مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

دامنه های پارک شده و تاثیر آن در سئوی سایت


قبلا در مورد سئوی سایت و اصول بهبود رتبه سایت در موتور جستجو صحبت کرده ایم که چه اهمیتی دارد و به چه دلیل به سئوی سایت اهمیت دهید و هدف شما از بهبود رتبه سایت چه چیزاهایی میتواند باشد اگر به مطالب گذشته رجوع کنید میتوانید متوجه شوید که مراحلی را که برای موفقیت در سئو باید انجام دهید چیست و اصول صحیح ان را چگونه باید رعایت کنید امروز میخواهیم در مورد مفهوم و نقش دامنه های پارک شده و اینکه آیا در سئوی سایت تاثیری دارند یا خیر و اینکه چه میزان تاثیر گذار هستند را مورد بررسی قرار دهیم .در ابتدا به بررسی قوانین انتخاب نام دامنه برای سایت و سپس به مفهوم دامنه های پارک شده و تاثیر انها بر روی سئوی سایت میپردازیم .




انتخاب نام دامنه مناسب برای آدرس سایت :

اولین قدم برای راه اندازی سایت انتخاب نام دامنه مناسب میباشد باید سعی کنید نام دامنه مرتبط با موضوع فعالیت و موضوع سایت شما باشد .حتما در نوشتار نام دامنه دقت کنید و دامنه ای را انتخاب کنید که نوشتار ان ساده باشد تا کاربران در هنگام تایپ به مشکل برنخورند و یا به اشتباه تایپ نکنند .در انتخاب نام دامنه به کلمات کلیدی خود دقت کنید و بهتر است کلمه کلیدی شما با نام دامنه یکسان باشد .این سه نکته در انتخاب نام دانه بسیار اهمیت دارند .

مفهوم دامنه های پارک شده :

بسیاری از وب مستران برای اینکه دامینی را که برای ادرس سایت خود انتخاب کنند و به راحتی کاربران بتوانند وارد سایتشان شوند و دیگران نتوانند مانند ان دامین را خرید کنند دامین انتخاب خود را با چند مورد از پسوندهای رایج خریداری مینمایند و به فضایی که برای اطلاعات سایت که اصطلاحا" هاست نامیده می شود اختصاص داده اند متصل مینمایند به طور مثال آدرس سایت sepahansms.com , با چند پسوند مانند sepahansms.ir و sepahansms.net خریداری شده است و کاربران میتوانند با هر سه آدرس وارد سایت مورد نظر شوند زمانی که مانند مثال ذکر شده چندین دامنه بر روی یک هاست تنظیم شده باشند اصطلاح دامنه های پارک شده به کار برده می شود .همچنین دامنه های پارک شده برای ایمیل ها هم کاربرد دارند به طور مثال اگر ایمیل شما بر روی دامنه اصلی .com تنظیم شده است اگر کسی به دامین .ir ایمیل ارسال نماید باز هم ایمیل به دست صاحب ایمیل دامنه .com میرسد .

دلایل استفاده از دامنه های پارک شده میتواند موارد زیر باشد :

1. صاحبان سایتها میخواهند که کاربران به راحتی با هر پسوندی بتوانند وارد سایت شوند .
2. به تصور اینکه با خرید دامنه فارسی و تعیین کلمات کلیدی میتوانید بیشترین رتبه را دریافت کنید دامنه پارک می کنند .
3. صاحبان وب سایت برای استفاده از سیستم مدیریت محتوایی مجبور به استفاده از پارک دامنه میباشند .

اثرات دامنه های پارک شده بر روی وب سایت و تاثیرات مثبت یا منفی ؟

به نظر می رسد که استفاده از تکنیک دامنه های پارک شده  برای سئوی سایت مفید است و کاربران میتوانند راحت با ادرس های متفاوت وارد سایت شوند و استفاده کنند اما بر خلاف تصوری که اغلب از این تکنیک دارند بدانید که این کار برای سئوی سایت شما ضرر دارد با این کار در واقع شما یک کپی از سایت خود به همراه تمامی اطلاعات ایجاد کرده اید و کسانی که بخاطر استفاده از سیستم مدیریت محتوایی مجبور به استفاده از سیستم پارک دامنه هستند باید شانس بیاورند که گوگل دامنه اصلی سایت شما را شناسایی کرده باشد و رتبه بندی کند که بهتر است برای این کار تاریخ ایجاد و درج اطلاعات را جهت شناسایی روبات های گوگل درج کنید .
زمانیکه از پارک دامنه استفاده میکنید هر کدام از این دامنه ها یک سایت مجزا به حساب می ایند و باعث افت سئوی سایت شما میشود .برای روبات های گوگل و رتبه بندی سئوی سایت عدم کپی محتوا بسیار اهمیت دارد زمانیکه شما با چند دامنه وب سایت خود را بارگزاری کرده اید درواقع گوگل این کار را کپی محتوا می داند و علاوه بر بهبود رتبه باعث افت رتبه سایت شما میشود و امکان جریمه شدن سایت و یا پنالتی شدن سایت را هم دارد .به جای استفاده از سیستم پارک دامنه میتوان از ریدایرکت استفاده کرد

ریدایرکت چیست ؟تگ کنونیکال (canonical)

برای اینکه بتوانید محتویات سایت خود را با ادرس دامنه متفاوت بارگزاری کنید میتوانید دامنه جدید را به دامنه قبلی ریدایرکت 301 کنید که انتقال دائم یک ادرس به ادرس جدید هم نامیده میشود با این کار اطلاعات شما با دامنه جدید هم به نمایش در می اید و این کار شما را هم گوگل کپی اطلاعات تلقی نمی کند .برای اینکه گوگل این کار را کپی نداند باید تمام صفحات را به طور مجزا ریدایرکت کنید .این ریدایرکت همان تگ کنونیکال (canonical) میباشد.با استفاده از این سیستم شما در واقع دارید به روبات ها میفهمانید که برای دسترسی راحت کاربران اطلاعت خود را به ادرس دیگری هم انتقال داده اید و آدرس اصلی خود را برای ایندکس کردن به گوگل معرفی مینمائید .
جای مناسب برای قرار گیری این تگ در header سایت میباشد که روبات ها بعد از بررسی دامنه اگر سایت و دامنه دارای مشکلی باشند این تگ را در نظر نمی گیرد و با اولین دامنه ای که برای سایت در دسترس میباشد سایت را ایندکس می کند .
مورد دیگری که میتوانید از ریدایرکت 301 استفاده کنید جهت بارگذاری وب سایت با استفاده از www و یا بدون www که میتوان با این تگ مشخص کرد .
میتوان در هر صفحه از چند ریدایرکت استفاده نمود اما از انجاییکه این تگ برای روبات های گوگل به عنوان یک راهنما میباشد و نه یک دستور پس بهتر است در هر صفحه یک ریدایرکت ایجاد کرد و تمامی صفحات را به طور جداگانه ریدایرکت کرد .
اگر زبان سایت شما ورد پرس میباشد از افزونه های متفاوتی برای درج تگ و هدر میتوان استفاده کرد مانند :
Insert Headers and Footers

امیدوارم با مطالعه این مطلب بتوانید اشتباهات خود را برای سئوی سایت خود اصلاح کنید و از افت رتبه سایت خود در گوگل جلوگیری نمایید .

نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها