مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

لزوم داشتن یک وب سایت


همانطور که میدانید در سال های اخیر شبکه های اجتماعی مختلفی در بین ایرانیان مورد استفاده بوده است که بنا به دلایل مختلف از جمله ظهور نرم افزاری قویتر و یا محدودیتها و فیلترینگ ، این نرم افزارها هم کاربران خود را از دست داده و کاربران به محیط دیگری کوچ کرده اند. و این امر صدمات جبران ناپذیری را برای کسب وکارهایی که که پایه تجارت اینترنتی خود را براینگونه محیطها گذاشته اند میزند. زیرا سرمایه چندین ساله شان را که با صرف وقت و زمان بسیار در یک کانال یا پیج جمع کرده اند یک شبه از دست میدهند
اما راهکار چیست؟ در واقع باید بپرسیم راه صحیح استفاده از این شبکه ها چیست؟


لزوم داشتن یک وب سایت


شما نیاز به یک پایگاه رسمی وصد درصد شخصی در اینترنت دارید
این پایگاه نمیتواند یک شبکه اجتماعی باشد زیرا بنا به سیاستهای مدیر آن شبکه اجتماعی یا قوانین کشور ویا حتی سلیقه کاربران ممکن است برای همیشه مخاطبین خود در این شبکه ها را ازدست بدهید.
مهمتر اینکه اگر کسی بخواهد خدمات شما را در وب پیدا کند ، اولین جایی که به سراغ آن خواهد رفت موتورهای جستجو خواهند بود و موتور های جستجو در صفحات نخست جستجوی خود بر روی کلمات کلیدی ، هیچگاه صفحات شبکه های اجتماعی را معرفی نخواهند کرد.
در واقع قدرتمندترین ابزاری که میتواند شما را در محیط وب تبدیل به یک برند در حوزه فعالیتتان نماید موتورهای جستجو هستند که بدون داشتن یک وب سایت شخصی عملا امکان استفاده از این ابزار قدرتمند را نخواهید داشت.
اما ایجاد یک وب سایت مانند ساختن یک پیج یا کانال در شبکه های اجتماعی ساده نیست و نیاز به مهارت و دانش برنامه نویسی دارد.
شما برای داشتن یک وب سایت قوی ازنیاز سنجی وتحلیل گرفته تا طراحی گرافیکی قالب و برنامه نویسی وکد نویسی اصلی وب سایت، نیاز به همراهی متخصصین در این زمینه ها دارید که معمولا مجموع این فعالیت ها در قالب تیم های طراحی سایت در شرکتها مشغول به فعالیت هستند.

وب سایت می تواند یک رسانه محسوب شود و فواید رسانه را در اختیار کاربران قرار می دهد درحالیکه شبکه های اجتماعی کار تعامل بین مردم را در اختیار دارند.
وب سایت یک تریبون رسمی جهت انتقال پیام های شما است. و این ابزار را به صورت کاما اختصاصی در اختیار شما میگذارد درحالیکه شبکه های اجتماعی همانطور که از نامشان بر میاید صرفا محیزی تعاملی با ابزارهای عمومی است که محدودیت های فراوانی جهت اطلاع رسانی های اختصاصی برای شما ایجاد مینماید.


طراحی وب سایت کاملا سلیقه ای وبنا به نظر شماست و می توانید مطابق اهداف و نیازهایتان آنرا طراحی کنید. اما در مورد شبکه های اجتماعی شما باید از پلتفرمی که عمومی است استفاده نمایید
ساعت انتشار محتوا و تعداد همراهان و دوستان شما در شبکه های اجتماعی مشخص می کند که پست ها و پیام هایتان چقدر دیده شود اما مخاطب وب سایت عمومی است و در صورت بکاربردن استراتژی های مناسب می توانید از فواید وب سایت نهایت بهره را برده و پیام های خود را در اختیار عموم مردم قرار دهید.
یک وب سایت خوب در واقع یک کاتالوگ آنلاین با قابلیت تغییر در مقاطع زمانی مختلف وقابلیت نشر با کمترین هزینه و با بهره گیری از ابزارهای مختلف از جمله شبکه های اجتماعی است



اینکه شما با داشتن یک وب سایت میتوانید شبکه های اجتماعی خود را در قالب سایت معرفی و برعکس سایت را در شبکه های اجتماعی به عموم معرفی نمایید و در حالت دوم عملا کاربران را به آدرسی سوق داده اید که حتی در صورت از دست رفتم محیط آن شبکه اجتماعی به هر دلیلی، کاربران با پایگاه اصلی شما آشنایی دارند و به آن مراجعه خواهند کرد.



صرفا داشتن یک وب سایت بدون در نظر گرفتن استانداردهای طراحی و پیاده سازی فایده ای ندارد ، در واقع شما باید وب سایتی قوی واستاندارد داشته باشید تا بتوانید بهره مورد نظر را از آن ببرید

لزوم داشتن یک وب سایت


از انواع ابزارها جهت معرفی سایت خود استفاده کنید که البته مهمترین آنها تبلیغات در گوگل است.



سئو و بهینه سازی سایت را به عنوان لازمه ای همیشگی مد نظر داشته باشید



از قابلیتهای گرافیکی وبصری برای جذب وجلب مخاطب به سایت استفاده نمایید.


از طرحهای تخفیف ویژه درصورت خرید از سایت و قرعه کشی و ... جهت ترغیب مشترکین برای مراجعه به سایت استفاده نمایید

در سالهای اخیر با عنایت به خدمات پرداخت انلاین وهمه گیر شدن این نوع پرداخت و گسترش استفاده مردم از درگاه های خرید آنلاین، بهره گیری از این قابلیت در فروشگاه و یا حتی در مورد امور خدماتی میتواند باعث ترغیب مشترکین به استفاده از وب سایت شما با توجه به سهولت در امر پرداخت گردد.


اگر بخواهیم جمع بندی از موارد مطرح شده فوق داشته باشیم به این نتیجه میرسیم که داشتن شبکه های اجتماعی لازم است اما کافی نیست درواقع شروع فهالیت شما در اینترنت با داشتن یک وب سایت قوی معنا پیدا میکند و در کنار آن استفاده از ابزارهای مختلف جهت رشد وب سایت که یکی از این ابزار شبکه های اجتماعی هستد.


در کنار وب سایت( تاکید میکنم در کنار وب سایت) طراحی اپلیکیشن موبایل قوی میتواند به روشد وب سایت، تجارت و ترغیب مشتریان از خدمات شما کمک شایانی بنماید در مقالات آتی به نقش اپلیکیشن ها خواهیم پرداخت




نویسنده : وحید رفیعی

برای مشاهده سایر مقالات وحید رفیعی کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها