مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

سن دامنه ( Domain Age) و تاثیر آن در سئو

اگر نگاهی به مقالاتی که روی سایت ثبت کرده ایم کرده باشید و مطالعه کرده باشید و برای بحث سئو و رسیدن به هدف خود از طریق سئو و سایت خود اقدام به مرور مطالب کرده باشید می دانید که تا امروز عوامل موثر در سئوی سایت و اقداماتی که سئوی سایت شما را بهبود می بخشد را مورد بررسی قرار داده ایم .عوامل زیادی در سئوی سایت موثر است که حدودا به 205 مورد می رسد که مورد اول ان را میتوان سابقه و عمر دامنه سایت مطرح کرد .اهمیت داشتن عمر دامنه و سوابق ان در رتبه بندی موتور جستجوی گوگل باعث شده است که صاحبان وب سایتها و یا کسانیکه می خواهند به تازگی شروع به طراحی سایت کنند تمایل بیشتری داشته باشند که از دامینهای قدیمی استفاده کنند .عمر دامنه از زمان خریداری ان دامنه در نظر گرفته می شود اما عمر مفید ان دامنه از زمان راه اندازی و بارگذاری وب سایت و از زمانی است که اقدام به بهبود رتبه و اقدامات سئوی سایت اغاز شده است .


روش تشخیص سن دامنه Domain Age

برای بدست اوردن سن یک دامین میتوان از یکی از دو راه زیر اقدام کرد :
روش اول :
استفاده از سایت whois که با استفاده از این سایت اطلاعات کامل یک دامنه را میتوانید مشاهده کنید که علاوه بر اطلاعات سن دامنه اطلاعات تاریخ انقضای دامنه ,پشتیبان دامنه و تنظیمات دیگر را در اختیارتان قرار می دهد .
روش دوم :
با استفاده از سایت Webconfs میتوانید با دقت بیشتری از سن دامنه اگاهی داشته باشید . وارد قسمت Domain Age Tool شوید در کادری که وسط صفحه برایتان نمایش می دهد دامین را وارد کنید اگر میخواهید چند دامنه را مورد بررسی قرار دهید هر دامنه را در خط جداگانه وارد کنید در کادری هم حالت سوال امنیتی دارد و یا کدی را باید وارد کنید و بر روی گزینه submit کلیک کنید در صفحه بعد سن دامنه را برایتان نمایش می دهد .

تاثیر سن دامنه بر روی سئوی سایت
این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه سایتهای قدیمی از رتبه بهتری برخودار هستند و مطالبی که روی سایتهای قدیمی درج میشود از ایندکس بهتری برخوردار هستند تا سایتهای جدید پس عمر و سن دامنه تاثیر بسیار زیادی بر روی سئوی وب سایت شما دارد .سایتهای جدید تر شاید حدود یکسال زمان ببرد که بتواند در نتایج جستجوی موتور های جستجو از رتبه خوبی برخوردار شود ان هم میتواند به دلیل این باشد که گوگل از گسترش سایتهای تبلیغاتی و یا اسپم جلوگیری می کند و باید مدت زمانی بگذرد تا مطمئن شود که سایت تازه تاسیس شما دارای کیفیت و محتوای مطلوب و معتبر است .
به همین دلیل ممکن است تا یک سال اول که از تاسیس سایت شما می گذرد لینک سایت شما در صفحات نتایج جستجوی گوگل در صفحات جابجا شود و متغیر باشد البته زمانی که برای رتبه بندی ثابت سایت شما ممکن است طول بکشد بستگی به کلمات کلیدی دارد که برای سئوی سایتتان انتخاب می کنید که نسبت به انها حدود 6 الی 1 سال زمان بر است که بهتر است در این مدت به عنوان یک وب مستر حرفه ای بر روی محتوای سایت خود و بک لینکها کار کنید محتوای خود را طبق برنامه منظم آپدیت کنید تا به رتبه بهتری دست یابید .
به دلیل تاثیراتی که عمر و سابقه دامنه بر روی سئوی سایت دارد برخی از وب مستر ها تمایل دارند دامنه هایی را خرید کنند که مرتبط با موضوع فعالیتشان باشد و قبلا هم در گوگل ثبت نام شده باشد و دارای سابقه خوب باشد هر چقدر این دامین از دیگر سایتها بک لینک گرفته باشد مفید تر است و یا به دنبال دامنه هایی هستند که قبلا رنک گرفته باشد .

اگر بخواهید میتوانید نام دامنه خود را عوض کنید بدون اینکه سابقه دامنه و سئوی شما از بین برود که گوگل برای این کار چند مورد را پیشنهاد می دهد :
1. دامنه ای که جدیدا" خریداری می کنید را حدالامکان به صورت چند ساله خرید و تمدید نمائید به طور مثال حداقل 5 ساله باشد .
2. کلمات کلیدی خود را در دامنه جدید هم استفاده کنید .
3. حدالامکان دامنه ای که جدید خرید می کنید بدون سوابق از نظر سئو و رتبه بندی در موتور جستجوی گوگل باشد .
4. اگر میخواهید خدمات خود را در منطقه ای خاص ارائه دهید و یا خدمات شما فقط مربوط به فعالیت در کشور ایران است پس بهتر است دامین مربوط به ایران را خریداری کنید تا از نظر سئو هم زودتر به نتیجه برسید .



اگر برای راه اندازی سایت خود میخواهید از دامین با سابقه استفاده کنید بهتر است دامنه ای را انتخاب کنید که مرتبط با موضوع فعالیت شما باشد که تمام سابقه ان بر روی سایت شما تاثیر بگذارد اما اگر از دامنه ای استفاده کنید که سابقه فعالیت ان با موضوع کاری شما متفاوت با شد زیاد تاثیر بالایی ندارد اما در هر حال از یک دامنه بی سابقه وضعیت بهتری دارد .همچنین دامنه ای را انتخاب کنید که سابقه ان مفید باشد ,لینکهایی که از دیگر سایتها دریافت کرده است از سایتهای معتبر و ارزشمند باشد صرفا" استفاده از دامنه ای قدیمی و بدون فعالیت مفید در زمینه سئو تاثیر مطلوبی ندارد .

جمع بندی مواردی که می توان طبق اولویت و تاثیر ان ها بر روی سئوی سایت اشاره کرد :


1. سن دامنه
2. بهتر است اطلاعات دامنه شما قابل مشاهده باشد و اطلاعات ان را مخفی سازی نکنید .
3. پسوند دامنه از لحاظ منطقه و موقعیت جغرافیایی
4. پسوند دامنه از نظر نوع سازمانی و .....
5. دامنه ای اصلی باشد یا از دامنه های ریدایرکت باشد اهمیت دارد .
6. سوابق دامنه
7. تاثیر dns در رتبه بندی و سئو
8. انتخاب کلمات کلیدی مناسب

امیدوارم در این مقاله توانسته باشیم اهمیت دامنه را به طور واضح بیان کرده باشیم و با مطالعه این مقاله و مقالات قبلی که بارها در انتخاب نام دامنه مواردی تاکید شده است بتوانید انتخاب مثبتی در زمینه دامنه سایتتان داشته باشید .
 

نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها