مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

رایج ترین خطاهای اینترنتی و راه های برطرف کردن ان

رایج ترین خطاهای اینترنتی و راه های برطرف کردن ان

رایج ترین خطاهای اینترنتی و راه های برطرف کردن ان


امروزه کمتر کسانی هستند که برای رفع نیاز خود و فعالیت های خود با اینترنت سر و کار نداشته باشند با پیشرفت تکنولوژی و کارایی اینترنت حداقل چند ساعتی از روز را از اینترنت استفاده می کنیم و به همین خاطر کمتر کسی است که در زمان استفاده از اینترنت و وب سایتها به خطا برخورد نکرده باشد. این خطاهایی که هنگام استفاده از اینترنت رخ می دهد انواع مختلف دارند که آشنایی با آنها گاهی اوقات به کاربران کمک می کند که راحت تر مشکلات را حل کنند .خطاهای اینترنتی به دو دسته تقسیم می شوند خطاهای 4XX و 5XX .مانند خطاهای 404 و 403 و 500 که هر کدام نشان دهنده یک مشکل هستند .خطاهای 4XX نشان دهنده مشکلات کاربر هستند و خطاهای 5XX نشان دهنده مشکلات سرور میباشد .عموما" هنگام برخورد با خطاهای 4XX میتوانید انها را خودتان حل کنید . در این مقاله راجب خطاهای اینترنتی و راه حل برطرف کردن انها برایتان توضیحات بیشتری می دهیم .البته این خطاهایی که با کد 4 و 5 شروع میشوند از خطاهای رایج هستند ولی کلا خطاهای وب سایت ها به 5 دسته تقسیم میشوند :

خطاهای 1xx :


زمانی که کاربر یک درخواست را سمت سرور ارسال کند و بیش از حد زمان معمولی طول بکشد کد خطا 1xx نمایش پیدا میکند .

خطاهای xx2 :

این کد نشانه دریافت موفق درخواست کاربر و پردازش صحیح است .

خطاهای xx3 :

رایج ترین خطای کد 3 شماره خطای 301 میباشد خطاهایی که با کد 3 نمایش داده میشود مربوط به ریدایرکت میباشد به این مفهوم است که اگر آدرس قدیمی را سمت سرور ارسال کردید شما را به آدرس جدید هدایت میکند زمانی که این خطا نمایش پیدا میکند یعنی آدرس این سایت عوض شده ریدایرکتها هنوز تغییر پیدا نکرده است و باید آدرس جدید را جستجو کنید .


رایج ترین خطاهای اینترنتی و راه های برطرف کردن ان

Bad Request Error400

زمانیکه کاربر میخواهد وارد یک وب سایت شود در نوار ادرس مرورگر ادرس دامنه وب سایت را وارد میکند درخواست کاربر به سوی سرور ارسال می شود زمانی که سرور نتواند به درخواست کاربر پاسخ دهد خطای 400 نمایش پیدا می کند که به معنای این است که سرور ادرس سایت مورد نظر را پیدا نکرده است و یا این آدرس اصلا وجود ندارد که بهتر است نحوه تایپ خود را در نوار ادرس مرورگرتان چک کنید اگر از آدرس درخواستی خود مطمئن هستید بقیه راه ها را امتحان کنید :

علت های خطای 400 :



درخواست آدرس غلط از سرور
استفاده از کوکی نا معتبر توسط مرورگر

راه حل های برطرف کردن خطای 400 :

اگر گاهی اوقات سرور درخواست را متوجه نشده باشد با رفرش کردن صفحه این مشکل برطرف میشود برای رفرش کردن میتوانید کلید .


بررسی کردن نوار آدرس : آدرسی را که در نوار آدرس تایپ کرده اید مجدد برسی کنید احتمال تایپ اشتباهی وجود دارد .

جستجو در سایت اصلی : بهتر است ابتدا وارد سایت اصلی شوید و از طریق امکان جستجو در سایت صفحه مورد نظر را پیدا کنید .

تمامی مرور گرها آدرس های قدیمی را در کش خود (حافظه ) نگهداری میکنند و اگر بخواهند یک آدرس را از کش خود بخوانند دچار خطا میشوند بهتر است کش مرورگر خود را پاک کنید .

گاهی اوقات خطاها بعد از گذشت چند دقیقه برطرف میشوند و خطاهای لحظه ای هستند پس اگر همه جوانب را رعایت کردید چند دقیقه صبر کنید مجدد درخواست خود را اجرا کنید .

Forbidden 403  

برخی از سایتها دارای دسترسی محدود هستند و زمانی که کاربر مجوز ورود به سایتی یا صفحه ای را نداشته باشد با ارور 403 مواجه میشود که عموما" در این مورد کاری از دست کاربر بر نمی اید اما راه هایی هم وجود دارد که امتحان کردن انها ضرری ندارد :


1. صفحه را با فشردن کلید alt+f5 رفرش کنید .
2. نحوه تایپ آدرس را در نوارد آدرس مجدد بررسی کنید .
3. برخی از سایتها برای اینکه به محتویات انها دسترسی داشته باشید باید با نام کاربری و رمز عبور وارد شوید و حتی گاهی اوقات کاربران را دسته بندی کرده اند که حتی با نام کاربری هم نمیتوانید به همه اطلاعات انها دسترسی داشته باشید و اینگونه سایت ها مجوز های متفاوتی برای سطح دسترسی دارند .


رایج ترین خطاهای اینترنتی و راه های برطرف کردن ان

Not Found 404


رایج ترین خطای اینترنتی خطای 404 میباشد این خطا به معنای این است که ادرس دامنه ای درخواست کرده اید اصلا وجود ندارد حالا میتواند به علت تایپ اشتباهی آدرس باشد و یا ممکن است علت ان قدیمی بودن لینک صفحه باشد

رفع خطای 404 :

1. میتوان در این هنگام هم رفرش کردن صفحه را امتحان کرد شاید اثری نداشته باشد اما تست آن ضرر ندارد .

2. آدرس تایپ شده در نوار آدرس را مجدد بررسی کنید احیانا" اشتباه تایپی نداشته باشید .

3. محتوای خود را به عنوان تیتر مانند در موتور جستجو , جستجو کنید و آدرس صحیح صفحه آن را پیدا کنید .

Request timeout 408


مفهوم این خطا یعنی به پایان رسیدن زمان درخواست شماست .

راه های رفع خطای 408 :

ابتدا صفحه را رفرش کنید و مجدد درخواست را ارسال کنید .

از روش تغییر آی پی هم تست کنید اما توجه داشته باشید در هنگام استفاده از تغییر آی پی به هیچ عنوان اطلاعات شخصی مانند اطلاعات کارت اعتباری را وارد نکنید و جوانب امنیتی را رعایت کنید .

از کیفیت سرعت اینترنت خود مطمئن شوید .

چند دقیقه صبر کنید دوباره تست کنید شاید مشکل از سمت سرور و سایت مرجع باشد .

رایج ترین خطاهای اینترنتی و راه های برطرف کردن ان


Internal Server Error 500



عموما" خطاهایی که با کد 5 شروع میشوند مربوط به مشکلات سرور میباشد

هنگامیکه خطای 500 را مشاهده میکنید به این منظور است که مشکل از سمت سرور و پشتیبانی وب سایت است و از سمت کاربر و کامپیوتر و اینترنت کاربر مشکلی وجود ندارد .با وجود اینکه در این هنگام کار زیادی از دست کاربر برنمی اید ولی میتوان راه های زیر را امتحان کرد :

1. صفحه خود را رفرش کنید .
2. بهتر است زمان اندکی را تامل کنید و مجدد برای مراجعه به سایت تلاش کنید زیرا بیشتر اوقات مشکلات سرور ها موقتی هستند و یا به پشتیبانی سایت اطلاع رسانی کنید تا زودتر برطرف شود .

502 Bad Gateway Error


زمانی که این خطا نمایش پیدا می کند به این معنی است که سروری که به ان درخواست مراجعه به سایت را داده اید میخواهد اطلاعات را از سرور دیگری دریافت کند که این عملیات ناموفق بوده است .


برای رفع این خطا :
ابتدا صفحه را رفرش کنید

کش مرورگر خود را پاک کنید .


سایت های وجود دارند که می توانید با مراجعه به انها بررسی کنید که سایت مورد نظر فقط برای شما باز نمیشود و یا برای دیگر کاربران هم قابل دسترسی نیست مانند :

Is It Down Right Now
down for everyone or just me


Service Unavailable Error 503


درک مفهوم خطالهای اینترنتی کمک کرده باشم .

GATEWAY TIMEOUT 504

این خطا به معنی این است که هنگام اجرای درخواست سرور پاسخ را به موقع ارسال نکرده است در این هنگام باید با شرکت پشتیبان سایت تماس بگیرید و این مشکل را اعلام کنید تا برطرف شود .



دیدگاه ها
پربازدیدترین ها