مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

فاکتورهای مهم در رتبه بندی سئو

Google Ranking

تا به امروز تمامی مقالاتی که برایتان روی سایت درج کرده ایم به بررسی کردن نکات سئو و مواردی که باید انجام دهید تا در امر سئوی سایت خود موفق باشید پرداخته ایم .در این مقاله قصد داریم نکاتی که برای رتبه بندی سایت و سئو برای موتور جستجوی گوگل مورد اهمیت میباشد را به طور یکجا ذکر کنیم .
امار تعداد فاکتورهایی که از نظر گوگل برای سئو اهمیت دارد حدود 200 فاکتور است که بارزترین ان ها را بیان می کنیم .

1. بک لینک و امتیاز لینک


بک لینک ها از عوامل مهمی هستند که از نظر گوگل بر روی سئو تاثیر گذار است اما اینکه گوگل تشخیص دهد که این بک لینک یک بک لینک مفید است یا خیر و بتواند به لینکها امتیاز دهد بر حسب کیفیت لینکهای ورودی و خروجی میسنجد پس تعداد بک لینکها زیاد مورد اهمیت نیست کیفیت انها مورد اهمیت قرار دارد .

2. انکر تکست یا متن لینک


متنی که همراه لینک شما به نمایش در می اید بسیار برای گوگل اهمیت دارد زیرا روباتها با استفاده از ان به موضوع فعالیت شما پی میبرند .

3. لینکهای داخلی و خارجی

هرچه تعداد لینکهای داخلی شما در صفحه بیشتر باشد بهتر است اما نه بیشتر از حد نرمال گوگل زیرا با استفاده از لینک داخلی گوگل رابطه بین مقالات شما را بهتر متوجه می شود پس سعی کنید کلمات کلیدی خود را در متن به دیگر مقالات مرتبط لینک دهید .
برای درج لینکهای خارجی هم سعی کنید به سایتهای معتبر و با کیفیت لینک دهید و همچنین سایتهایی که با موضوع کاری شما مرتبط باشد .

4. محتوا

در تمامی مقالات سئو به محتوا گذاری سایت اشاره کرده ایم سعی کنید محتوای خود غیر کپی و جدید و به روز باشد و طبق برنامه منظم سایت را آپدیت کنید مواردی که در محتوا گذاری سایت باید رعایت کنید از قبیل : کلمات کلیدی , طول محتوا و جامع بودن محتوا اشاره می کند .

از کلمات کلیدی هم در عنوان محتوا و هم در توضیحات مختصر و هم در طول محتوا باید به تناسب استفاده شود مخصوصا" که گوگل بر روی استفاده از کلمات کلیدی در تگ h1 تاکید دارد و بسیار برایش اهمیت دارد .
در مورد طول محتوا باید بگویم که محتوای شما باید دارای حداقل 1000 لغت باشد هر چه طول محتوای شما به استاندارد گوگل نزدیک تر باشد در کیفیت ان تاثیر گذار است .

بهتر است در مورد موضوع خود به طور جامع سخن بگویید اینکه صرفا" محدود به مکان اقامت و فعالیت شما باشد زیاد مناسب نمیباشد و بهتر است فراگیر تر باشد .


5. گواهینامه ssl

اگر به مقاله مربوط به گواهینامه ssl مراجعه کنید به این نکته پی میبرید که اگر از این ویژگی استفاده کنید امنیت سایت شما بالاتر میرود و سایت هایی که از این ویژگی استفاده می کنند و امنیت بیشتری دارند از توجه بیشتری توسط گوگل برخوردار هستند که در رتبه بندی ان ها هم تاثیر مثبتی دارد .



6. اطلاعات دامنه whois

برخی از وب مستر ها اطلاعات دامنه خود را مخفی می کنند تا قابل مشاهده نباشد این کار بر روی سئوی تاثیر منفی دارد و گوگل نمی تواند به شما اعتماد کند و رتبه خوبی ارائه دهد .


7. بهینه سازی تصاویر :

فقط محتوای متنی بر روی سئو تاثیر گذار نیست بلکه تصاویر درج شده روی سایت هم بر روی سئو تاثیر گذار است پس تصاویر خود را از لحاظ سایز و کیفیت و سرعت بارگذاری و لینک ها بهینه سازی کنید .


8. نقشه سایت :

نقشه سایت بسیار در سئو تاثیر گذار است زیرا روبات ها سریع تر صفحات سایت شما را شناسایی و دسته بندی می کنند .


9. سرعت وب سایت

اگر سرعت بارگذاری سایت شما بالا باشد کاربران منتظر بارگذاری نمی مانند و همین عامل باعث میشود که یک کاربر به مشتری تبدیل شود و از نظر سئو هم برای گوگل اهمیت دارد که سرعت بارگذاری سایت شما بالا باشد .


10. ریسپانسیو بودن صفحات وب سایت

در هنگام طراحی وب سایت این نکته را در نظر بگیرید که وب سایت شما در تمامی نسخه های صفحات مرورگرها و دستگاه ها به طور استاندارد نمایش داده شود مخصوصا" طراحی برای دستگاه های موبایل بهینه شود ، زیرا امروزه بیشتر کاربران برای استفاده روز مره خود در اینترنت از تلفن همراه استفاده می کنند اگر سایت شما دارای این مزیت باشد صفحات وب سایت شما بهتر ایندکس میشوند و تاثیر مثبتی در سئو دارد .


11. نرخ کلیک

نرخ کلیک به معنای تعداد دفعاتی است که کاربران بر روی لینک شما کلیک کرده اند و بازدید کرده اند که بر روی سئو تاثیر مثبتی دارد .

12 . سابقه و عمر دامنه :

از نظر گوگل عمر دامنه در سئو بسیار اهمیت دارد و در رتبه بندی سایت تاثیر گذار است به همین دلیل برخی از وب مسترها برای سایتهای خود از دامنه های قدیمی که دارای سابقه مفید هستند استفاده می کند و همچنین میتوان بدن از بین رفتن سابقه دامنه نام دامنه را تغییر داد .

بسیاری موارد دیگر هستند که از نظر گوگل در سئو تاثیر گذارند مانند :
  • پسوند دامنه
  • سابقه سایت از نظر تخلف
  • عدم وجود تبلیغات زیاد در سایت
  • استفاده از روش های سئو کلاه سیاه
  • صفحات در برنامه های اجتماعی
  • لینکهای ریدایرکت شده
  • برندینگ سایت شما
  • و میزان رقابت شما در کلمات کلیدی سایتتان با سایت رقبا

تکنولوژی سئو و ب سایت در حال روزانه پیشرفت می کند و باید برای رسیدن به موفقیت و هدف خود به طور آپدیت با استاندارد های گوگل همراه باشید زیرا این موارد ذکر شده طبق استانداردهای سال 2017 گوگل میباشد و امکان تغییرات معیارهای گوگل وجود دارد و ممکن است مواردی به ان ها اضافه شود سعی کنید به موارد ذکر شده اهمیت دهید و هدف خود را برای حضور در صفحه اول گوگل قرار دهید زیرا با رسیدن به این هدف تاثیرات بسیار مطلوبی را در کسب و کار خود میبینید .

نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها