مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

تاثیر سرعت سایت بر روی سئو و رتبه سایت


تاثیر سرعت لودشدن سایت در افزایش بازدیدکنندگان

زمانی که کاربران موضوعات مورد نظر خود را در گوگل جستجو میکنند با بهترین سایت هایی که توسط گوگل در صفحات اول معرفی میشود آشنا میشوند. انتظار کاربران از سایت های معرفی شده به آنها سرعت بالا در لود شدن سایت می باشد. در صورتی که وب سایت شما سرعت کندی داشته باشد و صفحات مورد نظر کاربر را دیر باز کند، کاربران وب سایت شما را ترک میکنند. پس سرعت سایت و لود شدن صفحات سایت شما دارای اهمیت زیادی می باشد.


تاثیر سرعت سایت بر روی سئو و رتبه سایت


باید در نظر داشته باشید حداکثر زمان برای لود شدن یک صفحه را باید ۴ ثانیه در نظر گرفت اگر زمان بازکردن صفحات سایت شما بیش از این مدت باشد باید شما این مشکل را برطرف کنید.


برای بالا بردن سرعت سایت شما راه کارهایی هست که آن ها را به شما معرفی میکنیم:
زمانی که سرعت سایت شما پایین باشد باعث خروج فوری کاربران از سایت میشود و این زمان حضور کم در سایت شما را موتورهای جستجو گر متوجه شده و از محبوبیت سایت شما کاسته میشود و شما از صفحات اول خارج می شوید.
پس سرعت سایت شما ارتباط مستقیم با رتبه سایت شما دارد.


هر چه سرعت سایت شما بالا باشد باعث ماندگاری بیشتر کاربران و در نتیجه بالا بردن رتبه سایت توسط موتورهای جستجوگر میشود.


همچنین بالا بردن سرعت سایت بر ایندکس شدن صفحات سایت شما تاثیر مستقیم و زیادی دارد.


موتورهای جستجوگر گوگل در زمان های مشخص به صفحات سایت شما سرزده و صفحات سایت شما را ایندکس می کنند. سرعت بالای سایت بر ایندکس شدن صفحات بسیار تاثیر دارد زیرا زمانی که گوگل به صفحات سایت شما سرکشی میکند اگر سایت شما سرعت پایینی داشته باشد بعد از مدتی تلاش برای ایندکس کردن صفحه مورد نظر از سایت شما خارج شده و به سایت های دیگر سرکشی میکند. این مسئله باعث پایین بردن رتبه سایت شده و گوگل به دلیل سرعت پایین سایت شما وب سایت را به کاربران معرفی نمیکند و از صفحات اول خارج میکند.
در بعضی از مواقع زمانی که شما در گوگل مطلبی جستجو میکنید گوگل از یک سایت چند صفحه را در صفحه اول به شما معرفی میکند این مسئله زمانی صورت میپذیرد که سایت شما داری سرعته بالایی باشد وموتورهای جستجوگر در زمان کم بتوانند صفحات زیادی را ایندکس کنند.
این مسئله باعث بالابردن رتبه سایت شما می شود.
برای بالا بردن و افزایش رتبه سایت راه حل هایی وجود دارد که برخی از این راه حل ها را به شما معرفی میکنیم.

استفاده از هاست های اختصاصی 

هاست سایت ارتباط مستقیمی با بهینه سازی و بالابردن رتبه سایت شما دارد هاست ها معمولا به صورت اشتراکی ارائه میگردد و تعداد زیادی وب سایت بر روی یک هاست اشتراکی لود میگردد که این امر باعث کند شدن رتبه سایت شما می شود.
به دلیل مقرون به صرفه بودن و هزینه کم بسیاری از افراد از هاست های اشتراکی برای وب سایت خود استفاده میکنندکه این هاست های اشتراکی خسارت های جبران ناپذیری به رتبه سایت شما میزند.
اگر مایل هستید سایت خود را در صفحات اول گوگل مشاهده کنید و بتوانید سایت خود را با استانداردهای ایده آل گوگل به درآمد برسانید باید از هاست های اختصاصی استفاده نمایید.
شرکت سپاهان گستر با داشتن سرورهای اختصاصی در زیر ساخت به مشتریان خود هاست اختصاصی با حجم مورد نیاز وب سایت بسته به محتوا و حجم مطالب سایت ارائه می دهد.


فشرده سازی فایل هاhttps://webnab.ir/News/3344/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D9%88-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

زمانی که سرورها خروجی سایت شما را به صورت فشرده به مرورگر ارسال میکنند باعث لود شدن سریعتر سایت شما میگردد. همچنین موتورهای جستجوگر قابلیت خواندن این خروجی های فشرده را داشته و همین امر باعث بالا بردن رتبه سایت شما شده و تاثیر زیادی در سئو سایت شما دارد. فعالسازی GZIP بر روی سایت باعث می گردد خروجی ها به صورت فشرده از سمت سرور به سمت مرورگر ارسال گردد.


فشرده سازی فایل ها

یکی از راه های بالا بردن رتبه سایت فشرده سازی فایل های HTML و جاوا اسکریپت است که این امر موجب کاهش حجم فایل ها میگردد و پهنای باند کمتری از سرور را مصرف می کند.
البته این فشرده سازی بسیار تخصصی می باشد و باید توسط کارشناسان IT انجام گیرد تا از طرف استانداردهای W3C سایت مشکلی ایجاد نشود.


استفاده از کش

استفاده از کش باعث میشود زمانی که کاربر به سایت شما مراجعه میکند یک نسخه از سایت بر روی مرورگر سیستم ذخیره شود و در زمان های بعدی با مراجعه کاربر به سایت شما همان صفحات ذخیره شده به کاربر نمایش داده شود که این امر هم باعث بالا بردن سرعت سایت میشود و همچنین باعث صرفه جویی در منابع CPUوRamServer می گردد.


تصاویر استاندارد

استفاده از تصاویر کم حجم و استاندارد سرعت سایت شما را تا ۲ برابر افزایش میدهد پس توجه داشته باشید از تصاویر کم حجم استفاده نموده و همچنین از تصاویر جدید که خود طراحی یا عکاسی نموده اید در سایت استفاده کنید.
زیرا گوگل به تصاویر جدید اهمیت زیادی داده رتبه سایت شما را افزایش میدهد.تصاویر خود را قبل از آپلود کردن در سایت با نام دامین سایت خود ذخیره نمایید این امر تاثیر زیادی بر رنکینگ دامنه سایت شما دارد.


قالب سایت

سعی کنیم از قالب های اماده و رایگان استفاده نکنیم اکثر قالب های اماده به زبان انگلیسی کد نویسی شده و این مهم باعث تاخیر در رنک و رتبه سایت شما میشود همچنین از طرح های گرافیکی پیچیده و قالب های تصویری استفاده نکنیم هر چه قالب ساده و کم بارتر باشد با سرعت بیشتری در موتورهای جستجو گر لود میگردد

ایمن سازی و محافظت از وب سایت

وب سایت خود را از ورود ابزارهای مخرب ایمن کنیم و با ایجاد امنیت سرعت سایت خود را به طرز چشم گیری افزایش دهیم همچنین با ایمن سازی وب سایت عملکرد بهتر وب سایت تضمین میگردد.

نتیجه میگیریم برای طراحی سایت خود تحقیق کنیم و تمام این مطالب را در نظر بگیریم. امروزه شرکت های غیرحرفه ای با ارائه سایتهای قالب اماده و رایگان مشتری را گرفتار و روز به روز از رقبا عقب تر می کنند.


دوستان عزیز هیچ قیمت کمی بی علت نیست. طراحی یک سایت حرفه ای با cms استاندارد حتما هزینه بیشتری نسبت به سایت های رایگان دارد. ۹۹درصد از افرادی که از سایت های غیر استاندارد استفاده میکنند بعد از گذشت مدتی وب سایت خود را کنار گذاشته و از سایت های حرفه ای استفاده می کنند.

شرکت سپاهان گستر آماده ارائه مشاوره تخصصی و رایگان به شما عزیزان می باشد.


همچنین می توانید برای آشنایی با روش های افزایش سرعت سایت خود از مقاله 20 روش برای افزایش سرعت سایت و بهبود نرخ تبدیل دیدن کنید.

 

 
نویسنده: سیدمنصورسجاد

برای مشاهده سایر مقالات سیدمنصورسجاد کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها