مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

تبلیغات پاپ آپ و تاثیر آن در سئوی سایت

مفهوم پاپ آپ

احتمال زیاد تا به امروز به این مشکل برخورده اید که زمانی که وارد یک سایت می شوید یک یا چندین پنجره دیگر که حاوی تبلیغات هستند به طور خودکار باز می شوند ، این پنجره ها پاپ آپ هستند که بسیار هم خسته کننده هستند و حتی مخترع پاپ آپ هم بخاطر استفاده ای که نابجا از این امکان کرده اند و موجب ازار کاربران دیگر شده است از مردم عذرخواهی کرده است زیرا هم باعث کند شدن سرعت و مصرف ناخواسته اینترنت می شوند .ولی به دلیل اینکه راه درآمدی برای وب مستران میباشد امروزه در ایران بسیار زیاد از تبلیغات پاپ آپ استفاده می کنند .
استفاده از تبلیغات پاپ آپ باعث بهبود رنک الکسای سایت می شود و عموما" بخاطر همین امر و با هدف بهبود رنک سایت در الکسا از پاپ آپ استفاده می کنند ولی به علت مصرف پهنای باند هزینه زیادی را در بر می گیرد پاپ آپ ها هم بر روی سئوی سایت دارنده پاپ آپ تاثیر می گذارد و هم بر روی سئوی سایتی که سفارش پاپ آپ داده است که در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم .

تاثیر پاپ آپ بر روی سئوی سایت تبلیغ گیرنده

زمانی که کاربران وارد سایتی می شوند که دارای چندین پاپ آپ است سریعا" ان ها میبندند و از سایت خارج می شوند که این ار باعث افزایش نرخ پرش Bounce Ratee می شود و تاثیر بسیار منفی بر روی سئوی سایت دارد . و اگر این کار بارها تکرار شود سایت شما در ذهن کاربران می ماند و دیگر بر روی ان برای ورود کلیک نمی کنند .

تاثیر پاپ آپ بر روی سایت تبلیغ دهنده

همانگونه که گفته شد کاربران به محض اینکه پنجره شما به عنوان تبلیغ باز شد ان را می بندند و باعث کاهش کلیک سایت شما می شود اگر کاربران به محتوای تبلیغ شما توجه کنند و زمانی را در سایت شما سپری کنند و به دیگر قسمتها هم مراجعه کنند باعث بهبود سئوی سایت شما میشود .ولی اگر کاربران به محض ورود سایت شما را میبندند نرخ پرش سایت خود را افزایش داده اید و باعث پنالتی شدن سایت خود می شوید .
بسیاری از وب مستران با تبلیغ افزایش ورودی سایت اقدام به پذیرش تبلیغات پاپ آپ می کنند و اگر فردی از افزایش نرخ پرش و مضرات ان بی خبر باشد دچار این اشتباه می شود و اقدام به سفارش تبلیغات پاپ آپ می کنند . موتورهای جستجو الگوریتم هایی دارند که مخالف فریب کاربران است و سایتهایی که در تلاش فریب کاربران هستند را شناسایی می کنند و شدیدا" بر روی کدهای مخرب جاوا اسکریپت حساس می باشند .تبلیغات پاپ آپ هم توسط کد های جاوا اسکریپت ایجاد می شوند و اکثر این تبلیغات دارای مشکل و خطا هستند و ورود به سایت را از طریق گوگل با مشکل مواجه می کند .و از طرف دیگر با قرار دادن تبلیغات پاپ آپ بر روی سایت خود باعث میشود که کاربران وفادار و قدیمی خود را هم از دست بدهید




تبلیغات پاپ آپ دارای چندین نوع میباشد

پاپ آپ پنجره جدید :


در این نوع بعد از کلیک کردن و یا بعد از مدت زمان معینی پنجره جدیدی که حاوی تبلیغات است به طور خودکار باز میشود که رایج ترین نوع پاپ آپ است که استفاده می شود که البته امروزه مرورگر ها دارای قابلیتی هستند که از باز شدن پاپ آپ ها خود داری کند و ان ها را بلاک می کنند .

پاپ آپ درون محتوایی

در بعضی مواقع پیش امده است که زمانی که وارد یک صفحه ای از سایت میشوید یک پنجره به حالت مرکزی و برجسته برای شما به نمایش در می آید که حاوی تبلیغات , خبر رسانی , مطالب جدید و یا گاهی پرسش جهت عضویت در باشگاه خبری سایت میباشد ظاهر میشود که کاربر به راحتی میتواند ان را ببندد این نوع از پاپ آپ ها مانند پاپ آپ هایی که در پنجره جدید باز می شوند آزار دهنده نیستند .

پاپ آپ خبر نامه :

عموما" در سایت های خبری قسمتی جهت عضویت و دریافت خبرنامه دارند که کاربران میتوانند با ورود به ان قسمت و ثبت نام و درج شماره همراه و یا ایمیل تمایل خود را نسبت به دریافت خبرهای جدید به طور روزانه اعلام می کنند که کاربران با کلیک بر روی قسمت ثبت نام و یا دریافت ایمیل با پاپ آپ خبرنامه و یا ثبت نام مواجه میشوند .

پاپ آپ تلگرامی :

امروزه بسیاری از وب مستران در شبکه های اجتماعی هم فعالیت دارند و در برنامه تلگرام اقدام به ایجاد کانال می کنند که همزمان هم مطالب خود را بر روی سایت ایجاد میکنند و هم در کانال درج می کنند زمانی که شما به عنوان کاربر وارد سایتی می شوید پنجره ای به نمایش در می آید که لینک کانال تلگرام را نمایش می دهد و شما با تایید و موافقت به راحتی وارد کانال در برنامه تلگرام می شوید .
گاهی اوقات از پاپ آپ به عنوان صفحه ثبت نام استفاده میشود زمانی که یک پاپ آپ در صفحه ای مجزا باز شود که به کاربر پیغام می دهد در صورت تمایل و ورود به سایت ابتدا ثبت نام کنید که اگر کاربران تمایلی به ثبت نام نداشته باشند و پنجره را ببندند درواقع از نظر سئو ضربه ای به سایت اصلی وارد نمی کند و سایت اصلی اعتبار خود را حفظ می کند .

پس در واقع پاپ آپ ها هم دارای انواع مضر است و هم نوعی مفید هم میتواند باعث آزار و اذیت کاربران شود و هم باعث رضایت انها بابت ایجاد امکان دریافت خبرنامه ها و دیگر مطالب جدید و هم انها را به کانال تلگرام راهنمایی می کند اما بهتر است نسبت به توضیحاتی که بر اساس انواع پاپ آپ داده شد نسبت به استفاده از ان دقت کنید زیرا استفاده از نوع خارجی ان و یا استفاده بیش از حد از این امکان تاثیر منفی بر روی سئوی سایت دارد و باعث کاهش رتبه و یا اسپم شدن سایت شما می شود .


نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها