مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

عوامل اعتبار دامنه یا Domain Authority یا DA چیست ؟


در مقالات قبلی توضیح داده شد که برای بحث سئو و افزایش رتبه سایت خود در موتور جستجوی گوگل چه روشهایی وجود دارد و از چه اصولی پیروری کنید یکی از این روشها لینک های ورودی بود که به این منظور لینک سایت خود را در دیگر سایتهای معتبر قرار می دهید  و بازدیدکنندگان با کلیک بر روی لینک شما توسط سایتهای دیگر وارد سایت شما می شوند همچنین یکی دیگر از روشها استفاده از شبکه های اجتماعی بود که در هرکدام از شبکه های اجتماعی پیجی برای سایت خود ایجاد می کنید و توسط این پیج ها کاربران به سایت شما راهنمائی میشوند , و همچنین در خرید دامنه گفته شد که به قدمت و سابقه دامنه دقت نمائید تمامی این سه مورد تعداد لینک گرفتن از سایتهای دیگر وتعداد سیگنالهایی که از شبکه های اجتماعی دریافت میکنید و سابقه دامین شما اعتبار دامنه یا Domain Authority یا DA نامیده میشود که این امار توسط سایت شرکت MOZ محاسبه میشود و ارائه می دهد .

گزینه دیگری وجود دارد که بسیاری از وب مسترها برای اعتبار سنجی سایت خود از ان استفاده میکنند که اعتبار سنجی صفحات سایت و یا pageauthority نام دارد که تفاوت ان با Domain Authority در این است که این ابزار اعتبار دامنه را محاسبه می کند ولی ابزار PA اعتبار صفحات سایت را محاسبه می کند که همان پیج رنک گوگل میباشد که عموما" امار PA برای صفحات نخست سایت بیشتر و عدد بالاتری را نشان می دهد و اگر عدد ان برای صفحات داخلی حتی برابر با صفر و یا یک باشد دلیل بر ضعیف بودن صفحات نمیباشد و در این قسمت اعتبار سنجی هنگامیکه ادرس صفحات تغییر پیدا میکند امار قبلی به صفحات جدید انتقال پیدا نمی کند و اعتبار سنجی از نو آغاز میشود در ادامه در مورد اعداد و رتبه های اعتبار سنجی توضیح می دهیم که نشان دهنده چه نوع سایتی هستند البته در نظر داشته باشید که این اعداد شاید در اعتبار سنجی صفحات و اعتبار سنجی دامین با اختلافی حدود 10 عدد تعیین شود .


اعتبار دامنه


مفهوم سیگنالهای شبکه های اجتماعی

بررسی سیگنالهای شبکه های اجتماعی بر اساس تعداد لایکی است که هر مقاله ای از سایت شما در پیج شما میخوردو همچنین تعداد اشتراک گذاری مقاله های شما توسط کاربران که هر چه تعداد اشتراک گذاری مطالب شما بالا تر باشد به معنی پرمفهوم بودن مطالب و سایت شما میباشد .میتوانید برای بهتر درک کردن مفهوم سیگنالهای شبکه اجتماعی به مقاله ای که در مورد تاثیر شبکه های اجتماعی بر روی سایت قرار داده ایم مراجعه نمائید و فعالیت خود را مرتبط با سایتتان در شبکه های اجتماعی اغاز کنید .

لینک گرفتن از دیگر سایت ها باید دارای تنوع باشد یعنی اگر لینکهای ورودی شما تعداد بالایی هم داشته باشد ولی همه ی ورودیها از یک سایت باشد ارزش چندانی ندارد ولی اگر ورودیهای شما از چندین سایت باشد به این معنا است که سایت شما میان بسیاری از سایتهای دیگر و رقبا محبوب است و در رتبه شما تاثیر گذار است . اعتبار سنجی DA یا دامنه بر حسب اعداد بین 1 تا 100 میباشد که هر چقدر عدد بالاتر باشد یعنی رتبه شما در گوگل بالاتر است سایتهایی که عدد انها در حد 70 باشد بسیار ایده ال است سایتهایی که عدد 60 را به خود اختصاص داده اند یعنی رتبه انها مناسب است و سایتهایی که عدد 50 را دارند جز سایتهای با کیفیت و مفید و به روز هستند سایتهایی که عدد انها بین 40 تا 50 است از نوع سایتهای معتبر هستند اعداد کمتر از این مانند عدد 30 نشان دهنده کیفیت پایین این سایتها نمیباشد و جز سایتهای مناسب هستند و برای سایتهای تازه تاسیس عدد20 میتواند معمول و عادی باشد ولی عددی پایین تر از این زیاد مناسب نمیباشد .اعتبار سنجی دامنه توسط دو قسمت در سایت شرکت MOZ محاسبه میشود که نامهای انها MozRank ، MozTrust نامیده شده است .

رتبه MOZRANK
رتبه ای که این قسمت به سایتها ارائه می دهد بین رتبه یک تا ده میباشد که بر اساس کیفیت لینکها بررسی و محاسبه میشود هرچقدر لینکهایی که شما در سایتهای دیگر دارید با کیفیت باشد و معتبر باشد رتبه شما هم در این قسمت بیشتر است و تنها تعداد لینکها مهم نیست بلکه کیفیت انها هم اهمیت دارد .

قسمت MOZTRUST
اعتبار دامنه این قسمت از سایت شرکت moz ارتباطات شما با دیگر سایتها ,نحوه لینک دادن به شما و لینکهایی که در سایت شما برای دیگر سایتهای معتبر درج میشود و نحوه ارتباطات شبکه ای که بین شما و شبکه های اجتماعی برقرار است مورد بررسی قرار میگیرد و هرچقدر لینکهای ورودی و خروجی شما از سایتهای معتبر باشد رتبه شما هم در موتور جستجوی گوگل افزایش می یابد .
محتوایی که بر روی سایت خود قرار می دهید باید دارای کیفیت بالایی باشد عواملی چون : تکراری نبودن مطالب , رعایت کلمات کلیدی و تعداد انها و .... باعث بهبود کیفیت مطالب شما و در نتیجه بالارفتن اعتبار دامنه شما میشود .

عوامل زیادی هستند که در بررسی و محاسبه اعتبار سنجی دامین توسط شرکت moz تاثیرمیگذارد

به طور مثال :
لینک دادن و لینک گرفتن از سایتهایی که در سئو و افزایش رتبه خود در گوگل فعالیتی ندارند در اعتبار سنجی دامنه شما تاثیر دارد .
در مواقعی که ابزار mozآپدیت میشود نوساناتی در محاسبات آمار بوجود می اید که میتواند به دلیل این باشد که تعداد بالا رفتن امار لینک ها و دیگر عوامل را هنوز روبات ها تشخیص نداده اند که بعد از آپدیت شدن انها را تشخیص می دهند .


برای استفاده از ابزار شرکت moz وارد سایت moz.com شوید و ثبت نام کنید تا بتوانید با نام کاربری و پسورد خود از قسمت login وارد سایت شوید .
سپس در قسمت پایین سایت بر روی گزینه Backlink Research کلیک کنید و در کادر نوار آدرسی که در این صفحه وجود دارد دامین خود را وارد کرده و مورد بررسی قرار می دهید .
با رعایت موارد گفته شده در این مقاله و مقاله های قبلی امیدوارم بتوانید به درستی مفهوم سئو و افزایش رتبه سایت خود را درک کنید و با رعایت اصول در مبحث سئوی سایت خود به موفقیت برسید .

نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها