مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

مفهوم چگالی و تراکم کلمات کلیدی چیست ؟


همانطور که میدانید سئوی سایت بسیار اهمیت دارد تا سایت شما در صفحه اول گوگل به نمایش دراید و برای سئوی سایت قوانین و اصول بسیاری وجود دارد که یکی از این قوانین که بسیار مهم است انتخاب کلمه کلیدی میباشد .کلمات کلیدی در بحث سئوی سایت بسیار تاثیر گذار هستند و برای اینکه از این طریق بتوان سئوی سایت خود را بهبود ببخشید باید قوانینی را رعایت کنید قبلا هم گفته شده است که انتخاب کلمات کلیدی برای سایت خود بسیار مهم است حتما باید کلماتی را که انتخاب می کنید در رابطه با موضوع فعالیت شما باشد و سعی کنید در نام دامنه خود هم از کلمه کلیدی خود استفاده کنید لیستی از کلماتی که مدنظر خود هستند را تهیه کنید سپس به این فکر کنید که بیشتر کدام کلمات را کاربران مورد جستجو قرار می دهند که عموما برای جستجو از عبارت کلیدی استفاده می کنند .

می توانید از کلمات کلیدی ترکیبی و چند واژه ای استفاده کنید که کلمات کلیدی همان تک واژه ای است و عبارت کلیدی همان ترکیب چند واژه است که بیشتر کاربران برای جستجو از عبارت کلیدی استفاده می کنند .باید دقت داشته باشید که رقبای شما از چه کلماتی استفاده می کنند.میتوانید با استفاده از ابزارهای گوگل تعداد ورودی هر کلمه کلیدی را بسنجید بهترین کلمات کلیدی کلماتی هستند.

می توانید با استفاده از ابزار Wordtracker برای کلمات کلیدی لاتین و از ابزار رایگان google adwords برای محاسبه تعداد جستجوی هر کلمه کلیدی بر حسب روزانه و ماهانه را به دست آورید .و همچنین از کلمات کلیدی که مرتبط با موضوع به شما پیشنهاد می دهد استفاده کنید .که بیشترین ارتباط موضوعی را با نوع فعالیت شما داشته باشند .برای انتخاب کلمات کلیدی حتما با مشاوره متخصصین سئو این کار را انجام دهید .اما در این مقاله میخواهیم به بررسی چگالی کلمات کلیدی و مفهوم این و کاربرد چگالی کلمات کلیدی بپردازیم .



عده ای از وب مستر ها معتقدند که چگالی کلمات کلیدی تاثیری مهم در سئوی سایت شما دارد ولی عده ای عقیده دارند با وجود تکنولوژی Semantic و جستجوی معنایی دیگر بالا بردن چگالی کلمات کلیدی اهمیتی ندارد و شاید باعث جریمه شدن شما هم بشود اما هنوز هم در جستجوهایی که به زبان فارسی انجام میشود چگالی کلمات کلیدی بسیار تاثیر گذار است در ادامه به مفهوم چگالی کلمات کلیدی می پردازیم

مفهوم چگالی کلمات کلیدی :

به درصد استفاده شده از کلمات کلیدی نسبت به کل تعداد مطلب و یک محتوا چگالی کلمات کلیدی گفته می شود .
در گذشته به علت اینکه وب مسترها میخواستند سئوی سایت خود را بهبود ببخشند و چگالی کلمات کلیدی تاثیر بسیار زیای داشت سعی می کردند در طول متن خود تعداد زیادی از کلمات کلیدی را استفاده کنند به همین علت گوگل از تاثیر چگالی کلمات کلیدی در مبحث سئو را کاهش داد تا وب مسترها به طور معقول از تعداد کلمات کلیدی در طول متن استفاده کنند .به طور استاندارد تعداد کلمات کلیدی که در طول یک مطلب باید استفاده کرد باید بین 1 تا 3 درصد کل متن و بهنحوی که متن قابل خواندن باشد و گوگل هم به راحتی متوجه موضوع مطلب شما بشود .برای اینکه چگالی کلمات کلیدی یک متن را بسنجید میتوانید از فرمولی استفاده کنید به این شکل که تعداد کلمات کلیدی را تقسیم بر تعداد کل کلمات موجود در مطلب کنید و جواب به دست امده را در عدد 100 ضرب کنید عدد به دست امده چگالی کلمات کلیدی در ان مطلب است. استفاده زیاد از کلمات کلیدی در طول متن باعث افت کیفیت محتوای شما میشود و باعث میشود کاربران از مطالب شما خسته شوند و سایت را ترک کنند و باعث افت ترافیک ورودی سایت شما میشود و محتوای شما ارزش معنایی خود را از دست می دهد .

در هنگام محاسبه برای این فرمول و شمارش کلمات باید دقت کنید که تگ های به کار برده شده در متن و یا تگ های html را نباید محاسبه کرد .

این فرمول گفته شده برای محاسبه چگالی کلمات کلیدی استفاده میشود برای به دست آوردن چگالی عبارت کلمات کلیدی میتوانید از فرمول زیر استفاده کنید :
برای محاسبه چگالی عبارت کلمات کلیدی باید تعداد کلمات در عبارت کلیدی را در تعداد دفعات تکرار کلمات کلیدی ضرب کنید عدد به دست امده را تقسیم بر تعداد کل کلمات موجود در متن نمائید سپس جواب به دست امده را در عدد 100 ضرب کنید تا چگالی عبارت کلیدی ان متن را به دست اورید .
برای محاسبه چگالی کلمات کلیدی و چگالی عبارت کلیدی میتوان از ابزار Yoast استفاده کرد تا چگالی کلمات کلیدی را برایتان محاسبه کند .علاوه بر این ابزار ابزارهای دیگری هم وجود دارند که برایتان چگالی کلمات کلیدی را محاسبه می کند مانند :
سایت seochat.com
سایت keyworddensity.com
سایت SeoBook.com

برای اینکه بیشترین استفاده را از کلمات کلیدی خود در طول متن خود بکنید و تاثیر مثبتی در سئوی سایت شما داشته باشد پیشنهاد میشود در قسمتهای عنوان صفحه , تگ h1 , تگ عنوان , تگ آدرس , متن اصلی , ادرس سایت (دامنه) , تگ alt (تصاویر در صفحه ) , لینک های داخلی , توضیحات متا استفاده کنید .اگر در قسمت عنوان از کلمات کلیدی استفاده میکنید با boldکردن ان بر اهمیت ان تاکید کنید .

بهتر است کلمات کلیدی خود را در اوایل متن خود به کار ببرید به طور مثال اگر مطلبی که شما درج کرده اید دارای 1500 کلمه میباشد بهتر است بیشترین تعداد کلمات کلیدی خود را در 500 کاراکتر اولیه متن به کار ببرید زیرا بیشترین تاثیر را در سئو دارد و موتورهای جستجو بیشتر توجه می کنند .بهتر است بیشتر عبارات کلیدی برای سایت خود انتخاب کنید که بیشتر میتواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد و بیشتر موفق به دریافت ورودی میشوید .امیدوارم در این مقاله توانسته باشم دانسته های شما عزیزان را در مورد کلمات کلیدی و نحوه استفاده از ان برای موفقیت سئوی سایتتان تکمیل نموده باشم .


نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها