهید که این امکان به شما برای طراحی سایت خود و بهبود ان برای نمایش در تمامی دستگاه ها کمک میکند در نتیجه به بهبود روند سئوی سایت شما کمک می کند .

همچنین در قسمتی از ابزار Keyword Planner میتوانید جستجو گرها را بر اساس موقعیت جغرافیایی ان ها تفکیک کنید .
برای حذف و تغییر کلمات کلیدی خود دیگر نیازی نیست که مجدد این مراحل را طی کنید و فرم را تکمیل کنید از نوار بالای صفحه ی ابزار Keyword Planner میتوانید کلمات را ویرایش کنید و حذف کنید و در دفعات بعدی با جستجوی هر یکی از این کلمات میتوانید مجدد نتایج بررسی خود را مشاهده کنید .در نتایج جستجوی خود به اخرین نتایج و نتایجی که در اخرین ماه ها دریافت شده است توجه کنید .
در کل در مورد این ابزار باید گفت که بسیار بهینه و مورد استفاده است برای کسانی که برای سئوی سایت خود و بهبود رتبه سایت خود در گوگل اقدام می کنند.


نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها