مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل تاثیر مهمی در کسب و کار شما دارد .  روشهای زیادی در گوگل برای افزایش رتبه و رنکینگ سایت در موتور جستجوی گوگل وجود دارد .صرفا" این کار برای گوگل نیست برای همه ی موتورهای جستجو و الکسا این کار اعمال میشود .با بالا بردن رتبه سایت خود در موتور های جستجو رتبه سایت شما در الکسا بالا می رود .البته در سایت الکسا باید از کلمه رتبه پایین تر استفاده کرد چون هرچقدر عدد رتبه سایت شما پایین تر باشد یعنی رتبه سایت شما بیشتر و بهتر است .
هر متخصص سئو از بین این روشهایی که در این مقاله مورد بررسی قرار میدهیم روشی را برای این کار خود انتخاب میکند همه ی این روشها زیر مجموعه ی اصول سئو میباشد .بسیاری از این روش ها شاید زمان بر باشد ولی در زمانی که برای این کار صرف می شود راه شما را برای رسیدن به هدفتان اسان تر می کند و سرعت شما را افزایش می دهد و هیچ کس نمی تواند ادعا داشته باشد که در زمانی کوتاه سایت شما را در رتبه بالایی از گوگل قرار میدهد .
در این مقاله حدود 10 تکنیک برتر افزایش رتبه سایت در گوگل و عوامل موثر در این کار را بیان می کنیم .
افزایش رتبه سایت در گوگل1- تولید و درج محتوای مرتبط و متفاوت
2- به روز رسانی مرتب و منظم سایت و محتوای سایت
3- متاتگ ها
4- کلمات کلیدی
5- بررسی لینک ها
6- فعالیت در شبکه های اجتماعی
7- لینک عکس ها
8- نقشه مناسب برای سایت
9- سرعت سایت
10- به روز رسانی عکس ها




تولید و درج محتوای مرتبط و متفاوت

برای بهینه سازی سایت خود باید مطالب و محتوایی که مناسب با موضوع سایت شما باشد را به طور منظم و ناب روی سایت قرار دهید از مطالبی استفاده کنید که بسیار جدید باشد و از دیگر مطالب و منابع ان ها را کپی نکنید مجددا" تاکید میکنم مطالب شما باید مرتبط با موضوع سایت باشد زیرا کاربرانی که وارد سایت شما میشوند قطعا" به مطالبی که مرتبط با موضوع سایت شما است نیاز دارند در غیر این صورت کاربر سایت شما را ترک میکند که این نتیجه برعکس برای شما دارد و باعث افت رتبه سایت شما می شود .


به روز رسانی مرتب و منظم سایت و محتوای سایت

اگر برای به روز رسانی محتوای سایت خود یک برنامه ریزی منظم داشته باشید هم کاربران و هم گوگل متوجه میشوند که این سایت یک سایت به روز البته با محتوای جدید میباشد و هم کاربران خود را به صورت مداوم ساپورت خواهید کرد باعث افزایش کاربران سایت خود با زمان ماندگاری بالا در سایت میشود و هم گوگل شما را به عنوان سایت فعال شناسایی کرده و رتبه شما بهبود می یابد .

متا تگ ها

تگ های متا و یا head
متا تگ ها کلمات کلیدی که برای شما مهم است که سایت شما را بر اساس ان کلمات و لینک ان ها در جستجوی گوگل رتبه بندی می کند را مشخص می کنند کلمات کلیدی که در متا تگ ها هم عنوان می شود می تواند عنوان صفحات هم باشد سعی کنید کلمات کلیدی خود را کوتاه تعیین کنید و تعداد ان ها زیاد نباشد برای راهنمای انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت مقاله لینک شد را مطالعه کنید  , برای تعیین کلمات کلیدی ان ها را با استفاده از ویر گول از هم جدا کنید و حتما قبل و بعد از ویرگول هم فاصله قرار بدهید به عنوان مثال : ( سئو , سئوی سایت , )و .....


کلمات کلیدی

مطالبی که روی سایت خود قرار می دهید از نظر تعداد کلمات برای گوگل اهمیت زیادی دارد البته برای کاربر هم بی تاثیر نیست بهترین مطالب حداقل 500 کلمه و حداکثر 1500 کلمه میباشد البته بهتر است حداقل دارای 1000 کلمه باشد زیرا کمتر از این تعداد گوگل ممکن است مطلب شما را شناسایی نکند و بیشتر از این تعداد امکان این را دارد که کاربر فرصت خواندن ان مطلب را نداشته باشد و سایت شما را ترک کند .در مطالب خود به اندازه مناسب از کلمات کلیدی اصلی سایت خود استفاده کنید اگر تعداد کلمات زیاد باشد گوگل به ان توجه نمیکند و همچنین اگر تعداد ان ها باز هم خیلی کم باشد گوگل ان را نادیده میگیرد .


بررسی لینک ها

شما با استفاده از لینکهای مناسب برای سایت خود میتوانید کاربران را به قسمتهای مختلف سایت راهنمایی کنید و زمان بیشتری کاربر را در سایت خود نگهدارید لینکها به دو دسته تقسیم می شوند : لینکهای داخلی : که توسط لینک کلمات کلیدی به صفحات دیگر سایت که مرتبط با موضوع همان کلمه میباشد این اتفاق می افتد .
و لینکهای خارجی که توسط سایت های معتبر دیگر لینک سایت شما به عنوان سایت معتبر و به روز در اختیار بازدید کنندگان قرار می گیرد و با کلیک بر روی لینک وارد سایت شما میشوند . که عموما" تاثیر لینکهای خارجی بیشتر و بهتر از تاثیر لینکهای داخلی برای افزایش رتبه سایت شما میباشد . اصطلاحا به این گونه لینک ها بک لینک میگویند

فعالیت در شبکه های اجتماعی افزایش رتبه سایت در گوگل

برای استفاده از امکان شبکه های اجتماعی برای افزایش رتبه ی سایت خود دو راه وجود دارد :
ساخت صفحه ای مخصوص و به نام سایت خود در هرکدام از شبکه های اجتماعی پر طرفدار که با قرار دادن ادرس صفحات خود و یا لینک ورود به صفحات خود در سایت خود میتوانید کاربران را به صفحات خود انتقال بدهید و این کار باعث میشود کاربران را به سمت خود جذب کنید و اگر مطالب شما بسیار مفید و جذاب باشد کاربران بسیار راحت سایت شما را به دیگران معرفی میکنند و باعث جذب کاربر جدید می شود .

راه دوم قرار دادن امکان اشتراک گذاری هر مطلب توسط نرم افزار های اجتماعی که با این امکان وقتی کاربری مطلبی از سایت شما برایش جذاب است میتواند این صفحه را به راحتی برای دیگران به اشتراک بگذارد .
با استفاده از این شبکه های اجتماعی میتوانید به کاربران این را اثبات کنید که شما یک سازمان به روز و فعال در زمینه کاری خود هستید .

لینک و تگ عکس ها alt

امکان دارد بارها خود شما با این مشکل مواجه شده باشید که وارد سایتی می شوید و عکس های انها برای شما یا بارگذاری نمی شوند و یا به طور ناقص نمایش داده می شود اگر برای هر عکسی که در سایت خود قرار می دهید تگ مشخص کنید و این تگ از کلمات اصلی کلیدی سایت خود باشد به راحتی کاربر می تواند با جستجو در تصاویر گوگل بر اساس همان تگ و کلمه کلیدی به تصاویر شما دسترسی پیدا کند و همچنین اگر برای هر عکسی در تنظیمات مدیریت سایت خود لینکی مشخص کنید و عکس را به صفحه مربوطه به سایت خود مرتبط سازیر کاربران میتوانند با کلیک بر روی عکس وارد صفحه مربوطه شوند که این دو کار در افزایش رتبه ی سایت شما بی تاثیر نمیباشد .

نقشه مناسب برای سایت

نقشه سایت فایلی است که حاوی اطلاعاتی از قبیل : اطلاعات متا تگ ها , ادرس صفحات سایت و نحوه ارتباط با دیگر صفحات موجود در سایت , آخرین به روز رسانی , صفحات جدیدی که ایجاد شده است , میباشد .
با استفاده از نقشه سایت و روبات میتوانید از بازدید گوگل از صفحاتی که نمیخواهید مورد بررسی قرار گیرد جلوگیری کنید توسط نقشه صفحات و ادرس ها به گوگل ارائه می گردد و سریعتر سایت شما توسط گوگل شناسائی میشود و در سئوی سایت شما بسیار تاثیر گذار است .
برای ایجاد نقشه می توانید از سایت هایی که فایل نقشه ایجاد می کنند کمک بگیرید و فایل نقشه را بر روی سایت خود قرار دهید .

افزایش رتبه سایت در گوگل


سرعت سایت

برای کاربران سایتها امروزه سرعت بارگذاری و نمایش سایت بسیار مهم است زیرا اگر سرعت بارگذاری سایت شما پایین باشد کاربران سایت را ترک می کنند و منتظر نمایش محتویات نمی مانند و تمام زحمات شما بی فایده می ماند پس سعی کنید سرعت بارگذاری سایت شما زیر 2 ثانیه باشد زیرا تاثیر بسزایی در بهبود رتبه ی سایت شما دارد . تاثیر سرعت سایت بر روی سئو سایت و افزایش ورودی کاربران به سایت شما باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می باشد


به روز رسانی عکس ها

عکسهایی که برای نمایش در سایت خود قرار می دهید از نظر کیفیت و حجم و تاثیری که در سرعت نمایش ان ها در سایت دارد تاثیر به سزایی دارند پس سعی کنید حجم عکسها پایین و کیفیت انها مناسب و رو به بالا باشد و از فرمت هایی که سایت پشتیبانی می کند استفاده کنید .

غیر از مطالب و نکاتی که در بالا مورد بررسی قرار دادیم موارد دیگری هم در افزایش رتبه سایت در گوگل مورد اهمیت هستند مثل :
انتخاب نام دامین و ثبت دامنه مرتبط یا مانند کلمات کلیدی : سعی کنید در هنگام خرید دامین نام دامین با کلمه کلیدی مثل هم باشند .

ثبت اگهی و سفارش تبلیغات اینترنتی در سایت های پر بازدید

معرفی سایت خود از طریق راه های دیگر به کاربران
ایجاد وبلاگهای متفاوت برای سایت خود که به صورت رایگان می توانید این کار را انجام دهید و مطالبی که مرتبط با موضوع اصلی سایت شما میباشد را روی ان ها قرار دهید و از کلمات کلیدی اصلی خود و لینک به صفحات سایت اصلی خود استفاده کنید .

طراحی نسخه موبایل

برای افزایش رتبه سایت خود و جذب کاربران میتوانید امکانات و ویژگیهای خاصی را به کاربران خود ارائه دهید اما از انتشار مطالب و امکانات دروغ و فریب دهنده استفاده نکنید زیرا به مرور زمان کاربران خود را از دست می دهید . برای بهینه سازی سایت برای موبایل و راه کارهای آن مقاله لینک شده را مطالعه نمایید .
 


نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها