مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

ریپورتاژ آگهی چیست ؟

روشهای متنوعی برای تبلیغات اینترتنی و بازاریابی وجود دارد که هر کدام معایب و مزایایی دارد به طور مثال :

تبلیغات متنی: تبلیغات متنی در این نوع تبلیغات معمولا کلمه کلیدی سایت به عنوان یک لینک از سایت مبدا به مقصد قرار داده می شود.

تبلیغات بنری: تبلیغات بنری که معمولا به صورت گیف یا فلش می باشد یک قالب تبلیغی می باشد که همراه با یک لینک از سایت تبلیغ گیرنده به سایت تبلیغ دهنده می باشد

تبلیغات پاپ آپ:  پاپ آپ به پنجره های اضافه ای گفته میشود که روی یک پنجره و معمولا بدون اجازه کاربر باز میشود و حاوی تبلیغات هست به گونه ای که هنگام کلیک بر روی صفحه دلخواه توسط بازدید کننده یک سایت تبلیغ پاپ آپ که کد پاپ آپ ان توسط ادمین سایت در کدهای او ن صفحه قرار گرفته نیز اجرا شود

و دیگر تبلیغات که نام برده شده است :
, تبلیغات ایمیلی , تبلیغات کاتالوگی , تبلیغات بهینه و موثر برای سئو , تبلیغات در موتور های جستجو ( گوگل ) , تبلیغات در سایت های آگهی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات ویدئویی یا ویدیو مارکتینگ ,  در این مقاله سعی داریم شما را با روشی نوین و بسیار مثر در ارتقاء رتبه سایت شما و همچنین بهبود بازار کار شما آشنا کنیم امروزه ریپورتاژ آگهی بهترین بک لینک میباشد در مقاله قبل بک لینک را توضیح داده ایم و اینجا به مفهوم و کارآیی ریپورتاژ آگهی میپردازیم.


ریپورتاژ آگهی چیست ؟


 
اصطلاح ریپورتاژ آگهی برای اولین بار در سال ۱۹۴۵ به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد .ریپورتاژ آگهی به شکل های مختلفی وجود دارد :

1- ریپورتاژ آگهی تلویزیونی
2- ریپورتاژ آگهی نوشتاری در مجلات , روزنامه ها
3- ریپورتاژ آگهی اینترنتی

زمانی که شما متنی مختصر در حد 300 تا 800 کلمه در مورد فعالیت خود و سایت و محصولاتتان همراه عکس و لینکی از سایت خود را برای بازاریابی و معرفی خود را بصورت روزانه در سایت های خبری قرار دهید و کلماتی را در متن خود بعنوان کلمات کلیدی انتخاب کرده و به سایت خود لینک دهید ریپورتاژ آگهی نامیده میشود که در دراز مدت رتبه سایت شما را افزایش داده و باعث افزایش آمار بازدید سایت شما میشود .


توجه داشته باشید که برای خرید خدمت ریپورتاژ آگهی و انتخاب سایت همیشه موارد زیر را بررسی نمایید :


1- سایت های سئو قوی
2- سایت های خبری
3- سایتهای سرگرمی
4- و همچنین مرتبط با موضوع سایت و فعالیت شما


در نوشتن متن ریپورتاژ آگهی باید در نظر داشت نگارش آن به نحوی باشد که در خاطر خوانندگان و مشتریان بماند , زیاد از کلمات تخصصی و کلماتی که خودتان دوست دارید و زیاد برایتان اهمیت دارد استفاده نکنید . از زبان ساده و محاوره ای استفاده کنید سعی کنید در متن ریپورتاژ آگهی مسائل جذاب را مطرح کنید مانند خدمات جدید و ..... , تصاویری مربوط به مطالب اضافه کنید و تیتری جذاب و جالب برای موضوع خود انتخاب کنید .در ابتدای متن خود مکان دفتر کارتان را قید کنید و در مقدمه متنی مختصر راجب کارتان بنویسید و در پایان متن اطلاعات کامل محل کار و شماره های تماس و لینک سایت خود را ذکر کنید .هر گز متن خود را از دیگر آگهی ها کپی نکنید و صرفا" هم فقط تبلیغات انجام ندهید متن خود را کمی به حالت خبری بنویسید اگر متن شما برای مخاطب جذاب باشد و در سایتهای دیگر از آن استفاده شود برای شما بسیار مفید است

ریپورتاژ آگهی اصولا مزایای تبلیغاتی دارد و میتوانید به مزایای محصولات خود اشاره کنید . این روش بهترین شیوه تبلیغات آنلاین در جهان است . همچنین بدلیل اینکه خبر در سایت های معتبر منتشر شده ، کاربران اعتماد بیشتری به شخص یا برند خواهند داشت


از آنجایی که در ریپورتاژ آگهی از لینک استفاده میشود و ممکن است که گاهی این لینک ها به صورت follow هم هستند برای ارتقاء رتبه سایت مفید و موثر است .


در ایران معنی ریپور تاژ آگهی متفاوت است؛ در رپرتاژ آگهی سایت‌های ایرانی عموماً وب‌سایت یا اپلیکیشن آنلاین به دیگران معرفی می‌شود؛ این معرفی عموماً با گرفتن با بک‌ لینک همراه است. این مفهوم در وب‌سایت‌های خارج از ایران با عنوان Review شناخته می‌شود.



مزایای رپرتاژ آگهی نسبت به سایر روش های تبلیغات اینترنتی : ریپورتاژ آگهی چیست ؟


1- اثر گذاری بسیار بالا بر روی مخاطبان زیرا بصورت خبری فعالیت خود را تبلیغ کرده اید و اعتماد مخاطب را جلب کرده اید .
2- درج ریپورتاژ در سایتهای خبری پر بازدید .
3- ماندگاری طولانی ریپورتاژ در سایتها که بازدهی را بالا میبرد .
4- نمایش ریپورتاژ شما در جستجوهای گوگل
5- معرفی فعالیت و محصولات
6- معرفی مدیران
7- هزینه مناسب ریپورتاژ آگهی نسبت به سایر روش های تبلیغات و سئو


معایب رپورتاژ آگهی:

1-نسبت به سایر تبلیغات گرانتر می باشد



نکات تهیه ی ریپورتاژ آگهی :

1- نحوه تهیه خبر تبلیغاتی است که لازم است توسط یک تیم متخصص دارای خبرنگار حرفه‌ای ، مشاور بازاریابی و برندینگ و متخصص سئو تهیه شود .معمولاً متن رپرتاژ آگهی توسط شخصی در داخل سازمان سفارش‌دهنده، شرکت تبلیغاتی مسئول کمپین‌های تبلیغاتی آنها یا حتی یک نفر از گزارشگران آن رسانه تنظیم می‌شود. البته در برخی از شرکت‌های بزرگ حتما و حتما متن آنها در داخل خود سازمان و شرکت تنظیم‌شده و مورد تائید قرار می‌گیرد نکته مهم این است که ، بی‌طرفانه بودن محتوا و ادبیات استفاده‌شده برای این نوع محتوا است، هرچند که بازهم نوعی از تبلیغ است که هزینه‌ای برای صرف شده و هرگز پوشش‌دهنده نکات منفی در رابطه با یک محصول یا کالا نمی‌شود 


2- محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وبسایت منتشر کننده تهیه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد


سوالات متداول :

1- در هر ریپورتاژ آگهی چند لینک مناسب است ؟
در هر ریپورتاژ تا 2 لینک خوب است و بهترین بازدهی را دارد اما در صورت نیاز تا 3 لینک هم قابل درج است .

2- ریپورتاژ تا چه حد در سئوی سایت تاثیر گزار است ؟
با توجه به اینکه لینک سایت شما در سایتی بزرگ و معتبر قرار میگیرد در نتیجه در رنک سایت و سئوی سایت شما تاثیر زیادی دارد .

3- آیا خودمان هم میتوانیم در وب سایت ها ریپورتاژ آگهی درج کنیم ؟
بله خودتان هم میتوانید ریپورتاژ آگهی در سایت ها درج کنید اما هزینه بیشتری دارد و مطالب شما هم از نظر سئو شاید بازدهی بالایی نداشته باشد .



نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها