مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

افزایش زمان ماندن کاربر در سایت

اگر مقالات قبلی در مورد سئوی سایت و تکنیک های ان را مطالعه کرده باشید میتوانید به راحتی متوجه مطالب امروز ما بشوید که چگونه افزایش زمان بازدید کاربر از سایت روی بهبود سئوی سایت تاثیر می گذارد اما قبل از بررسی کردن این موضوع توضیح مختصری راجب تاثیر گذاری مدت زمان بازدید کاربر از سایت می دهیم .زمانی که کاربر وارد سایت شما میشود مسلما" اگر سایت شما دارای مطالب جذاب و جدیدی باشد کاربران با اشتیاق به مشاهده مطالب و تمامی قسمتهای سایت شما می پردازند و ساعتها در سایت شما پرسه می زنند و مطالب و محتوای سایت را مطالعه می کنند در این صورت روبات های موتور جستجوی گوگل متوجه کیشود که سایت شما یک سایت آپدیت میباشد و دارای مطالب با کیفیت و مفید است به همین دلیل سایت شما را سریع تر ایندکس می کند و رتبه خوبی به ان ارائه می دهد اما صرفا" ورود کاربر به سایت کافی نیست اگر صفحات و محتوای سایت شما جذاب نباشد و یا تکراری باشد کاربران در بدو ورود متوجه این موضوع بشوند و جذابیت کافی برای جذب انها و تشویقشان برای بازدید از دیگر صفحات سایت وجود نداشته باشد سایت شما را ترک می کنند که این نکته پرش سایت نامیده میشود و گوگل متوجه میشود که سایت شما مطالب و محتوای تازه و به روز را برای ارائه به کاربران ندارد و هرچه امار پرش از سایت کمتر باشد مسلما" تاثیر منفی ان در بهبود رتبه سایت کمتر است اما اگر آمار پرش سایت شما بالا باشد بسیار تاثیر منفی در سئوی سایت دارد و بعد از مدتی ممکن است دیگر موتور جستجوی گوگل سایت شما را بررسی نکند پس لازم است به جذابیت سایت برای افزایش زمان بازدید کاربر از سایتتان اهمیت بدهید و نکاتی را که باعث این کار میشود را بدانید و به کار بگیرید در این مقاله نکاتی را که میتوان جهت افزایش زمان بازدید سایت به کار برد را ذکر می کنیم .

1. طراحی جذاب و زیبا و بهینه سازی گرافیکی  
2. استاندارد سازی وب سایت برای همه صفحه نمایش ها و سخت افزارها
3. بهینه سازی تصاویر وب سایت
4. استفاده از ویدئو های با کیفیت و حجم کم و سئو ویدیو
5. ایجاد لینک های داخلی
6. کمک گرفتن از کاربران برای به روز کردن مطالب
7. ایجاد امکان نظر دهی و تعامل اطلاعات بین کاربران
8. علل های موفقیت خود را بیان کنید
9. تیم کاری خود , سوابق , امتیازات و رتبه های دریافت شده را برای کاربران واضع اعلام و معرفی کنید و اعتماد کاربران را کسب کنید .
10. جذب کاربران برای ماندن در سایت و یا ورود مجدد مانند ارائه تخفیف , عضویت در خبرنامه و ....
11. درج امار بازدید کاربران و حضور کاربران فعال بر روی سایت
12. باز کردن لینک های خارجی در صفحات جداگانه
13. جهت ورود کاربران میتوان از لندینگ پیج استفاده کرد .
14. عدم درج تبلیغات زیاد و مطالب تکراری


طراحی جذاب و زیبا و بهینه سازی گرافیکی

شما باید طراحی گرافیکی سایت خود را به نحوی انجام دهید که در عین سادگی جذاب باشدوکاربران به راحتی بتوانند مطالب مورد نیاز خود را بیابند هر چقدر طراحی سایت ساده تر باشد بهتر است تنوع فونت های سایت را کاهش دهید , سایز نوشته های سایت را اندازه ای انتخاب کنید که به راحتی قابل خواندن وواضح باشد .


استاندارد سازی وب سایت برای همه صفحه نمایش ها و سخت افزارها

امروزه بسیاری از کاربران علاوه بر کامپیوتر از تبلت , موبایل برای استفاده روزمره خود از اینترنت استفاده میکنند زیرا بسیار راحت تر است و همیشه در دسترس است پس باید سایت خود را برای نمایش مناسب و واضح در همه وسیله های کاربردی و مرورگرها و صفحه نمایش های متفاوت استاندارد سازی کنید .

بهینه سازی تصاویر وب سایت

برای درک بهتر مطالب و جذابیت طراحی خود از تصاویر مفهومی و مرتبط با مطالب خود استفاده کنید تصاویری که انتخاب میکنید باید دارای کیفیت مناسب و حجم کم باشند .

استفاده از ویدئو های با کیفیت و حجم کم

برای اینکه کاربران خود را بهتر راهنمایی کنید میتوانید از ویدئوهای مناسب و کوتاه با حجم کم استفاده کنید ولی دقت کنید که سرعت بارگذاری و نمایش انها بالا باشد . برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله ویدیو مارکتینگ را مطالعه نمایید .

ایجاد لینک های داخلی

مطالبی که روی سایت خود درج می کنید حتما مرتبط با موضوع فعالیت شما باشد هر مطلبی را میتوانید به دیگر مطالب و صفحات سایت توسط کلمات کلیدی و یا به عنوان راهنمائی کاملتر به دیگر صفحات لینک دهید و لینک دیگر صفحات را درج کنید با این کار کاربران به دیگر قسمتهای سایت هم راهنمائی میشوند و زمان بیشتر را در سایت سپری می کنند .


کمک گرفتن از کاربران برای به روز کردن مطالب

میتوانید به کاربران سایت خود پیشنهاد دهید که در صورت ارائه مطالب مفید و جدید و غیر تکراری پاداشی را دریافت کنند این کار باعث جذب کاربر می شود .

ایجاد امکان نظر دهی و تعامل اطلاعات بین کاربران
بهتر است زیر هر مطلبی که درج می کنید امکان درج نظر و کامنت را ایجاد کنید تا کاربران نظر خود را بیان کنند و یا سوالات خود را بپرسند و به انها پاسخ بدهید و امکان گفتگو بین کاربران را ایجاد کنید .

علل های موفقیت خود را بیان کنید
کاربران علاقه دارند بدانند که در گذشته شما چه اتفاقاتی رخ داده است و در زمینه کاری چه اقداماتی را انجام داده اید که به موفقیت رسیده اید پس زندگی کاری خود را به صورت داستان سرایی برای کاربران بازگو کنید .




جلب اعتماد کاربران
برای اینکه کاربران بتوانند به شما اطمینان کنند و یا از محصولات و خدمات شما استفاده کنند باید اعتماد انها را جلب کنید باید تیم کاری خود را معرفی کنید , سوابق کاری انها را ذکر کنید , تمامی استانداردها و مدارک و امتیازات کاری خود را ذکر کنید , و اگر از طریق سایت شما میتوانند محصولی را خرید کنند حتما نماد اعتماد الکترونیک را درج کنید .

جذب کاربران در سایت با ارائه تخفیف و ....
بهتر است کاربران خود را با ارائه تخفیف , عضویت در خبر نامه و .... به سایت خود جذب کنید که در صورت خروج بازگشت مجدد هم داشته باشند .

درج آمار بازدیدکنندگان در سایت
آمار واقعی بازدیدکنندگان و کاربران فعال سایت خود را بر روی سایت و مشاهده عموم درج کنید با این کار کاربران بیشتر اعتماد می کنند و نکته جالی برای انها است که بدانند چند نفر بازدید کننده وجود دارد .

بازکردن لینک های خارجی در صفحات جداگانه
اگر لینک خارجی بر روی سایت خود قرار می دهید انها را برای باز شدن در صفحات جدید تنظیم کنید زیرا اگر در همان صفحه سایت شما باز شود از سایت شما خارج می شوند .

استفاده از لندینگ پیج
برای اینکه کاربران را به سمت سایت خود جذب کنید میتوانید از لندینگ پیج استفاده کرد مانند صحات ارائه تخفیفات , جشنواره و ....

عدم درج تبلیغات زیاد و مطالب تکراری
تبلیغات زیاد و مطالب تکراری بر روی سایت خود درج نکنید این کار باعث میشود کاربران سایت شما را ترک کنند .

امیدواریم با توجه به مواردی که در این مقاله ذکر کرده ایم بتوانید نرخ بازدید کاربران خود را افزایش بدهید .
 

نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
میثم:
صفحه برای لندینگ نباید ایندکس بشه و اگه سایتی طراحی شده باشه که این قابلیت نداره چگونه میتوان یک صفحه رو در سرچ کنسول ایندکس نکرد؟
0
 
0

پربازدیدترین ها