مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

تاثیر وجود کلمات کلیدی در url

تاثیر وجود کلمات کلیدی در url


در این مقاله قصد داریم تاثیر وجود کلمه کلیدی در آدرس سایت و تاثیری که بر روی سئوی سایت دارد باهم بررسی کنیم .برخی از متخصصان سئو معتقدند که وجود کلمات کلیدی در آدرس سایت از نظر گوگل یک الگوریتم تایید شده ای نیست اما برخی وب مستر ها برای بهبود وضعیت رتبه بندی سایت خود از کلمه کلیدی در آدرس سایت استفاده می کنند .


از انجایی که گوگل برای رتبه بندی صفحات وب سایتها معیارها و پارامتر های گوناگونی دارد به دو دسته پارامترهای داخلی و پارامترهای بیرونی تقسیم می شوند مانند پارامتر های داخلی : لینکها داخلی و پارامتر های بیرونی مانند شبکه های اجتماعی و سرعت بارگذاری و لود سایت و لینک ها و ..... کلمات کلیدی جز دسته پارامترهای داخلی است که انتخاب درست کلمات کلیدی یک سایت اولین گام موفقیت برای سئو میباشد .انتخاب درست کلمات کلیدی باعث افزایش ترافیک وب سایت , افزایش اعتبار صفحه , و افزایش اعتبار دامنه می شود .آدرس سایت از چند جزء تشکیل شده است :

پروتکل
دامنه سایت
فولدر
آدرس صفحه


اگر قصد دارید از کلمه کلیدی در آدرس سایت استفاده کنید بهتر است در انتهای آدرس کلمه کلیدی را بگذارید و برای هر صفحه ای از سایت آدرس جداگانه ایجاد کنید و کلمه کلیدی متفاوت بگذارید .نکاتی که باید در آدرس صفحات رعایت کنید را با هم مرور میکنیم :

از کلمه کلیدی استفاده کنید که تا چشم مخاطب به آن خورد کاملا" متوجه شود که محتوای وب سایت شما یا محتوای آن صفحه در چه موردی است .

از کلمات کلیدی اصلی استفاده کنید و از حروف و کلمات ربطی استفاده نکنید آدرس شما باید کوتاه باشد همچنین از علامت ها و کاراکترهای متفاوت در آدرس استفاده نکنید .

اگر آدرس شما خیلی طولانی شد از کلمه کلیدی در ابتدای آدرس استفاه کنید زیرا در آدرس های طولانی روبات های گوگل به انتهای آدرس توجهی نمی کنند .

از یک کلمه کلیدی در یک آدرس دوبار استفاده نکنید و تعادل را رعایت کنید استفاده زیاد از کلمات کلیدی در آدرس صفحات نتیجه منفی برای سئوی سایت شما در بر دارد .

الزامی برای استفاده از کلمه کلیدی که در آدرس وجود دارد در عنوان صفحه وجود ندارد شما میتوانید از کلماتی در عنوان صفحه استفاده کنید که هم معنای کلمه کلیدی باشد .

در آدرس های انگلیسی از حروف بزرگ اصلا استفاده نکنید .


تاثیر وجود کلمات کلیدی در url

انواع کلمات کلیدی در سئوی سایت


کلمات کلیدی دو نوع هستند :

کلمات کلیدی کوتاه
کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی کوتاه : نهایتا" شامل یک یا دو کلمه است .

کلمات کلیدی طولانی : بین 3 تا 5 کلمه هستند که عبارت کلیدی نام دارد و برحسب تجربه که چه عبارتی بیشتر از سمت کاربران جستجو میشوند انتخاب میشوند مفهوم را واضح به مخاطب میرساند و چون تعداد رقابت کنندگان در کلمات کلیدی ترکیبی یا عبارتی کمتر است تا رقابت بین کلمات تک کلمه ای جوابدهی بهتری هم در رتبه سایت شما دارند .


برای شروع به کار جهت طراحی یک سایت در ابتدا باید نام دامنه و آدرس وب سایت را انتخاب کنید url و نام دامنه یک سایت میتواند بیانگر موضوعات زیادی باشد اگر در انتخاب دامنه یک وب سایت از کلمه کلیدی اصلی یک سایت استفاده شود تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئوی یک سایت دارد و باعث افزایش ترافیک ورودی سایت می شود این کار هم باعث میشود در هنگام نمایش نتایج جستجوی گوگل کاربر مطلب مهمی را مشاهده کند و وارد سایت شود و همین امر که در ادرس دامنه وب سایت از کلمات کلیدی استفاده شود برای گوگل بسیار اهمیت دارد .در انتخاب نام دامنه دقت کنید که اگر از کلمات کلیدی استفاده می کنید زیاد طولانی نباشد هرچه دامنه کوتاه و مختصر باشد مناسب تر است .برای اینکه بهتر مفهوم انتخاب نام دامنه درست را درک کنید ابتدا اجزاء نام دامنه و url را شرح می دهیم :

1. hyper transfer protocol
2. نام دامنه وب سایت
3. نام زیر پوشه
4. نام فایل

بخش اول که مربوط به hyper transfer protocol میباشد از سمت وب مستر قابل تغییر نیست و در واقع همان http میباشد که در ایتدای ادرس وب سایت قرار می گیرد و برترین ارتباط بین کلاینت و سرور است .
بقیه قسمتها را میتوان تغییر داد
قسمت بعدی که نام دامنه سایت است بهتر است کوتاه و راحت باشد , پیچیده نباشد زیرا اگر زیاد طولانی باشد و پیچیده کاربران ورود به این سایت برایشان سخت است در نام دامنه اصلا از حروف اضافه و کاراکترها استفاده نکنید .اگر از کلمات کلیدی هم به صورت کوتاه استفاده کنید باعث بهینه سازی سئوی وب سایت می شود .

استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه تاثیر مثبتی بر روی سئوی سایت ندارد حتی در دامنه های سطح بالا هم کلمات کلیدی بود و نبودشان تاثیری در رتبه سایت ندارد الگوریتم هایی در گوگل وجود دارد که در کنار نام دامنه شما که دارای کلمات کلیدی است محتوای سایت را هم بررسی می کند پس اگر دامنه ای داشتید که در ادرس ان کلمات کلیدی وجود دارد اما از رتبه خوبی برخوردار نیست تعجب نکنید و محتوای سایت را بررسی کنید محتوا حتما باید ارزشمند و به روز و جدید باشد .
پس صرفا پول خود را صرف دامنه گران قیمت نکنید همچنین وجود چندیدن کلمه کلیدی در دامنه سایت ضرر هم دارد به یک کلمه کلیدی در ادرس دامنه وب سایت بسنده کنید کفایت می کند .


تاثیر وجود کلمات کلیدی در url

SUBDOMAIN  و کلمات کلیدی در SUBDOMAIN

قسمت بعدی دامنه زیر پوشه :

برای تفکیک فعالیت های تجاری خود بهتر است که بر اساس صفحه بندی این کار را انجام دهید .
برای ادرس صفحات داخلی سایت خود بهتر است به جای اعداد و حروف از کلمات کلیدی استفاده کنید برخی از وب سایتها در ادرس صفحات داخلیشان به دنبال دامنه اصلی تعدادی حروف و اعداد و کاراکتر قرار می گیرد این نکته زیاد برای سئوی صفحات داخلی مناسب نمیباشد اول از هر چیزی بهتر است آدرس صفحات داخلی و زیر پوشه ها پیچیده و عمیق نباشد و دوم اینکه در قسمت اآدرس زیر پوشه از کلمات کلیدی آن صفحه استفاده شود مناسب تر است .

باید سعی کنید نام دامنه هر سایت و آدرس هر صفحه متناسب با محتوای آن صفحات باشد استفاده از کلمات کلیدی که ارتباطی با محتوای آن صفحه یا سایت ندارند بسیار ضرر آور است .
استفاده از اعداد و کاراکترها در انتخاب آدرس سایت باعث ضرر رسانی به سئو میشود و از دید کاربران هم ناپسند میباشد و این صفحات در ایندکس شدن از سوی گوگل با مشکل مواجه میشوند .

اگر در هنگام انتخاب نام دامنه از چند کلمه استفاده میکنید اگر بین کلمات خط تیره بگذارید (- ) هر کلمه به طور جداگانه ایندکس میشود و معانی جداگانه برای گوگل دارد ولی اگر بین کلمات از آندرلاین (_ ) استفاده شود کلمات را مرتبط به هم میخواند و با هم ایندکس می کند پس اگر از عبارت کلیدی در نام دامنه استفاده می کنید به این نکته توجه کنید .
برخی از وب مسترها نام فارسی برای آدرس دامنه استفاده می کنند این کار شاید در مراحل اولیه باعث بهبود سئوی وب سایت شما شود اما در طول زمان باعث پایین آمدن سرعت بارگذاری سایت میشود و اگر نام آدرس را تغییر دهید با مشکلاتی مواجه میشوید پس در نتیجه نام فارسی در آدرس دامنه بسیار هم مناسب نمیباشد .

توضیحاتی که در این مقاله در مورد انتخاب نام دامنه و استفاده از کلمات کلیدی داده شد بر حسب اآپدیت های الگوریتم های گوگل تا به امروز است و اگر بخواهید در بحث سئو موفقیت داشته باشید و به اهداف خود برسید باید پیگیر الگوریتمهای گوگل باشید تا طبق آپدیت های آن ها در آینده تغییرات لازم را اجرا کنید .


دیدگاه ها
رضا میرزایی:
سلام خوب هستین من در سایتم از کلمات کلیدی فارسی استفاده میکنم آیا مشکلی ندارد چون آدرس هام وقتی کپی میکنم به هم ریخته است آیا این کار به سئو سایتم لطمه ای نمیزند
0
 
1
مدیریت سایت :
سلام خیر مشکلی ندارد به دلیل تبدیل کارکتر اسکی و یونیکد کردن آن به هنگام کپی آدرس ، url شما به هم ریخته است,
0
 
1

پربازدیدترین ها