مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

ابزارهای آنلاین جهت تست سرعت سایت

سرعت بارگذاری یک سایت و صفحات ان ,و محتویات انها یکی از مهمترین عواملی است که هم در سئوی سایت تاثیر گذار است و از نظر گوگل دارای اهمیت بالایی میباشد و هم برای کاربران بسیار مهم است . برای همین به بررسی ابزارهای آنلاین جهت تست سرعت سایت میپردازیم . عموما کاربران تحمل زیادی برای بارگذاری صایت ها ندارند و به محض اینکه کمی سایت با کندی مواجه شود و با سرعت پایین بارگذاری شود ان را ترک میکنند پس سرعت بالا در بارگذاری سایتها باعث نگهداری کاربر و تبدیل به کاربر ثابت میشود .پس حتما در هنگام راه اندازی سایت و همچنین در تمام زمانهایی که محتوا برای سایت خود تهیه می کنید این نکته را درنظر داشته باشید که اطلاعات و محتویات دارای حجم بسیار زیادی نباشد , عکسا و ویدئو هایی که برای سایت خود انتخاب می کنید بسیار در این امر دخیل هستند و بر روی سرعت بارگذاری سایت تاثیر گذار است پس عکسها و ویدئو ها را با حجم پایین و کیفیت مطلوب بر روی سایت قرار دهید .اگر با پروژه AMP گوگل اشنایی داشته باشید میدانید که از نظر موتور جستجوی گوگل سرعت بارگذاری سایتها در مرور گرهای تلفن های همراه هم بسیار مهم است و همچنین سرعت سایت در سئوی سایت نیز موثر میباشد زیرا درصد زیادی از کاربران امروزه برای بسیاری از کارهای اینترنتی خود و جستجوی مطالب مورد نیاز از موبایل های خود استفاده می کنند AMP مخفف عبارت Accelerated Mobile Pages یعنی لود سریع صفحات در تلفن همراه است.
برای تست سرعت بارگذاری سایت ابزارهایی وجود دارد که به صورت رایگان به شما کمک می کنند که سرعت بارگذاری سایت خود را تست کنید و مشکلات ان را بررسی کنید و بتوانید سایت خود را بهبود ببخشید که ما در این مقاله این ابزار ها را برای تست سرعت سایت به شما معرفی می کنیم . پس می بایست روشهایی برای افزایش سرعت سایت نیز یاد بگیرید .




1. ابزار پیج اسپید ( PageSpeed Insights)
ابزار پیج اسپید یکی از ابزارهای گوگل میباشد که طی دو مرحله سایت شما را بررسی می کند و به سایت شما دو نمره میدهد یکی برای سرعت بارگذاری سایت در صفحه دسکتاپ لپ تاپ و کامپیوتر و یک نمره برای سرعت بارگذاری صفحات سایت در مرورگر گوشی موبایل نمره بالا نشان دهنده سرعت بالای سایت شما میباشد و اگر این نمره از عدد 85 به بالاتر باشد یعنی سرعت بارگذاری سایت شما بسیار خوب میباشد .

2. سایت THINKWITHGOOGLE
این سایت هم تقریبا مانند ابزار پیج اسپید میباشد با این تفاوت که مخصوص بررسی سرعت بارگذاری سایت برای پروژه AMP گوگل میباشد و سرعت بارگذاری سایت را در مرورگرهای گوگل تست می کند و رتبه بندی می کند .

3. سایت آنلاین PINGDOM
این ابزار انلاین میتواند به صورت دقیق تر به مدیران وب سایتها گزارشی اماری و دقیق برای سرعت بارگذاری سایتشان ارائه دهد این ابزار انلاین که متعلق به کشور سوئد میباشد و روش استفاده از این ابزار بسیار ساده میباشد و روش کار ان شبیه به سایت GTmetrix میباشد .این ابزار سایت شما را از چند جهت مورد بررسی قرار می دهد قسمت Insights یکی از قسمتهای مهم این ابزار است که اطلاعات دقیقی را ارائه می دهد و اگر مشکلاتی که این بخش ارائه می دهد را برطرف نمائید سرعت بارگذاری سایت شما سریعتر میشود .

4. سایت GTmetrix
این ابزار انلاین یکی از قوی ترین و پرطرفدار ترین ابزار های تست سرعت میباشد که در ایران هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد تفاوت این ابزار با ابزارهای قبلی این است که بعد از بررسی نتایج را با جزئیات بیشتری نمایش می دهد .این ابزار مواردی که در جهت سرعت بارگذاری وب سایت است را با دقت بیشتری بررسی کرده و میتوان گزارشی را که ارائه می دهد به صورت فایل خروجی بگیرید .

5. سایت webpagetest
این ابزار هم یکی از ابزار های انلاین و رایگان تست سرعت بارگذاری سایت میباشد و مزیتی که بر دیگر ابزار ها ی تست دارد این است که به کاربران اجازه می دهد که بارگذاری سایت خود را در مرورگرهای مختلف تست کنند و همچنین در مکان های مختلف هم از جغرافیایی این تست را انجام دهند و برای سایت های چند زبانه هم بسیار کارآیی دارد تا سرعت بارگذاری سایت را در هر زبان و طبق درخواست کاربران مورد بررسی قرار می دهد و نتیجه را طبق نمودار با جزئیات دقیق به وب مستر ارائه می دهد .

6. سایت yslow
این ابزار انلاین برای بررسی سرعت طبق قانون های موتور جستجوی یاهو کارایی دارد و سرعت بارگذاری سایت شما را بررسی کرده و عواملی را که باعث کندی سرعت می شود را به شما اعلام می کند .
test speed
7. سایت webpageanalyzer
این ابزار انلاین کارایی بسیار ساده ای دارد بعد از بررسی سایت زمان دانلود سایت را نمایش می دهد و راه های افزایش سرعت را هم برای راهنمایی وب مستر ارائه می دهد .

8 . ابزار wich load faster ?
این ابزار برای مقایسه سرعت بارگذاری دو سایت باهم مورد استفاده قرار می گیرد .

9 . سایت load impact
این سایت هم یکی از ابزار های تست سرعت رایگان است که سایت را از نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار می دهد و نتیجه سرعت بارگذاری سایت را در یک نمودار ارائه می دهد .

10. seomasterina.comسایت
این سایت این امکان را دارد که به طور همزمان 10 سایت را باهم مورد بررسی قرار داد و سرعت بارگذاری سایت ها را ارائه می دهد از این ابزار بیشتر وب مسترهایی که قصد رقابت دارند و سرعت سایت های رقبای خود را مورد بررسی قرار می دهند مورد استفاده قرار می گیرد.

11. ابزار octagate site timer
این سایت هم به طور انلاین و رایگان سرعت بارگذاری سایت شما را در نمودار میله ای نشان می دهد .

12. سایت devtools
این ابزار یکی از ابزارهای انلاین پر استفاده برای کاربران ایرانی میباشد و مخصوص مرور گر گوگل کروم است که ایرانیان میتوانند در این مرورگر با این ابزار در موقعیت مکانی خود سرعت سایت خود را تست کنند این ابزار تنها ابزاری است که موقعیت مکانی ایران برایش تعریف شده است و جزئیات دقیق را در نتیجه بررسی خود برای ایرانی ها ارائه می دهد .
در اخر توجه داشته باشید که در هنگام تست سرعت سایت خود سرعت اینترنت شما هم در این کار تاثیر گذار است .


نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها