مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست

صفح فرود یا صفحه لندینگ پیج و یا صفحه هدف صفحه اولیه ای است که برای کاربر باز می شود و کاربر توسط ان به دیگر قسمتهای سایت شما راه می یابد , صفحه فرود دارای تنوع است به طور مثال بعضی مواقع با کلیک بر روی لینکی که از طریق ایمیل و یا در برنامه های مجازی درج شده است و برای شما ارسال می گردد وارد صفحه ای میشوید که در ان صفحه بابت ثبت نام و عضویت به شما هدیه ای می دهد به عنوان مثال : استفاده رایگان از یکی از ویژگیها در مدت زمان محدود, کتاب الکترونیکی, کوپن تخفیف و .....
بعضی از وب مسترها از نرم افزارهای اجتماعی مانند تلگرام و یا اینستاگرام برای پیج لندینگ خود استفاده می کنند که وارد کانال میشوید و با استفاده از لینکها وارد سایت میشوید که باعث افزایش بازدید و افزایش فروش محصولات میشود .
صفحه فرود و یا لندینگ پیج یکی از روشهای بازاریابی دیجیتالی هم به حساب می اید که میتوان گفت از مهمترین اصول بازاریابی دیجیتالی و یا مارکتینگ میباشد که عموما" هدف از لندینگ پیجها جذب مشتری و تبدیل کاربر به کاربر دائم و یا جمع آوری اطلاعات بازدیدکنندگان میباشد همچنین استفاده از لندینگ پیج باعث بهبود نرخ تبدیل سایت میشود .
با استفاده از پیج لندینگ میتوان فعالیت و سایت خود را به کاربران معرفی کرد پس موضوع فعالیت شما با موضوع پیج لندینگ باید همخوانی داشته باشد تا کاربر موضوع فعالیت شما را متوجه بشود پس حتما به طراحی پیج لندینگ اهمیت بدهید که متفاوت با طراحی صفحه اصلی و دیگر صفحات سایت باشد و طراحی متفاوت با چهارچوب سایت دارد به طوری که جذاب باشدو همچنین بسیار شلوغ نباشد که موجب گنگی کاربر شود و کاربر را به ادامه روند ورود به سایت و ثبت نام تشویق کند .
دلیل اهمیت طراحی صفحه لندینگ این است که کاربر فقط با کلیک بر روی بنر و یا لینک شما وارد ان صفحه میشود و نه اینکه به درخواست و نیاز خود در گوگل جستجو کند و با پیش نیاز و زمینه قبلی وارد سایت شما شود پس در طراحی صفحه لندینگ اطلاعاتی باز و کامل از محصولات خود قرار دهید تا نیاز کاربر را به او یادآوری کنید .متداول ترین صفحات لندینگ پیج صفحاتی هستند که در قسمت Google Adwords قرار دارند .
انواع لندینگ پیج و صفحه فرود (صفحه هدف )


landing page


Opt-In Landing Pages
در توضیحات بالا گفته شد که صفحات لندینگ پیج دارای طراحی متفاوت و جدا از سایر صفحات دیگر سایت و صفحه اصلی سایت میباشد که کاربران با کلیک بر روی بنر و لینک ها و یاتوسط برنامه های شبکه های اجتماعی وارد این صفحه میشوند ولی نوعی از صفحات لندینگ پیج به نام opt_ in page وجود دارد که مانند صفحات سایت دارای هدر و فوتر میباشد و عموما" در تمام صفحات مانند فرم و یا شی خاص قرار می گیرد .

Click Through

هدف از صفحات فرود Click Through افزایش نرخ تبدیل سایت (کاربر به مشتری ) میباشد که در این صفحات به طور مستقیم در مورد موضوعی خاص و یا محصولی توضیحاتی باز قرار می دهیم که به طور کامل کاربر در مورد این موضوع تمامی اطلاعات را کسب کند و کاربر را برای خرید راهنمائی میکنیم .

Lead Generation

در توضیحات اولیه گفته شد که بعضی از لندینگ پیجها به دنبال ثبت نام کاربران در سایت خود و یا جمع آوری اطلاعات تماس و ایمیل بازدید کنندگان است که در این صفحات در ازای کسب اطلاعات هدایایی مانند کتاب الکترونیکی و یا کوپن تخفیف برای خرید و ... ارائه میشود که در طراحی این نوع از صفحات هدف باید اطلاعات کامل در مورد نحوه ثبت نام و هدایایی که ارائه می دهید را قرار دهید .
در بعضی از این صفحات برای ثبت نام و یا دانلود فرم و دانلود دیگر اطلاعات مانند کتاب و .... از دکمه ای استفاده میشود که این دکمه CTA (call to action ) نام دارد در طراحی صفحات لندینگ و قرار دادن این دکمه در کجای صفحه و اینکه رنگ این دکمه چه رنگی باشد دارای اهمیت است به طور مثال بعضی از رنگها را برای اختصاص به این دکمه توضیح می دهیم :
رنگ قرمز رنگی است که قدیمی است و از قدیم برای این دکمه استفاده میشده است .و حالت هشداری دارد .
رنگ زرد رنگی است که کاربران را به خود جذب می کند و حالت اخطاری دارد .
رنگ نارنجی بهترین حالت را برای عملکرد این دکمه دارد .
رنگ ابی کاربر را به تامل وا میدارد و رنگ سبز بهترین حالت برای چشم است اما بیشتر برای تاکید نکات مثبت استفاده شود بهتر است.

نکاتی که در صفحات لندینگ باید رعایت شود:

1. در صفحات لندینگ از درج لینک های دیگر که باعث انحراف کاربر شود خودداری کنید .
2. هدف خود را از درج لندینگ پیج تعیین کنید که برای دریافت اطلاعات کاربران میباشد که در قبال ان حتما باید هدیه ای را ارائه دهید که حالت تبادل اطلاعات را داشته باشد و یا راهنمای خرید محصولات و دیگر هدف های خود را تعیین کنید .
3. برای استفاده از لندینگ پیج به عنوان دریافت اطلاعات کاربران و افزایش نرخ تبدیل کاربر سعی کنید تا جایی که امکان دارد مراحل ثبت نام و عضویت را ساده و تک مرحله ای قرار دهید .
4. در صفحات لندینگ پیج از مطالب کپی و مطالبی که در سایت استفاده شده استفاده نکنید بهتر است تمامی محتوا و اطلاعات و مطالب درج شده منحصر به فرد باشد
5. با تکرار تصاویر و کلمات وعبارات تبلیغی خود میتوانید کاربر را به کلیک تشویق کرده و باعث میشود کار شما به عنوان ملکه ذهن کاربر قرار گیرد .
6. ویدئویی جذاب و با زمان کم بر روی صفحه قرار دهید که میتواند کاربر را به ادامه بازدید خود تشویق کند و به افزایش نرخ تبدیل سایت کمک بسیاری می کند . برای سئو ویدیو خود مقاله لینک شده را مطالعه نمایید .
7. میتوانید در صفحه فرود خود به طور پیش فرض سوالاتی که میدانید برای کاربران پیش می اید را همراه با پاسخ درج کنید .
8. در صفحات خود از نشانه های اعتماد مانند برند خود و یا نشان اعتماد الکترونیکی برای جلب اعتماد مشتری استفاده کنید .

با توجه به مطالبی که در مورد صفحات لندینگ گفته شد و نسبت به موضوع فعالیت خودتان بهترین نکات را انتخاب کنید و در ساخت لندینگ رعایت کنید تا به موفقیت برسید.

نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها