مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

تاثیر و چگونگی استفاده از اهداف اسمارت SMART در سئو

تاثیر و چگونگی استفاده از اهداف اسمارت SMART در سئو


تاثیر و چگونگی استفاده از اهداف اسمارت SMART در سئو

با توجه به فراوان شدن فعالیت در اینترنت و صفحات اجتماعی برای پیشرفت در کار و تجارت و جذب مشتریان بیشتر جهت ارائه محصولات برخی از فعالان برای جلب اعتماد مشتری اقدام به طراحی سایت میکنند و فروشگاه اینترنتی راه اندازی میکنند و خدمات خود را ارئه می دهند برای اینکه بتوان مشتریان زیادی را جذب کرد باید برای رسیدن به هدف بر روی سئوی سایت خود متمرکز شوند و سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاورند برای رسیدن به این هدف باید چه کاری انجام داد ؟

در گام اول باید کلمه SMART را شرح دهیم که چه معنایی دارد :

• Specific : مشخص
• Measurable : قابل اندازه گیری
• Achievable : قابل دسترسی
• Realistic : واقع بینانه
• Timelined : زمان بندی شده

کلمه SMART مخفف کلمات بالا میباشد که در مجموع به معیارها و اعمالی که برای رسیدن به اهداف خود برای بازاریابی اینترنتی و سئوی وبسایت خود استفاده میکنید اهداف SMART نامیده میشود .
اگر ویژگیهایی که قید شد در تمامی اهداف خود برای رسیدن به موفقیت در سئوی وب سایت خود در نظر بگیرید بر روی نتیجه کار شما بسیار موثر است البته در برخی از منابع از لغت SMARTER استفاده می کنند که دو ویژگی دیگر به ویژگیهای قبلی اضافه میشود به معنی :

EVALUATION : قابل ارزیابی
REVIEWED: قابل بازبینی

Specific , مشخص :

اولین ویژگی که اهداف یک وب مستر باید داشته باشد این است که اهداف خود را مشخص و معین شفاف سازی کنید هر فردی که صاحب یک کسب و کار است و اقدام به فعالیت اینترنتی می کند مشخصا" اهدافش قرار گرفتن در رتبه برتر نتایج جستجوی کلمات مربوط به فعالیتش است و یا افزایش مشتری و بازدید از وبسایتش و افزایش فروش حتی باید درصدی که توقع دارید فروش خود را افزایش دهید مشخص کنید .پس قدم اول اهداف خود را دقیق مشخص کنید تا هر فردی بتواند متوجه خواسته شما شود .

Measurable  قابل اندازه گیری :

تمامی اهدافی که برای فعالیت خود در سئو به کار میبرید قابل اندازه گیری و آنالیز هستند فقط کافی است اهداف شما مشخص شده باشد با آنالیز کردن اهداف کاملا باید مشخص کرد که چه هدفی چه میزان بر روی پیشرفت شما اثر داشته است و مقدار نتیجه دهی چقدر بوده است میتوانید یکسال بعد از تعیین اهداف و تلاش هایی که کرده اید به راحتی با آنالیز کردن درآمد خود را هم بسنجید و تاثییرات آن را ببینید .معیارهایی که قابل اندازه گیری هستند از قبیل :

• رتبه کلمات کلیدی
• مجموع لینکهای ساخته شده
• تعداد لینک های دریافت شده از سایتهای معتبر
• تعداد لینک های دریافت شده از سایتهای مرتبط
مقدار افزایش ترافیک
• مقدار ترافیک صفحات
• مقدار افزایش فروش
• مقدار ثبت نام
• مقدار ترافیک در جستجوهای غیر برند
• آنالیز نرخ های تبدیل
• سرچ کنسول

Achievable  قابل دسترسی:

اهدافی که برای خود تعیین می کنید باید قابل دسترس باشند نه اهداف رویایی به طور مثال اگر هدف شما این باشد که رتبه اول گوگل را بدست بیاورید مشخص است که به این هدف نمی رسید و قابل دسترسی نیست اما اگر هدف شما این باشد که رتبه خوبی در گوگل بدست بیاورید مشخصا" به هدف خود می رسید .برای اینکه بتوان راحت مطمئن شوید که اهداف شما قابل دسترسی هستند باید عواملی را بررسی کنید :
منابعی معتبر برای رسیدن به این هدف دارید ؟
چه میزان این هدف شما بر روی کسب و کار شما تاثیر گذار است ؟
توانایی مقابله با ترافیکهای سنگین را دارید ؟
یا به طور مثال اگر هدف شما کار کردن بر روی کلمات کلیدی است کلمات کلیدی خود را بین رقبا مورد بررسی قرار دهید یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید که واقع بینانه بتوان در آن به موفقیت رسید .

Realistic واقع بینانه و اهداف واقعی :


اگر اطلاعات کافی را در زمینه سئوی وب سایت داشته باشید میتوانید مفهوم سئو را به طور کامل درک کنید باید دقت کنید که کلمات کلیدی که انتخاب می کنید برای رقابت در چه سطحی هستند تمامی مواردی که ممکن است به نتیجه برسید را در نظر بگیرید مانند مدت زمانی که باید صرف کنید تا از طریق سئوی وب سایت به نتیجه دلخواه خود برسید و درآمد شما افزایش یابد .
اگر رقابت خود را بر حسب کلمات کلیدی انجام می دهید باید کلمات کلیدی خود را مرتبط با فعالیت و محصولات خود انتخاب کنید تا در رقابت بتوانید پابرجا باقی بمانید و نرخ تبدیل خوبی داشته باشید اگر نتیجه برعکس این بود و نرخ تبدیل نداشتید کلمات کلیدی شما مرتبط با فعالیت و محصولات خود نمیباشند این ارتباط را در روال smart میتوان بر حسب کلمه relevant که مخفف R میباشد را میتوان معنا کرد .در مفهوم این کلمه یعنی باید اهدافی را انتخاب کنید که کاملا" با کسب و کار شما مرتبط باشد و آن هدف برای شما ارزش بالایی داشته باشد .
تاثیر و چگونگی استفاده از اهداف اسمارت SMART در سئو

Timelined  زمان بندی شده ( اهد اف قابل زمان بندی ) :

از زمانی که یک وب مستر اقدام می کند برای شروع فعالیت خود در اینترنت و بازاریابی اینترنت , اقداماتی که برای شروع فعالیت سئو تا زمانی که نتایج سئو را مشاهده کند زمان زیادی را احتمالا" باید صرف کند.در حین فعالیت باید طبق الگوریتمهای گوگل نکات قابل اهمیت را به روز کرد در نتیجه با برنامه ریزی و رعایت این نکات میتوان به اهداف بزرگ هم رسید هرچند زمان زیادی ببرد .
اگر یک سایت تازه شروع به کار کند و میخواهد طی یک سال به رتبه دوم و یا سوم گوگل برسد این یک هدف غیر واقعی است و احتمال اینکه این کار در اواسط روند متوقف شود و یا کنسل شوند وجود دارد اما اگر سایتی رتبه خوبی دارد و اقداماتی را انجام دهد تا بر اساس جستجوی کلمات کلیدی در طول یکسال به رتبه دوم و یا سوم برسد و روند سئوی خود را 25 درصد افزایش دهد این یک هدف واقع بینانه است و موفق خواهد شد.همچنین انتخاب یک هدف و مدت زمان محدود برای رسیدن به آن انگیزه را ایجاد میکند که تا تاریخ موعد باید به هدف رسید .



مزایای هدف گذاری smart :

همیشه برای رسیدن به یک هدف باید برنامه مشخصی تعیین شود .میتوانید زمان رسیدن به هدف خود را تعیین کنید .
اهداف smart قابلیت اندازه گیری دارند به همین دلیل با اندازه گیری میزان پیشرفت خود میتوان انگیزه بیشتری کسب کرد .
برای این کار توصیه میشود از اهداف کوچک شروع کنید و این امکان وجود دارد که در طول زمان نحوه پیشرفت خود را بررسی کنید و مشکلات خود را رفع کنید .
هر چقدر هدف خود را با دقت انتخاب کنید احتمال دست یابی به ان هدف بیشتر است برای رسیدن به نتیجه مثبت در هر کاری باید ابتدا هدف خود را واقع بینانه انتخاب کنیم و برنامه ریزی انجام دهیم سپس اقدامات لازم را انجام دهیم نمیتوان صرفا بدون هدف مشخص و برنامه ای شروع به فعالیت کرد .

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها