مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

عوامل موفقیت و عدم موفقیت در طراحی وبسایت

قطعا هر فردی برای رسیدن به هدف خود و موفقیت یکی از راه هایی که انجام می دهد اقدام به طراحی سایت است. اگر سایتی که راه اندازی میکنید بسیار جالب و جذاب باشد و امکانات کربردی بالایی داشته باشد جز سایت های مورد علاقه کاربران قرار میگیرد و همیشه از سایت شما بازدید می کنند.
اینکه شما چه نوع طراحی و امکاناتی را برای سایت خود انتخاب می کنید و چه چیزهایی را می خواهید به کاربران ارائه بدهید بستگی به نوع فعالیت شما دارد و متخصصی که برای این کار انتخاب می کنید باید بصورت حرفه ای این کار را انجام دهد ما سعی می کنیم در این مقاله موارد اصلی را که باید رعایت شود و به سایت شما کمک می کند را مطرح کنیم.

عوامل موفقیت و عدم موفقیت در طراحی وبسایت

برای موفقیت در کار خود در نظر داشته باشید که کاربران دنبال چه چیزی هستند :
1- برای کاربران کیفیت و اعتبار کار شما بسیار مهم است
2- در نگاه اول باید برای کاربران جذاب باشد
3- بهتر است مراحل و نقشه سایت خود را پیچیده نگیرید زیرا کاربران از طی کردن مراحل پیچیده و سخت و طولانی راضی نیستند و به دنبال انجام درخواست خود بصورت سریع و راحت می باشند و رضایت انها باید جلب شود. سعی کنید هدف خود را به طور واضح به کاربر بفهمانید به طور مثال اگر سایت شما یک سایت فروشگاهی هست به طور ساده محصولات خود را برای کاربران معرفی کنید و ویژگی های انها را به طور کامل توضیح دهید و هر موردی که فکر میکنید برای مشتری لازم و مهم است را واضح در سایت خود قرار دهید تا سوالی مبهم برای مشتری به وجود نیاید و باعث از دست دادن مشتری نشود زیرا پیچیدگی سایت و مشخص نبودن هدف شما باعث دور شدن شما از هدفتان میشود.

4- سایت خود را به نحوی طراحی کنید که از تمام مرورگرها و سیستم عامل ها قابل بارگزاری باشد و کاربر بتواند به راحتی به ان دسترسی پیدا کند و قابل مشاهده باشد در غیر اینصورت تعدادی از کاربران سایت خود را از دست می دهید . اگر در هنگام طراحی سایت خود به این نکته توجه کنید که در ابتدا نیاز های کاربران را در نظر بگیرید بعد خواسته های خودتان و هدفتان را در سایت قرار دهید زودتر به موفقیت نزدیک می شوید .

5- استفاده زیاد و بیش از حد و یا در زمان مناسب از تبلیغات در سایت خود میتواند باعث خستگی کاربر و افت سایت شما شود بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که سایت شما در رتبه ی بالایی قرار گرفته باشد .

6- طراحی سایت و شکل و شمایل سایت شما برای جذب کاربر بسیار مهم است شاید بسیاری از وب مستر ها به این موضوع اهمیت ندهند اما بهترین سایت های دنیا طراحی به روز شده , جذاب دارند و هر سالی یکبار طراحی خود را متفاوت از قبل قرار می دهند .پس طراحی برای سایت خود انجام دهید که در عین سادگی استفاده کاربر و دسترسی راحت جذاب و زیبا هم باشد .

7- برای مطالب خود در وب سایت و نوشته هایی که قرار می دهید تیتر های جذابی بنویسید تا کاربر را تشویق به کلیک بر روی آن و خواندن و مشاهده ادامه مطلب بشود و به قسمتهای دیگر سایت هم سر بزند و بازدید کند , اگر درون مقاله های خود که روی سایت قرار می دهید موضوعی و یا کلمه ی مهمی که قبلا هم در جای دیگری از سایت راجب ان موضوع مقاله ای قرار داده اید ان کلمه کلیدی را به مقاله مربوط لینک دهید این کار باعث میشود کاربر از مکان های مختلف سایت بازدید کند و دسترسی به مقالات مرتبط را راحت میکند .تمام مقالاتی که روی سایت خود قرا می دهید را با یک فونت بنویسید و فونتی را انتخاب کنید که در هر سایزی از صفحات نمایشگرهای متفاوت به راحتی قابل مشاهده و خوانا باشد
طراحی سایت
8- مطالبی که روی سایت قرار می دهید سعی کنید ویرایش شده و جدید در سبکی متفاوت باشد ولی متن ان ها بصورت مبهم نباشد و مرتبط با موضوع فعالیت شما و هدف شما باشد و استفاده از عکس های جالب و عکس هایی که منظور شما را به کاربر برساند بسیار خوب است و برای هر عکس خود چند جمله کوتاهی توضیح بنویسید . به کیفیت عکسهای خود اهمیت بدهید از عکس های با کیفیت بر روی سایت استفاده کنید .

9- حتما در قسمتی از سایت در مورد خودتان , سوابق کاری , نحوه کار و اطلاعاتی که لازم است کاربر بداند و بتواند اعتماد کند را قرار دهید .

10- قرار دادن قسمتی به عنوان نظر خواهی از کاربران بسیار به شما برای رسیدن به هدفتان کمک میکند چون این نکته را بدانید اگر به نظرات و خواسته های کاربران اهمیت ندهید به هدف خود نمی رسید .

11- قبل از راه اندازی وب سایت خود تمام قسمتهای سایت را تست کنید , عملکرد لینکها , منوها , دکمه ها , بارگذاری صفحات و استفاده راحت در تمام مرور گرها به طور خلاصه تمام مشکلات فنی سایت خود را برطرف کنید .

12- اصول سئو را رعایت کنید و با بهینه سازی سایت خود در بحث سئو و بالا آمدن سایت خود توسط جستجوی موتور ها میتوانید کاربرها را به داخل سایت خود راهنمایی کنید از مطالب جدید و مرتبط با موضوع سایت خود با استفاده از کلمات کلیدی که در مقالات قبلی درباره انها توضیح داده ایم استفاده کنید .

13- سایت خود را همیشه به روز رسانی کنید مطالب جدیدی به طور روزانه وارد کنید و اخباری مرتبط با فعالیت خود در سایت قرار دهید .کاربران به دنبال مطالب مفید و جالب و کلیک کردنی میباشند و با این کار گوگل هم متوجه میشود که شما سایتی فعال هستید .

14- اگر در سایت خود از اهنگ و موسیقی و یا ویدئو استفاده میکنید حتما کنترل اهنگ را به عهده ی خود کاربر قرار دهید و اگر کاربر تمایل داشت ویدئو را ببیند دانلود و پخش خودکار ویدئوها و پخش مداوم موسیقی بر روی سایت باعث خستگی و ازار کاربر میشود .

نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها