مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

تبلیغات در گوگل

یکی از اصلی ترین دغدغه های کسانی که یک وب سایت جدید راه اندازی مینمایند این است که هرچه سریعتر وب سایت آنها به رتبه های بالا و صفحه اول گوگل برسد. و در جستجوها بر روی کلمات کلیدی منتخب ، جزو سایت های برتر موتور جستجو باشند اما تا رسیدن یک وب سایت به صفحات نخست با بهینه سازی و مداومت در رعایت اصول وبه کاربردن ترفندهای سئو راه زیادی در پیش است. و عملا رسیدن فوری به صفحات اول در حالت عادی عملا غیر ممکن است.
اما موتور جستجوگر گوگل برای این امر ابزاری فوق العاده را در اختیار کاربران قرار میدهند. این ابزار " تبلیغ در گوگل" نام دارد.
با بهره مندی از این ابزار ، یک وب سایتِ تازه متولد شده، میتواند بلافاصله بر روی کلمات مد نظر ، به صفحه اول لیست جستجوی گوگل بیاید.
در ادامه به توضیحات بیشتری در این زمینه خواهیم پرداخت.
در این مقاله می خواهیم تمامی جزئیات مربوط به گوگل ادورز را برایتان شرح دهیم.. امروز به شما و به شما آموزش طی کردن ره صد ساله را در یک شب خواهیم داد..
در یک جمله: تنها راه حضور فوری شما در صدر نتیجه ی جستجوهای گوگل فقط وفقط ادورز گوگل است.


تبلیغات در گوگل


نخست تعریف گوگل ادورز:


Google AdWords سرویس آنلاین تبلیغاتی است که به صنوف ومشاغل فرصت می دهد تا برای رقابت تجاری، تبلیغات خود را در صدر نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند. این تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی انتخابی کاربران و جستجوهای آنها نمایش داده می شود که هر کدام از این لینک ها به یکی از صفحات وب سایت مذکور لینک میشود.
AdWords به شما این امکان را می دهد تا برای کمپین تبلیغاتی خود بودجه ای تعریف کنید و عملا مبلغی از حساب شما کم نمیشود تا وقتی که کسی بر روی لینک شما کلیک کند و وارد صفحه شود. مبنای کار گوگل ادورز کلمات کلیدی است.
معمولاً در قسمت بالا ی نتایج جستجوی گوگل نشان داده می شوند. در کنار این لینک ها معمولاً عبارت "Ad" یا "Sponsored Links" به چشم می خورد

در کشورهای دیگر استفاده از موتور های جستجوی دیگر هم مرسوم است اما در ایران هنگامی که مردم از موتورهای جستجوگرصحبت می کنند، منظورشان گوگل است.
از هر 3 دلاری که خرج بازاریابی و تبلیغات آنلاین می شود، گوگل 1 دلار به دست می آورد. تبلیغات ادوردز بزرگترین منبع درآمد گوگل به شمار می آید.
بیش از 95% از درآمد 60 میلیارد دلاری سالانۀ گوگل از «گوگل ادوردز» به دست می آید. همچنین بیش از 1 میلیون تجارت در سراسر جهان از این سرویس تبلیغاتی استفاده می کنند .

در واقع، گوگل ادوردز بازاری است که اصناف و مشاغل مختلف با پرداخت پول ، وب سایت خود را به جایگاه بالاتری برای نتایج جستجوی کلمات کلیدی ارتقا می دهند.
اما یک نکته را فراموش نکنید که همیشه بالاترین پیشنهاد قیمت برنده نمی شود. گوگل عامل پول و عامل کیفیت را برای ایجاد بهترین تجربه برای کاربر با همدیگر ادغام می کند
گوگل ادوردز صنعت بسیار بزرگی است و اغلب کسانی که با آن تازه آشنا میشوند با عجله میخواهند آگهی خود را ثبت و از نتیجه حاصل استفاده کنند و در نگاه اول این پروسه بسیار ساده به نظر میاید اما در واقع بسیار مشکل و پر چالش است.
و برای نتیجه گیری خوب از آن باید با دقت و مطالعه و تحلیل پیش رفت.
اگر تا به حال از گوگل ادوردز استفاده نکرده اید پیشنهاد می کنیم که در ابتدا از یک متخصص کمک بگیرید. برای این کار می توانید به منوی تبلیغات در گوگل شرکت سپاهان گستر رفته سفارش خود را ثبت کنید و از مشاوره متخصصین ما به صورت رایگان بهره مند گردید.


تبلیغات در گوگل


نگاهی کلی به گوگل ادوردز

در این قسمت برخی اصطلاحات و عباراتی که برای کار با Google AdWords باید با آنها آشنا باشید را به اختصار بیان میکنیم.
Keyword یا کلمۀ کلیدی، کلمه یا عبارتی است که کاربران آن را در گوگل جستجو می کنند و سپس تبلیغ شما را مشاهده می کنند. تبلیغات شما تنها برای کلمات کلیدی که انتخاب می کنید نشان داده خواهند شد.

گوگل تعداد کلیک هایی که بر لیمک شما می شود را می شمارد و سپس به ازای هر کلیک از شما پول ریافت مینماید.
همچنین گوگل تعداد اثر گذاری ها (Impressions) را نیز می شمارد. Impression اعدادی هستند که نشان می دهند تبلیغ شما چند بار در جستجوها برای کلمه کلیدی مشخص نشان داده شده است.
اگر شما تعداد کلیک ها را بر تعداد Impression ها تقسیم کنید، عددی که به دست می آید نشان دهندۀ نرخ کلیک (Click-Through-Rate یا CTR) شماست. این آمار نشان دهندۀ درصد افرادی است که از طریق کلیک کردن تبلیغ شما به صفحۀ وب سایت تان مراجعه کرده اند. دانستن نرخ کلیک اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که به شما نشان می دهد کدام یک از تبلیغات تان تاثیرگذار است.
شما بودجه و پیشنهاد خود را تعیین میکنید. پیشنهاد شما نشان می دهد که شما می خواهید به ازای هر کلیک چقدر پرداخت نمایید. اگر حداکثر بودجۀ تعیینی شما برای هر کلیک 2 دلار باشد، گوگل تبلیغاتتان را به نمایش خواهد گذاشت مگر اینکه دیگران برای آن کلمۀ کلیدی بودجۀ بیشتری تعیین کرده باشند. یعنی دقیقا شبیه یک حراج حرفه ای

از آنجاییکه گوگل می خواهد درآمد خود را به بالاترین حد ممکن برساند، بنابراین به طور طبیعی، تبلیغات وب سایتی را نمایش می دهد که بیشترین پیشنهاد را برای آن کلمه کلیدی داده است.
با این حال، اگر مردم برای کلمه کلیدی انتخابی شما پیشنهاد پایین تری ارائه کنند، گوگل تمام پول شما را خرج نمی کند، بلکه سعی می کند پیشنهادات را بهینه سازی کند. بنابراین ممکن است در نهایت حتی کمتر از دو دلار برای هر کلیک هزینه کنید.
هزینۀ پرداختی بابت هر کلیک می تواند پائین تر از پیشنهاد نهایی شما باشد. مخصوصاً اگر تبلیغات شما از امتیاز خوبی برخوردار باشند. این امتیاز به عواملی مانند ارتباط بین موضوع وب سایت و تبلیغتان بستگی دارد.
گوگل هرگز نمی خواهد تبلیغ بی کیفیت را به کاربران خود نشان دهد حتی اگر آن تبلیغ بالاترین پیشنهاد قیمتی را داده باشد. گوگل آنقدر به کاربران خود اهمیت می دهد که ترجیح می دهد تبلیغی خوب و مرتبط از وب سایتی که مبلغ پائینی پیشنهاد داده است را در نتایج جستجو نشان دهد.
بنابراین این تبدیل تنها به معنی خرید نیست. برای مثال ثبت ایمیل در یک فرم یا وارد کردن اطلاعات شخصی می تواند هدف شما از این تبدیل باشد. در بیشتر موارد، تبدیل کاربر به مشتری برای پول صورت می گیرد.
و اما را ه اندازی یک حساب گوگل ادورز:
راه اندازی حساب در گوگل ادوردز بسیار آسان است. وارد اکانت جیمیل خود شوید و روی گزینه ادورز کلیک کنید
وب سایت و ایمیل خود را وارد نمایید / در اینجا گوگل از شما می خواهد که اولین کمپین خود را راه اندازی نمایید.
یکی از باورهای اشتباهی که بین مردم وجود دارد این است که برای شروع کار به کلیک های زیادی احتیاج دارید.
این موضوع به هیچ وجه درست نیست. شما برای شروع کار تنها به کلیک نیاز دارید، نوع و تعداد کلیک اصلاً مهم نیستند.هرچه محتوای شما بیشتر باشد از لحاظ آماری وضعیت شما بهتر خواهد بود.

در بالاترین حد پرداخت به ازای کلیک؛ نهایتاٌ در روز شما 6 دلار پرداخت می کنید. به این ترتیب شما می توانید برای 10 روز در گوگل تبلیغ کنید و به ازای آن 60 دلار پرداخت کنید.

حالا که تصمیم گرفته اید بیشترین مبلغی که برای یک کلمۀ کلیدی می خواهید بپردازید چه مبلغی است زمان آن رسیده است برای تجارت خود یک کلمۀ کلیدی انتخاب کنید. برای این کار بهتر است که به Google keyword planner سر بزنید و جستجوی خود را آغاز کنید.

خودتان را به جای مشتری بگذارید. اگر شما می خواستید به صورت آنلاین آجر بخرید، در گوگل چه چیزی جستجو می کردید؟ همان را دقیقا در keyword planner وارد کنید. شما می توانید دسته بندی محصول خود را مشخص کنید. همچنین می توانید زبان و کشور و حتی منطقه شهری هدفتان را تعیین کنید.
پیش از آنکه کلمۀ کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کنیم، بهتر است نگاهی به رقابت موجود در گوگل ادوردز بیاندازیم.
چک کردن آمار و ارقام رقبا به شما کمک می کند تا بدانید آیا کنار زدن آنها در گوگل ادوردز آسان است یا خیر. به یاد دارید که گفتیم Google AdWords به کیفیت تبلیغتان اهمیت می دهد؟ باید بدانید که تبلیغاتتان باید به چه شکل باشند تا بتوانید در بازار برنده باشید.


تبلیغات در گوگل



نکتۀ حرفه ای:

یکی از عوامل مهم در تعیین کیفیت تبلیغ شما توسط گوگل این است که کلمه کلیدی شما درمتن تبلیغ وجود داشته باشد.
در مثالی برای یکی از مشتریان ما که کار او آجر است سایت های رقیب حتی از کلمه آجر در تبلیغ خود استفاده نکرده اند. پس گذشتن از آنها کار چندان سختی نیست. خب، اکنون بودجۀ خود را تعیین کرده ایم، کلمه کلیدی خود را هم مشخص کردیم
حالا در مرحله ای هستیم که می خواهیم برای جذب ترافیک به وب سایت پول پرداخت کنیم.
بنابراین، اگر صفحه ای که به تبلیغ تان متصل می شود نتواند رضایت مشتریان را جلب کند، شما تبلیغ بیهوده ای انجام داده اید
هنگامی که مردم به صفحۀ منتخب شما وارد شدند، باید از شما خرید کنند. پس از نظر گرافیک و محتوا گذاری این صفحه دقت کنید.
اگر تبلیغ خود را به درستی انجام دهید، گوگل ادوردز یک امکان خارق العاده برای فروش محصولات محسوب می شود، اما صفحۀ وب سایت شما باید طوری باشد که مخاطب را به ماندن در سایت و خرید ترغیب نماید
  •  طراحی سایت تان را ساده نگه دارید . سرعت لود سایت باید بالا باشد.
  •  تیتر سایت را به گونه ای انتخاب کنید که در چشم باشد
  •  از جمله بندی های ساده و قابل فهم برای همه استفاده کنید
  •  در متن خود از فهرست، عکس و آیکن های گرافیکی استفاده کنید


حالا که مطمئن شدید صفحۀ منتخب وب سایت تان مناسب است، به راه اندازی تبلیغات گوگل برگردیم.
پس از تعیین بودجۀ روزانۀ خود برای گوگل ادوردز زمان آن می رسد که منطقۀ مورد نظر خود را هدف قرار دهید.
در قسمت Networks، تیکِ گزینۀ Display Network را بردارید.
حالا کلمۀ کلیدی را وارد کنید
حالا باید متن تبلیغ را بنویسیم ، در تبلیغ گوگل با محدودیت تعداد کاراکتر روبرو هستیم. داشتن یک شعار تبلیغاتی خوب می تواند به موفقیت تبلیغ تان کمک کند.
پیشنهاد می کنیم کمی دربارۀ شغل خودتان فکر کنید تا متوجه شوید خدماتتان چه مزیتی نسبت به دیگران دارد.
قرار دادن آدرس یا شماره تماس در انتهای آگهی گوگل خیلی خیلی مهم است.

یکی دیگر از عوامل مهم در تبلیغ گوگل، نمایش URL شماست. لینک سبز رنگی که در پائین عنوان تبلیغ شما قرار دارد، آدرس اینترنتی یا همان URL شماست. URL شما می تواند هرچیزی که می خواهید باشد، اما دامنۀ آن باید با دامنۀ صفحۀ لندینگ شما یکسان باشد.
سعی کنید همیشه در URL صفحۀ لندینگ خود از کلمۀ کلیدی انتخابی خود استفاده کنید. این کار به نفع تبلیغ تان خواهد بود.

امیدوارم مطالب عنوان شده در این مقاله برای شما مفید باشد.

در مطلب بعدی درباره نرم افزارهای مدیریت فروش وبازاریابی برای شما خواهیم گفت.


نویسنده : وحید رفیعی

برای مشاهده سایر مقالات وحید رفیعی کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها