مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

تاثیر نظرات مشتریان درسئو سایت



در این مقاله میخواهیم در مورد اثرات بخش نظرات کاربران یا کامنت گذاری در وب سایت بر رتبه سایت در گوگل وسئو سایت بپردازیم.
یکی از امکاناتی که شما با ایجاد آن در وب سایت خود میتوانید به بالا بردن رتبه سایت در گوگل دست یابید ایجاد فروم یا بخش نظرات کاربران می باشد.

تاثیر نظرات مشتریان درسئو سایت


این بخش از سایت را پرسش وپاسخ ، نظرات وپیشنهادات ، کامنت گذاری ، بخش نظرات کاربران نیز میگویند
در این قسمت مشتریان با ثبت نظرات خود در مورد محصول خریداری شده یا محصولی که تصمیم به خرید آن را دارند اقدام به  ایجاد کلمات کلیدی میکنند و کلماتی در سایت شما ایجاد میکنند که به صورت یکتا و منحصر به وب سایت شما می باشد که این کار تاثیر قابل توجهی در رتبه سایت شما دارد.

تاثیر نظرات کاربران

بخش نظرات کاربران را میتوان به گونه ای طراحی کرد که کاربران روی نظرات یکدیگر بتوانند نظر خود را اعلام کنند وبه سئوالات یکدیگر پاسخ دهند و تجربه های خود را در مورد محصول یا خدمت ارائه شده به اشتراک گذارند یا کاربران نظرات ویا سئوال های خود را مطرح نمایند ومدیر سایت به سئوالات آن ها پاسخ دهد.


دقت نمایید در پاسخ به سئوالات کاربران از عبارات کوتاه استفاده نمایید. زیرا پاسخ های طولانی وبی هدف باعث میشد کاربر یا کاربران به صورت کامل مطلب را نخوانند و از موضوع مورد بحث یا پاسخ سئوال خارج شوند به گونه ای پاسخ دهید که کاربر جواب خود را در کوتاه ترین جمله بدست آورد.


در پاسخ به کاربران به صورت یک شخص پاسخ ندهید و به عنوان یک بخش یا یک واحد (حقوقی)با کلمات رسمی ومودبانه پاسخ دهید.


همیشه در نظر داشته باشید که باهوش ترین افراد جزء مخاطبین شما هستند و با سئوالات خود شما را به چالش می کشند پس جواب سئوالاتی که در مورد ان 100درصد آگاهی واطلاعات دارید را بدهید ودرصورتی که در پاسخ سئوالی از نظر فنی یا کلی تردید دارید با مشورت همکاران ارسال نمایید.


دقت کنید کاربران اینترنتی از بخش نظرات شما به عنوان اسپم جهت دستیابی به مقاصد خود استفاده نکنند. جهت ایجاد بک لینک برای سایت خود . برای آشنایی با مفهوم آن مقاله بک لینک چیست  را مطالعه کنید .


لینک های کامنت را به صورت تگ نو فلو باشد  nofllow   
درصورتیکه شما از تگ نوفلو استفاده نکنید کاربرانی که از سایت شما سوء استفاده می نمایند در قسمت کامنت، لینکی از سایت خود را قرار میدهند که این لینک باعث بالا بردن رتبه سایت این افراد میگردد.

بنابراین صاحب یا مدیر سایت با گذاشتن تگ نو فلو به گوگل می گوید که لینک اسپم را در محاسبات موتورهای جستجو گر نادیده بگیرد.


در این بخش به اهمیت تعداد دیدگاه در سایت ومیزان اثرگذاری نظرات بر سئو سایت میپردازیم.  تاثیر نظرات مشتریان درسئو سایت
هر چه تعداد نظرات و کامنت های کاربران بیشتر باشد تعداد کلمات کلیدی شما افزایش می یابد پس سعی کنید با سئوالات چالشی کاربران را به دادن نظردرمورد محصولات خود و پاسخ و تعامل نظر با دیگر کاربران وادار کنید. هر چقدرسایت شما محتوا داشته باشید باز کافی نیست پس با ایجاد این بخش شما میتوانید مطالب ومحتوای جالب وجدید که توسط کاربران به وجود آمده را در سایت خود داشته باشید


سئوالی در مورد کیفیت محصول یا ارائه نوع خدمات وب سایت می تواند پاسخ کاربران را افزایش دهد. از دوستان وآشنایان خود بخواهید در سایت شما در این قسمت نظرات خود را ثبت کنند تا کاربران با دیدن نظرات ایشان ترقیب به ثبت نظر یا پرسیدن سئوال از مدیر وب سایت شوند.

سئوالاتی که کاربران شما مطرح میکنند میتواند سئوال بسیاری از کاربران دیگر باشد که شما میتوانید با پاسخ دادن هوشمندانه ودقیق سئوال خیلی از کاربران دیگر که بر روی کلمات کلیدی سرچ کرده وبه سایت شما رسیده اند را بدهید.

یکی از مزیت های بسیار بالای این قسمت بالا بردن فروش شما می باشد. اگر نظرات مشتریان خود را به صورت صادقانه نمایش دهید قطعا در نظر کاربر اطمینان بیشتری نسبت به محصولات وکالاهای شما ایجاد میگردد.


در اینجا میتوانم منظور را به صورت مثال از سایتی که تمام نظرات کاربران خود را صادقانه نمایش میدهد واین کار باعث شده که کاربران قبل از خرید با خیال راحت و آسوده نظرات کاربران را خوانده وخرید خود را انجام دهند ونظر خود را ثبت نمایند سایت دیجی کالا می باشد.

به جرات میتوان گفت یکی از دلایل بسیار مهم وب سایت دیجی کالا ثبت نظرات کاربران خود به صورت صادقانه و انتقال آن به مشتریان جدید بوده است.
طبق بررسی بدست آمده ونظر بزرگان فروش در مورد بخش تظرات کاربران در سایت به این مهم دست پیدا میکنیم که:
اکثر مشتریان قبل از خرید نظرات کاربران یا مشتریان قبل که آن کالا را خریده اند مطالعه میکنند،تقریبا 90درصد از افراد این کار را انجام میدهند وسپس نسبت به خرید خود اقدام می نمایند.
تقریبا میتوان گفت حدود 31درصد از مراجعه کنندگان به وب سایت شما زمان بیشتری روی محصولاتی که نظرات بیشتری نسبت به محصولات دیگر دارد میگذارند.


با توجه به اینکه نظرات کاربران دست نوشته خود کاربر می باشد وبا ادبیات آمیانه وراحت نوشته میشود تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن فروش محصول ایجاد میکند،کاربر تجربه خود را در مورد محصول خریداری کرده بیان میکند ومواردی که به عنوان عیب از محصول دیده را به اشتراک میگذارد.
ومورد اخر بیش از 80 درصد افراد پس از خواندن نظرات مثبت کاربران اقدام به خرید محصول میکنند.
پس مطمئننا ثبت نظرات کاربران میتواند با بالا بردن فروش شما به صورت اینترنتی ارتباط بسیار مهمی داشته باشد.

این بخش از نظر فنی یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل می باشد ،به صورت کلی گوگل تمرکز زیادی بر یکتا بودن محتوا در سایت ومیزان انتشار آن مطلب در شبکه های مجازی گذاشته است.
یکتا بودن متن در وب سایت بسیار مهم است منظور از یکتا بودن مطالبی که در وب سایت های دیگر قابل مشاهده نباشد ،نظرات کاربران همان مطالب یکتا می باشند چون توسط افراد مختلف یا افکار وسلایق مختلف نوشته شده وایجاد محتوایی یکتا میکند.


محتوا باید مرتبط با تیتر یا سرفصل مقاله یا محصول باشد تا موتورهای جستجوگر بتواندد از روی تیتر آن محصول بتوانند تیتر وموضوع وب سایت را بهم ربط دهند.


سعی کنید پاسخ شما ارزشمند وطلایی باشد ،پاسخ کاربران را به گونه ای جواب دهید که کاربر با گرفتن اطلاعات از سایت شما تجربه واطلاعات خوبی بدست آورد.قطعا آن کاربر حتی تصمیم داشته باشد از سایت دیگر خرید کنید در مورد خرید خود شما را در جریان گذاشته و از شما راهنمایی میخواهد.



نویسنده: سیدمنصورسجاد

برای مشاهده سایر مقالات سیدمنصورسجاد کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها