تاثیر گوگل پلاس بر سئو سایت
گوگل پلاس زیر مجموعه گوگل است و در غالب یک
شبکه اجتماعی با داشتن ویژگی ها و امکانات در دسترس کاربران قرار گرفته و تمامی اطلاعات و مطالب کاربران گوگل را جمع اوری کرده و به طور بهینه سازی ارائه می دهد و کاربران با ساختن پروفایل شخصی اطلاعات خود را ارائه می دهند گوگل انها را دنبال کرده و طبق سلایق انها را دسته بندی می کند همچنین میتوان در دیگر شبکه های اجتماعی مانند gmail و youtube که در سیستم عامل اندروید استفاده میشود پشتیبانی کرد به همین خاطر برای گوگل بسیار با ارزش است و کاربران زیادی از آن استفاده میکنند .
گوگل با استفاده از اطلاعات گوگل پلاس بهتر میتواند به مطالبی که کاربران مورد جستجو قرار می دهند پاسخ دهد و انها را به چشم صفحات وب نظاره گر است و در واقع بیان گوی اهمیت تاثیر سیگنال های شبکه اجتماعی در سئوی وب سایتها میباشد .در نتیجه زمانی که گوگل برای نمایش نتایج جستجو و ارائه به کاربران از اطلاعات گوگل پلاس کمک می گیرد و به پروفایلها به چشم صفحات وب نگاه می کند تاثیر زیادی باید در سئوی وب سایتها داشته باشد .استفاده از گوگل پلاس مانند دیگر شبکه های اجتماعی نیست که الزام بر ارتباط مستقیم با همان نرم افزار باشد برای استفاده از گوگل پلاس میتوان از طریق یوتیوب و plugin ها انجام داد و از طریق اشتراک گذاری اطلاعات ارتباط با گوگل پلاس برقرار است .
در مقالات قبلی هم گفته شده بود که برای استفاده از تاثیر سیگنالهای شبکه های اجتماعی در تمامی شبکه های پر طرفدار صفحاتی برای خود ایجاد کنید و اقدام به درج پست و مطالب مفید انجام دهید و به وب سایت خودتان و وب سایتهای مفید معتبر و محبوب لینک دهی کنید .در کل به نظر می رسد که گوگل پلاس نزد گوگل محبوب تر است و تاثیر بیشتری نسبت به سایر شبکه های اجتماعی بر سئوی وب سایتها دارد .
برخی از امکانات گوگل پلاس :
• درج متن بعلاوه عکس و ویدئو و درج چندین عکس در یک مطلب یا پست
• نظر سنجی از کاربران با استفاده از ویژگی چند گزینه ای
• درج لینک به تعداد دلخواه در پست ها
• مشخص کردن
کلمات کلیدی (هشتگ ها ) و مکان جغرافیایی
• تشخیص هوشمند برای اسپمرها
• محدودیت برای کامنت ها و جلوگیری از انتشار یک پست
• ایجاد انجمن بدون محدودیت
• درج عکس و فیلم در قسمت نظرات
تاثیر گوگل پلاس بر سئو
تاثیر مهمی که شبکه های اجتماعی تا به امروز بر روی سئو داشته اند این است که به راحتی مطالب مورد علاقه و مورد نیاز برای دیگران به انتشار گذاشته میشوند فعالیت در گوگل پلاس از طریق 1+ میباشد یعنی همان عمل لایک کردن این عمل به این منظور به انتشار محتوا کمک میکند که به طور مثال اگر من مطلبی را 1+ کنم و شما از مخاطبین من باشید اگر همان موضوع را جستجو کنید مطلبی را که من تایید کرده ام برای شما هم نمایش می دهد و زمانی که شما مطلب یا پست مفیدی را درج می کنید و برای کاربران مطلوب به نظر برسد و 1+ برای شما درج کند و مطلب شما را از نظر کیفیت تایید کند باعث محبوبیت شما برای گوگل میشود و به رتبه برتری دست می یابید و باعث افزایش بهبود رتبه وب سایت شما میشود .زمانی که لینک و یا مطلبی از سایت خود را در گوگل پلاس درج میکنید هرچه تعداد مخاطبان شما بیشتر باشد تاثیر مثبتی بر روی سئوی سایت شما دارد .
اگر در دیگر شبکه ها اجتماعی فعالیت دارید اکانت خود را برای مخاطبین خود به اشتراک بگذارید تا در گوگل پلاس هم شما را دنبال کنند
یکی از ویژگیهایی که گوگل پلاس برای سئوی وب سایت و مطالب و محتوای شما دارد این است که زمانی که شما مطلبی را میخواهید بر روی وب سایتتان درج کنید ابتدا ان را بر روی گوگل پلاس درج کنید و بعد ان را روی سایت قرار دهید تا ان مطلب توسط گوگل به نام شما ثبت شود و به عنوان اولین انتشار دهنده ان مطلب قرار می گیرید و هر کسی که مطالب شما را کپی کند گوگل ان را مجازات و جریمه می کند . در مقاله تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئوی سایت می توانید اطلاعات کاملتری مشاهده نمایید .
همچنین مطالبی که بر روی گوگل پلاس درج شود سریعتر توسط روبات های گوگل مورد بررسی قرار می گیرند و ایندکس میشوند و در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار می گیرد .
ادرس وب سایت خود را در قسمت پروفایلتان در گوگل پلاس وارد کنید تا به عنوان ادمین این سایت شناخته شوید .
گوگل پلاس کاربران را بر اساس موضوع فعالیت و مطالب مورد نظر انها و سلایقشان در دسته بندی هایی قرار میدهد و زمانی که کاربری موضوعی را در گوگل پلاس مورد جستجو قرار دهد تمامی افرادی که در این دسته قرار دارند و فعالیت می کنند هم به نمایش در می ایند و کاربران میتوانند از مطالب انها دیدن کنند .
اگر به نویسندگی علاقه دارید و یا مطالبی که خودتان را می نویسید را میخواهید انتشار کنید میتوانید این کار را از طریق گوگل پلاس انجام دهید و رتبه خوبی از گوگل بگیرید و به شما توجه بیشتری میکند و در هنگام جستجو در مورد موضوعات مطالب شما عکس و مشخصات شما را هم به نمایش می گذارد .در اکانت خود بیوگرافی کامل درج کنید و از مطالب و عکس هایی با کیفیت بالا استفاده کنید .بخش نظر سنجی وب سایت خود را از طریق plugin به اکانت گوگل پلاس خود متصل کنید .
گوگل حتی برای پروفایل های گوگل پلاس هم رتبه ارائه می دهد که برخی متخصصین حدس می زنند که گوگل این رتبه را یا بر اساس ارتباط بین پروفایلها ارائه می دهد و یا با بررسی
لینکهای وب سایتهایی که در پروفایلها قرار می دهند ولی هنوز تا به امروز اطلاعات زیادی در مورد نحوه رتبه دهی گوگل به پروفایلهای کاربران گوگل پلاس منتشر نشده است و گوگل الگوریتمهایی ارائه نکرده است .,ولی به طور کلی میتوان گفت که تعداد فالورهای پروفایل ها در گوگل پلاس و یا داشتن فالور های محبوب در رتبه بندی تاثیر زیادی ندارد باعث محبوبیت پیج شما می شود اما بیشتر کیفیت مطالب و لینک هایی که به وب سایتها داده می شود در رتبه بندی تاثیر گذار است .
با بررسی محبوبیت شبکه های اجتماعی و تاثیراتی که انها بر روی وب سایتها و سئو میگذارند و سیگنال ارسال می کنند گمان می رود که در اینده این شبکه ها جای تاثیرات لینک ها را می گیرد .
گوگل پلاس یا فیس بوک :
درفیسبوک در قسمت Recommendations تبلیغات کاربران و جذب تبلیغ کنندگان بسیار پرکاربرد است ولی متاسفانه چون از طریق نمایش با موبایل کمی به مشکل برخورده است بازدهی آن را کاهش داده است .فیسبوک سه مدل تبلیغات داد : Desktop, Mobile و Right-Rail ولی هر سه حالت هم برای نمایش در موبایل بسیار سنگین است .به همین دلیل اکثر کاربران به سمت گوگل پلاس آمده اند البته در ایران به دلیل محدودیت فیسبوک هم کاربران تمایلی به استفاده از آن ندارند و گوگل پلاس با داشتن سرورهای مجهز میتواند بسیار گزینه مناسب تری برای استفاده و
بهبود رتبه خود در گوگل باشد .