مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

روش های افزایش ترافیک سایت


روش های افزایش ترافیک سایت

روش های افزایش ترافیک سایت


کسانیکه در زمینه وب سایت کار میکنند و یا برای کسب و کار و فعالیت خود سایتی ایجاد کرده اند و به دنبال رونق کسب و کار خود از طریق وب سایت خود هستند و برای رسیدن به این هدف باید به سئوی سایت خود اهمیت دهند و روزانه طبق آپدیت های گوگل سایت خود را هماهنگ کرد تا به هدف خود برسند .یکی از مواردی که تاثیر بسیار زیادی بر روی رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل دارد ترافیک وب سایت میباشد هرچقدر میزان ورود کاربران به وب سایت و میزان بازدید کاربران از وب سایت بالا باشد ترافیک سایت بالا می رود به هر بازدید از سایت Session گفته میشود وبا افزایش بازدید و ترافیک به رتبه وب سایت در موتور جستجوی گوگل افزوده میشود .بهترین کار این است که از طریق روش های استاندارد گوگل ترافیک وب سایت را بطور واقعی افزایش داد که در این مقاله روشهای افزایش ترافیک را شرح می دهیم .
از اصلی ترین مواردی که باید برای افزایش ترافیک به سه مورد زیر میتوان اشاره کرد :


کلید واژه های مناسب
استفاده صحیح از متا تگ و تگ ها
محتوای مناسب


طراحی مناسب وب سایت و تاثیر آن بر ترافیک سایت

در مرحله اول قبل از اینکه اقدامی کنید سایت خود را از لحاظ فنی و گرافیکی به طور استاندارد و مناسب طراحی کنید تا مخاطبان با هرنوع وسیله الکترونیکی بتوانند از سایت شما دیدن کنند حتما این نکته را رعایت کنید که سایت شما در صفحات موبایل به درستی بارگذاری شود. سرعت سایت خود را افزایش دهید اگر سرعت سایت شما پایین باشد مخاطب منتظر باز شدن نمی ماند و از بازدید سایت شما منصرف میشود که اینکار باعث بالارفتن نرخ پرش میشود و عواقب منفی دارد .

انتشار مقاله های پر مخاطب و استفاده از کلمات کلیدی مناسب


مطالبی را روی سایت خود انتشار دهید که جذاب و غیر تکراری باشد مطالب کپی را درج نکنید ,برای مطالب خود عنوان خاص استفاده کنید عنوان نقش مهمی در جذب مخاطب و افزایش کلیک دارد در مقالات خود از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید که این کار باعث میشود سایت شما پربازدید شود کاربران برای یافتن مطالب مورد نیاز خود از کلمات کلیدی استفاده میکنند و در گوگل جستجو می کنند پس در انتخاب کلمات کلیدی دقت کنید و نکته ای که در انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد اینکه کلمات چند بخشی و ترکیبی تاثیر بیشتری بر افزایش ترافیک دارد .با رعایت این موارد مخاطب شما را به عنوان یک سایت فعال و به روز شده شناسایی میکند و از ان بازدید می کند و یا مخاطبان مطالب شما را به اشتراک در
دیگر منابع می گذارند که باعث میشود برای سایت شما ترافیک رایگان ایجاد کنند.
مطالب قدیمی سایت خود را به روز رسانی کنید اگر مطالب بسیار قدیمی هستند آن ها را تکمیل تر و جامع کنید .

انجمن ها و پرسش و پاسخ



یا خودتان انجمن ایجاد کنید و یا در انجمن های گفتگو که دیگران ایجاد کرده اند و مرتبط با حوزه کاری شما است شرکت کنید اطلاعات تخصصی خود را در اختیار دیگران قرار دهید تا بعنوان یک عضو فعال برای مخاطبان شناخته شوید برخی از انجمن ها با شرایطی امکان این که شما لینک سایت خود را انتشار دهید را به شما میدهند حتما با رعایت قوانین انجمن این کار را انجام دهید .در انجمن ها و تالارهایی که در مورد فعالیت شما فعالیت می کنند شرکت کنید .

ایمیل های امضا دار یا بازاریابی با ایمیل



ایمیلی طراحی کرده و میتوانید در ایمیل لینک مطالب خود را درج کنید در پایین ایمیل های خود یک امضا با توضیح مختصری درج کنید و اقدام به ارسال ایمیل های خود کنید فوروارد کردن ایمیلهای شما باعث میشود مخاطب پیگیر و جذب مقالات و سایت شما شود.


شبکه های اجتماعی



در شبکه های اجتماعی یک اکانت با عنوان فعالیت و یا برند خود در شبکه های اجتماعی معروف و پر طرفدار ایجاد کنید مطالب خود را به اشتراک بگذارید اما محصولات خود را کامل در آن ها درج نکنید مطالب جذاب و یا آموزش های کوتاه درج کنید و توسط پست و یا استوری لینک سایت را درج کنید و مخاطب را به سایت خود راهنمائی کنید سعی کنید مطالب جذاب باشد تا مخاطبان آن ها را برای دیگران به اشتراک بگذارند .یکی دیگر از راهکارهای استفاده از شبکه های اجتماعی برای جذب ترافیک برگزاری مسابقه میباشد که میتوانید مخاطبان را به سمت سایتتان هدایت کنید .در توئییتر و یا فیسبوک از هشتگ استفاده کنید و یا پست های لینک دار خود را در گروه های برنامه های اجتماعی به اشتراک بگذارید . در یوتیوب ویدئوهای خود را منتشر کنید زیرا این ویدئوها در نتایج گوگل منتشر میشود .

استفاده از تبلیغات برای افزایش ترافیک سایت



برای اینکه بتوانید سایت خود را به دیگران معرفی کنید نیاز به تبلیغات دارید که بر اساس بودجه خود میتوانید این کار را انجام دهید البته روش های تبلیغ سایتتان بسیار زیاد است مانند تبلیغات کلیکی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی و ... میتوانید سایتهای معتبر و پرترافیک را شناسایی کنید و فعالیت و لینک سایت خود را در انها به وسیله یک بنر تبلیغاتی قرار دهید و یا اینکه از تبلیغات کلیکی و هزینه دار موتور جستجو استفاده کنید و با استفاده از کلمات کلیدی برای سایت خود ترافیک جذب کنید .یکی از راه های دیگر هم میتوانید تبادل تبلیغات را داشته باشید .

با افراد موفق در زمینه کاریتان صحبت کنید و صحبتهای انها را در سایت خود درج کنید .

درج اخبار



اخبار روز و یا خبرهای مرتبط با فناوری و فعالیت خود را در سایت منتشر کنید .

رفع مشکلات و خطاها



تمامی مشکلات برنامه نویسی سایت خود را برطرف کنید اگر جایی کاربر با خطا روبرو شود مثال خطای 404 این باعث کاهش ترافیک سایت شما میشود .

نقشه سایت



حتما در سایت خود نقشه سایت ایجاد کنید تا راحت تر موتورهای جستجو سایت شما را شناسایی کنند.

استفاده اصولی از تصاویر در سایت


تصاویری که در سایت خود استفاده میکنید از لحاظ جستوی مخاطبان در گوگل بسیار اهمیت دارند پس مورد اول اینکه حجم و سایز عکس ها مناسب باشد . از آلت تگ در درج عکس ها استفاده کنید .عنوان مناسب برای عکس ها در نظر بگیرید .تصاویر را در سیستم توزیع محتوا درج کنید .

وبلاگ !


سعی کنید در سایت های پر مخاطب وبلاگ ایجاد کنید و مطالب کوتاه و جذاب با درج مشخصات نویسنده درج کنید و لینک سایت خود را اضافه کنید این امر باعث اشتراک گذاری مطالب بین مخاطبین میشود و ترافیک سایت را افزایش می دهد .


نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها