مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

heo چیست ؟

در ابتدا به معنی کلمه heo میپردازیم و اینکه مخفف چه کلماتی میباشد؟ heo مخفف کلمات Human Experience Optimization میباشد که معنی ان بهینه سازی تجربه و رابط کاربری است .
heo
همانطور که دیده اید و مطالعه کرده اید در مطالب قبلی درباره مبحث سئو seo سایت و تمامی اصول و موارد ان و عواملی که باید رعایت شود و به سئو مربوط میشود صحبت کرده ایم اما باید بدانید که مبحثی هم با نام heo وجود دارد که این امر را هم باید برای بهبود رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل در نظر گرفت و رعایت کرد در این مقاله موضوع heo و کارآیی ان در طراحی سایت و اینکه چه اهمیتی دارد که حتما باید ان را در طراحی سایت ها رعایت کرد مورد بررسی قرار می دهیم .

اصول heo را باید در طراحی قالب سایت و طراحی قالب با ورد پرس رعایت نمود در مفهوم اولیه heo هئو یعنی بهینه سازی طراحی قالب و ارتباط ان با کاربر است به معنی بهتر باید قالب سایت را طوری طراحی کرد که کاربر راحت بتواند در سایت گشت و گذار کند دچار سردرگمی نشود و نیاز کاربر برطرف گردد برای اینکه اصول heo را رعایت کنید و در بهبود رتبه سایت در مرحله جذب کاربر موفق شوید باید به نمای ظاهری و گرافیکی سایت دقت بسیار زیادی بکنید رعایت اصول heo به معنی رعایت :

چیدمان منو ها و اجزاء سایت وگزینه ها و ویژگی ها و صفحه آرایی گرافیکی وب سایت میباشد
اگر بخواهیم این مورد را بیشتر توضیح دهیم اینطور می شود این مطلب را باز کرد که در سایتهای فارسی زبان باید قالب را طوری طراحی کرد که متن ها و محتویات از سمت راست صفحه شروع شود یعنی از راست به چپ و در سایت های انگلیسی زبان محتویات از چپ به راست قرار گیرند و اگر محتویاتی در سایت های فارسی زبان به عنوان جزئیات دیگر و مطالب پیوندی اضافه و لینک باشد در سمت چپ صفحه قرار گیرد و یا میتوان کادری برای ان تعبیه کرد .

در موارد گرافیکی و طراحی سایت و حتی مطلب گذاری باید به رنگ ونوع و سایز فونت ها دقت کرد .
در هنگام مطلب گذاری بر روی سایت به این نکته ها توجه نمایید که سایز و نوع فونت و رنگ نوشته های خود را به نحوی انتخاب کنید که کاربر برای خواندن مطالب به مشکل برنخورد و رنگ نوشته ها چشم را ازار ندهد بهتر است پس زمینه کمی از سفید تیره تر باشد مخصوصا در مطالب طولانی بهتر است در طراحی گرافیکی دقت بیشتری بکنید میان مطالب از تصاویر مفهومی مرتبط با مطلب برای تنوع و رفع خستگی کاربر استفاده کنید .به این مسئله توجه کنید که قالبهای گرافیکی با تزیینات بالا صد در صد حجم بالایی هم دارد که این مورد باعث کاهش سرعت سایت میشود پس سعی کنید حجم قالب سایت شما بالا نرود

به ظاهر و ساختار مطالب و محتوا ی سایت و پیوند های سایت هم دقت کنید .
در ادرس دهی به سایت سعی کنید از کلمات مرتبط به موضوع سایت استفاده کنید و همچنین در ادرس دهی به صفحات و پیوندها موضوع سایت و ارتباط ان را با ادرس دهی در نظر بگیرید این نکته یکی از نکات مشترک بین مبحث های heo و seo میباشد . پیشنهاد می شود مقاله آموزش بهینه سازی Url سایت را مطالعه نمایید  .

در ادرس دهی به سایت توجه داشته باشید که ساختار تایپ نام دامنه سخت نباشد و نکات مهم در انتخاب نام دامنه را رعایت نمایید . بسیاری از کاربران اگر نوشتار ادرس سایت سخت باشد با تایپ اشتباه کلمات به سایت دیگری میروند پس نام دامنه را نامی راحت و اسان انتخاب کنید

در برخورد اولیه هر کاربر به ظاهر سایت نگاه میکند اگر این نگاه اول برای کاربر جذاب باشد ان را به سمت سایت و گشت و گذار در ان جذب میکند پس برای بهتر شدن سایت خود در انتخاب عنوان و تیتر و عکس هایی که در صفحه اول قرار می دهید دقت کنید سعی کنید عکسهای بسیار جذاب و خیره کننده درج کنید .سعی کنید با جمله ای کوتاه و جذاب و یا عنوانی منحصر به فرد در نگاه اول موضوع کاری و سایت خود را به کاربر بفهمانید .

در تمام قسمتهای سایت عکس های واضح از محصولات , نمونه کار ها , روش کار با انها قرار دهید که به تمام سوال های کاربر پیرامون فعالیت شما پاسخ داده شود حتی بعتر است در صورت نیاز ویدئوهای اموزشی کوتاه برای اموزش کار با محصولات و استفاده از انها بر روی سایت خود قرار دهید . در هنگام قراردادن ویدیو های خود موارد موبوط به سئو ویدیو را رعایت نمایید .

برای جلب رضایت کاربران نباید تمام مطالب و محتوای سایت خود را به طور تخصصی بیان کنید به طور مثال اگر سایت شما یک سایت اموزشی باشد در مطالب اموزشی که قرار می دهید صرفا از اصطلاحات تخصصی و انگلیسی استفاده نکنید در کنار کلمات مترادف انها و یا معانی ان ها را هم قید کنید تا کاربران آماتور هم به راحتی بتوانند از مطالب شما بهره ببرند این کار باعث جذب کاربر می شود .

مطالبی که روی سایت خود قرار می دهند صرفا" کپی از دیگر منابع نباشد مطالب خود را ناب و به صورت اختصاصی طراحی کنید .
heo
سعی کنید با کاربران و مشتریان سایت خود در ارتباط باشید به سوالات و مشکلات انها در کمترین زمان پاسخ بدهید خدمات خود را پشتیبانی کنید و چت آنلاین روی سایت خود قرار دهید که کاربران به راحتی با پشتیبانی سایت شما در ارتباط باشد . تاثیر نظر مشتریان بر روی سئو سایت شما و افزایش رتبه شما در موتور های جستجوگر بسیار زیاد است .

در سایت های فروشگاهی با درج گواهی ssl اعتماد خریداران را جلب کنید تا ان ها بدانند که سایت شما درارای امنیت میباشد و از اطلاعات کارت و حساب بانکی ان ها بعد از خرید سواستفاده نمیگردد. گواهی SSL بر روی رتبه سایت شما تاثیرکذار است .

عکسهایی که از اجناس و کالاهای خود برروی سایت قرار میدهید کیفیت ان ها با اصل کیفیت خود کالا برابری داشته باشد سایت هایی که عکس با کیفیت روی سایت قرار می دهند ولی اصل کالا از کیفیت پایین تری برخوردار است و با عکس تفاوت دارد درواقع کاربر را گول زده اند و این کار باعث میشود مشتری خود را ازدست بدهید .

قیمتی که برای محصولات روی سایت قرار می دهید قیمت های واقعی بازار باشد از درج قیمتهای نجومی خودداری کنید .

فضای هاستی که برای سایت خود خرید میکنید را از شرکتی معتبر خرید کنید و از فضای اختصاص داده شده نسبت به حجم اطلاعات سایتتان اطمینان حاصل کنید که زمانی سایت شما قطع نشود .

نحوه کار و استفاده از امکانات سایت خود را طوری طراحی کنید که کاربر ثبت نام کند و عضو کاربران سایت شما قرار گیرد بعد بتواند خرید کند و یا بهره ببرد این عضو گیری باعث افزایش رتبه شما در گوگل میشود .
لینک سازی داخلی هم در مبحث heo و seo بسیار مفید است زیرا کار را برای کاربر اسان میکند و با استفاده از لینک های داخلی میتواند به مطالب مرتبط به موضوع خود راهنمایی شود و با مطالعه بیشتر به انچه که می خواهد برسد .

امیدواریم بتوانیم با مطالبی که برای راهنمایی شما کاربران عزیز ارائه می دهیم در طراحی سایتتان به شما کمک کرده باشیم و آگاهی های لازم را در این امر بدست آورید و با رعایت ان ها به موفقیت برسید .


نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها