مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

سئوی کلاه سیاه چیست ؟

سئو کلاه سیاه یکی از روش های مخرب است که برخی دوستان ناآگاه جهت افزایش رتبه سایت خود استفاده میکنند . در این مقاله به بررسی سئو کلاه سیاه و تکنیکهای آن , معایب و مزایای آن می پردازیم .
ابتدا توضیح مختصری در مورد توضیح سئوی کلاه سفید می دهیم : برای افزایش رتبه ی سایت خود در گوگل و دیگر موتور های جستجو اگر طبق قوانین در چهارچوب گوگل اقداماتی را بر روی سایت خود انجام دهید که باعث افزایش رتبه ی سایت شما در گوگل شود سئوی کلاه سفید نام دارد.


سئوی کلاه سیاه چیست


سئوی کلاه سیاه چیست ؟یا سئوی بلک هت

black hat
همه ی موتور های جستجو که پر کاربرد ترین انها گوگل میباشد برای بحث سئو و افزایش رتبه ی هر سایت دارای قوانینی میباشند که عمل کردن بر خلاف ان قوانین سئوی کلاه سیاه نام می گیرد . در سئوی کلاه سیاه شاید با روش های غیر قانونی برای مدتی کوتاه سایت شما در صدر جستجوی موتور های جستجو ظاهر شود اما اگر بعد از مدتی سئوی سایت شما را به عنوان سئوی کلاه سیاه شناسائی شود عواقب جبران ناپذیری دارد و شاید اصلا دیگر نشود جبران کرد زیرا سایت شما از طرف موتور جستجو از نظر دریافت ترافیکی کاربران محروم میشود و اگر هم بتوان این ضرر را جبران کرد نیاز به زمان و تلاش بسیار زیادی دارد و احتمال جریمه شدن از سمت گوگل هم برای کسانی که سئوی کلاه سیاه استفاده .این روش سئوی کلاه سیاه را اکثرا هکر ها , تولید کننده های ویروس ها , و کسانی که اقدامات غیر اخلاقی انجام می دهند استفاده می کنند .

برای موفق بودن در زمینه ی سئو باید طبق اخرین قوانین به روز شده گوگل عمل کنید تا بتوانید در افزایش رتبه ی سایت خود موفق باشید .

تکنیک های سئوی کلاه سیاه

black hat

  • 1- کنترل اتوماتیک محتوا سئوی کلاه سیاه چیست
  • 2- پنهان کردن لینکها
  • 3- پنهان کردن متن ها
  • 4- تعداد کلمات کلیدی استفاده شده در محتوا
  • 5- گزارش تخلف رقبا
  • 6- صفحات doorway
  • 7- مخفی کردن url
  • 8- خرید لینک و لینهای افزایش دهنده رنک سایت
  • 9- محتوای کپی
  • 10- استفاده از صفحاتی که حاوی ویروس هستند
  • 11- عبارت بندی مجدد مقاله ها
  • 12- کامنت اسپم


کنترل اتوماتیک محتوا

امروزه نرم افزارهایی وجود دارند که مدیریت وب سایت ها می توانند از ان ها برای مدیریت اتوماتیک محتوای سایت , به روز رسانی محتوا , و امکان بازیابی محتوا را فراهم می کند .
بسیاری از مدیران وب سایت ها به جهت اینکه در هزینه های خود صرفه جویی کنند و سالانه هزینه ای بابت پشتیبانی وب سایت خود پرداخت نکنند از این نرم افزار ها استفاده می کنند .


پنهان کردن لینک ها و پنهان کردن متن های (cloaking ) وب سایت
در این روش میتوان متن و کلمات کلیدی را به طور سفید در بک گراند سایت درج کرد ولی به صورتی که کاربر نمیتواند ان را مشاهده کند و بخواند ولی موتور های جستجو ان را شناسائی می کنند و امکان ان وجود دارد که به دلیل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی از طرف گوگل جریمه شوید .

تعداد و انتخاب کلمات کلیدی
استفاده از کلمات کلیدی باید به تعداد استاندارد گوگل باشد که نسبت 1 تا 3 در صد در هر صفحه برای هر کلمه کلیدی مجاز به استفاده هستید ولی اگر بیش از تعداد مجاز از کلمات کلیدی در هر صفحه استفاده کنید گوگل شما را به عنوان یک متخلف و فریب دهنده شناسائی می کند که فقط هدف شما از این کار جذب ترافیک کاربری است و محتویات مفیدی در سایت شما وجود ندارد سپس شما را جریمه می کند .

گزارش تخلف رقبا
برخی از وب مستر ها اشتباه بزرگی را انجام می دهند و برای پایین اوردن رتبه سایت های رقبا در گوگل انها را به عنوان متخلف (ریپورت و یا اسپم ) به گوگل گزارش می کنند که این کار سئوی منفی هم نام دارد این کار برای خود گزارش دهنده هم مضر است و امکان دارد گوگل خود گزارش دهنده را هم به عنوان متخلف شناسایی کند و از ایندکس شدن محروم نماید .

صفحات doorway یا پرش
در بسیاری از سایت ها که از سئوی کلاه سیاه استفاده می کنند متاسفانه برای برخی از کلمات کلیدی خود لینک هایی ایجاد میکنند که کاربر با کلیک بر رو ی ان به صفحاتی انتقال پیدا میکنند هیچ ارتباطی با موضوع کلمات کلیدی ندارد و به صفحاتی با موضعات غیر مرتبط انتقال پیدا میکنند که باعث سردرگمی کاربر میشود و برای رنک سایت مضر است .

مخفی کردن url
برخی از وب مستر ها تمایل دارند ادرس url خود را مخفی کنند که در هنگام کلیک کاربر به نمایش در نیاید ولی این روش هم مانند مخفی کردن متن برای گوگل قابل شناسائی میباشد .

خرید لینک و لینکهای افزایش دهنده رنک سایت
یکی از مضر ترین تکنیک های سئوی کلاه سیاه خرید لینک برای ورود به سایت از دیگر سایتها میباشد که با این کار با درور زدن قوانین میخواهند تعداد کاربران سایت خود را افزایش دهند و رتبه خود را در گوگل بالا ببرند اطلاع داشته باشید که این خرید لینک بسیار مضر است و گوگل بسیار شدید با متخلفین برخورد می کند .همچنین لینک های بیش از حد داخلی هم مضر است مثلا یک کلمه کلیدی را 20 بار به صفحات داخلی سایت خود لینک دهید این کار هم خود سئوی کلاه سیاه شناسایی میشود .



  درج محتوای کپی
سئوی کلاه سیاه چیست قبلا هم در مقالات اموزش سئو توضیح داده شده است که محتوایی که بر روی سایت خود قرار می دهید باید غیر کپی باشد و ناب و جذاب باشد که اگر در انتخاب و درج محتوا بر روی سایتتان این قوانین را رعایت کنید بسیار راحت رتبه سایت شما افزایش می یابد و باعث ایجاد ترافیک کاربری برای سایت شما میشود ولی اگر محتویات شما از دیگر منابع کپی شده باشد و بر روی سایت قرار بگیرد هم از طرف گوگل شامل جریمه میشود و سایت شما به عنوان یک سایت نامعتبر شناسایی میشود حتی اگر مقالت قدیمی سایت خود را میخواهید مجدد روی ایت قرار دهید تغییراتی روی ان اعمال کنید و یا از تگ canonical استفاده کنید .

استفاده از صفحاتی که حاوی ویروس هستند
امروزه بسیاری از سیستمها دارای نرم افزارهای آنتی ویروس هستند و بلافاصله بعد از ورود به سایت آلوده ویروس را شناسایی میکنند و کاربر متوجه این موضوع می شود و سایت شما را ترک میکند که این کار باعث از دست دادن کاربران سایت میشود و رتبه سایت شما کاهش پیدا می کند .

عبارت بندی مجدد مقاله ها
اگر در تنظیم کردن مقاله هایی که برای سایت خود تنظیم می کنید مقاله های دیگر سایت ها را به کمی تغییر و فقط جابجایی کلمات و عبارات بر روی سایت خود قرار دهید تفاوت زیادی با کپی کردن محتویات ندارد و گوگل توسط هوش مصنوعی این کار شما را تشخیص می دهد .

کامنت اسپم
احتمالا تا به امروز بسیار زیاد این کامنت ها را مشاهده کرده اید و یا احتمال اینکه خودتان اقدام به درج این گونه کامنت ها انجام داده اید این روش به این گونه است که زیر پستها و مطالب دیگران و یا خود شما افرادی اقدام به درج لینکهای خودشان می کنند که هیچ ربطی به سایت و موضوع فعالیت شما ندارد البته بساری از اوقات این لینک ها به صورت غیر فعال (nofollow) در می ایند ولی این کار هم برای شما مضر است و هم برای کسی که اقدام به درج لینک میکند و باعث نا رضایتی کاربران میشود .اما اگر هم در برخی کامنت ها لینک شما بصورت فعال به نمایش درامد اما امکان دارد لینکی که شما اقدام به درج کامنت در ان صفحه کرده اید لینکی مخرب و نامعتبر باشد .

گزارش کردن سئوی کلاه سیاه
زمانی که سایت شما مورد حمله ویروس ها و یا هکر ها قرار گرفت و یا کلمات کلیدی که شما به صورت رقابتی استفاده می کنید مورد اسپم قرار گرفت از ابزارهای گوگل برای گزارش میتوانید استفاده کنید ولی حتما در این کار از متخصصین فنی و وب مستر های حرفه ای درخواست انجام این کار را داشته باشید و یا راهنمایی بگیرید .

سخن اخر

در این مقاله سعی کردیم تمام مراحل و معایب سئوی کلاه سیاه را برای شما توضیح دهیم این روش سئوی کلاه سیاه در گذشته که هوش های مصنوعی وجود نداشت شاید قابل استفاده بود و لی امروزه با پیشرفت امکانات گوگل سریعا" شناسایی میشود و سایت شما برای مدت کوتاهی در رتبه بالا در جستجوی گوگل ظاهر میشود اما بعد از مدتی سایت شما از ایندکس شدن محروم میشود و یا جریمه میشوید برخی از وب مستر ها که اقدام به فعالیت های غیر اخلاقی می نمایند و یا برای مدت محدودی میخواهند محصولی را به فروش برسانند و یا خودشان را معرفی کنند از این روش استفاده میکنند ولی اگر برای همیشه به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستید از روش سئوی کلاه سفید استفاده نمایید تا به صورت مداوم در گوگل به عنوان سایت معتبر باقی بمانید .



نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها