مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

ریدارکت دامنه و انواع روشهای ریدارکت

ریدایرکت دامنه به معنی انتقال کاربران به صفحه یا نرم افزار دیگر است . گاهی اوقات پیش امده است که برای ورود به صفحه ای کلیک کرده اید ولی وارد یک صفحه ای دیگر و یا نرم افزاری دیگر میشوید که دلیل ان میتواند این باشد که وب مستر سایت مربوطه تمایل ندارد کاربران به ان صفحه وارد شوند و یا توضیحات کاملتر در صفحه ای دیگر درج شده که کاربران را به ان صفحه انتقال می دهد و برخی اوقات آدرس سایت تغییر کرده است و کاربران هنوز از آدرس قدیمی برای ورود به سایت استفاده میکنند که با ترفند ریدایرکت به ادرس جدید منتقل می شوند
امروزه برای بهبود سئوی سایت از ترفند ریدایرکت بسیار استفاده می شود .به طور کلی ریدایرکت در دو صورت استفاده میشود گاهی اوقات کل آدرس و تمامی صفحات سایت تغییر پیدا می کند که میخواهید کاربران را به ادرس های جدید منتقل کنید و در صورت دوم فقط آدرس برخی صفحات تغییر پیدا کرده است که باید برای هرصفحه مجزا دستور ریدایرکت را تعریف کنید .

ریدایرکت نسبت به هدفی که دارد انواع مختلفی دارد که تنها تفاوت ان ها مدت زمانی است که جهت انجام کار میبرد مانند:
ریدایرکت 301
ریدایرکت 302
ریدایرکت 305
ریدایرکت 307

مهمترین ریدایرکتها 301 و 302 میباشد که درمورد ان ها توضیح می دهیم

ریدایرکت 301:
ریدایرکت 301 به معنی ریدایرکت دائم و همیشگی میباشد .احتمالا" این سوال در ذهنتان به وجود می اید که اگر عملیات ریدایرکت و انتقال کاربران به ادرس های جدید انجام شود بحث سئو چه می شود , آیا رتبه قبلی که به این صفحات تعلق گرفته است از بین می رود ؟
از ریدایرکت 301 زمانی استفاده میشود که شما دارای صفحه ای در سایت خود هستید که دارای رتبه بالایی میباشد و بسیاری از کاربران به ان صفحه علاقه دارند وقتی آدرس ان صفحه به روز میشود و تغییر پیدا می کند برای انتقال دائمی این صفحه از ادرس قدیم به ادرس جدید و همچنین انتقال رتبه ان و حدود 85% پیشینه ان در موتور های جستجو از ریدایرکت 301 استفاده می شود حتی اگر ادرس قدیمی و ادرس جدید هم دارای رتبه یکسان باشد و هر دو صفحه به هم تشابه داشته باشند اما باز هم تمامی رتبه ان انتقال پیدا نمی کند .
زمانی که کاربران موضوعی را و یا ادرسی را در موتور جستجو دنبال می کنند و میخواهند وارد ان شوند موتور جستجو به دنبال ان صفحه می گردد در صورتی که با Status Code 200 مواجه شود به معنب این است که این ادرس درست است و پیج را باز می کند اما اگر با 404 Status Codeو یا کد 500 مواجه شود به معنی این است که با خطا مواجه شده است و این آدرس مشکل دارد و قادر به باز شدن نیست وظیفه ریدایرکت 301 این است که به موتور جستجو اعلام می کند این ادرس تغییر پیدا کرده و ادرس جدید را ارائه می دهد برای انتقال صفحات از ریدایرکت 302 هم می توان استفاده کرد .


ریدایرکت


تفاوت ریدایرکت 301 و 302

هر دو ریدایرکت 301 و 302 عملیات انتقال را انجام می دهند و مشابه یکدیگر هستند تنها تفاوتی که ان ها با هم دارند این است که ریدایرکت 301 برای عملیات انتقال از ادرس قدیمی به ادرس جدید به طور همیشگی و دائم انجام می دهد اما ریدایرکت 302 برای عملیات انتقال موقت ادرس ها استفاده می شود .
اگر برای مدت کوتاهی آدرس یکی از صفحات شما و یا سایت شما تغییر پیدا می کند تا مشکل ادرس قبلی رفع شود باید از ریدایرکت 302 استفاده کنید زیرا اگر این عملیات انتقال را انجام ندهید زمانی که ادرس شما به گوگل ارور 404 و یا 500 را بدهد به معنی مشکل در ادرس و بارگذاری میباشد و یا اینکه این صفحه حذف شده است و اگر مدتی این خطا طول بکشد کلا گوگل ان ادرس را از دیتا بیس خود حذف می کند و سایت شما رتبه و ارزش خود را از نظر سئو از دست می دهد .
پس با استفاده از ریدایرکت 302 میتوان به گوگل فهماند که به طور موقت به ادرس دیگری انتقال می دهید .
اما اگر صفحه ای از سایت شما حذف شد برای انتقال ان به صفحه دیگر از ریدایرکت 302 استفاده نکنید چون موقتی است و بعد از مدتی کل ارزش ان صفحه از بین میرود اگر با ریدایرکت 301 انتقال دهید ارزش ان بهتر حفظ میشود .همچنین صفحات حذف شده را اصلا به صفحه ایندکس خود انتقال ندهید زیرا ارزش ان صفحه اصلا به ارزش صفحه ایندکس و یا صفحه جدید انتقال پیدا نمی کند و حتی ارزش صفحه اصلی خود را از دست می دهید زیرا معیارهای رتبه بندی صفحات ایندکس شما توسط گوگل الگوریتمهای خاص خود را دارد .
اگر صفحه ای از سایت شما خراب است و خطای 404 می دهد اصلا ان را ریدایرکت بر روی صفحه اصلی یا دیگری نکنید زیرا به سئوی شما ضرر می رساند .
اینترنت بر پایه http است که دارای دو ورژن 1.1 و 1.0میباشد که ریدایرکت 302 در هر دو ورژن قابل استفاده است در ورژن 1.0 به مفهوم انتقال موقت است و در ورژن 1.1 به معنی پیدا شده به ادرس جدید میباشد .

ریدایرکت 307


ریدایرکت 302 عملیاتی مشابه با ریدایرکت 307 دارد میتوان از ریدایرکت 307 برای انتقال موقت استفاده کرد تنها تفاوت ان ها در این است که ریدایرکت 302 در هر دو ورژ HTTP قابل کاربرد است اما ریدایرکت 307 فقط در ورژن 1.1 با وضعیت انتقال موقت قابل استفاده است پس از نظر وب مستران حرفه ای معقول تر است که برای ریدایرکت موقت از ریدایرکت 302 استفاده کنید .

در مجموع بهتر است در انجام ریدایرکت دقت داشته باشید تا سئوی خود را به خطر نیندازید و با توجه به موقعیت صفحات خود و مطالعه و اگاهی از انواع ریدایرکتها نوع ان را انتخاب کنید ولی باز هم تاکید داریم بر اینکه صفحات حذف شده و یا صفحاتی که مشکل دارد و خطای 404 می دهد را اصلا انتقال ندهید تا به سئوی خود ضربه نزنید .


نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها