مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

سرعت ایندکس مطالب را با Fetch as Google tool افزایش دهید

سرعت ایندکس مطالب را با Fetch as Google tool افزایش دهید


سرعت ایندکس مطالب را با Fetch as Google tool افزایش دهید

در تمامی مطالبی که تا به امروز برای سئوی وب سایت و بهبود این روند صحبت کرده ایم راه کارهایی هم برای پیشرفت سرعت سایتها و پیشرفت سرعت سئو ارائه داده ایم .سئوی سایت به دو قسمت خارجی و داخلی تقسیم میشود اصول مهم سرعت دادن به سئو بهبود کلمات کلیدی برای موتورهای جستجو است که مربوط به سئو خارجی سایت میشود و راه بعدی بهبود ایندکس مطالب سایت میباشد که مربوط به سئوی داخلی یک وب سایت میباشد .


روشهای بهبود ایندکس مطالب یک وب سایت راه های زیادی دارد که قبلا هم گفته شده است مانند درج مطالب جدید در وب سایت به طور منظم , استفاده از نقشه سایت , لینک های داخلی , استفاده از شبکه های اجتماعی .اما یک ابزار دیگری هم توسط گوگل وب مستر تعبیه شده است که وبمسترها میتوانند با استفاده از ان سرعت ایندکس مطالب وب سایت خود را افزایش دهند. یک ابزار وجود دارد که وب مسترها میتوانند با استفاده از آن بعد از انتشار یک مطلب جدید در سایت آن را به اطلاع روبات های گوگل برسانند که سریعتر آدرس آن صفحه را ایندکس کنند .

با استفاده از ابزار Fetch as Google وب مستر ها میتوانند حتی زمانی که تغییراتی بر روی مطالب قدیمی هم ایجاد می کنند روبات های گوگل را خبردار می کنند تا زودتر متوجه تغییرات شوند و مطالب و صفحات را ایندکس کنند .برای استفاده از این ابزار ابتدا باید وب سایت خود را در گوگل ثبت کنید

سرعت ایندکس مطالب را با Fetch as Google tool افزایش دهید

چگونه از ابزار Fetch as Google استفاده کنیم ؟


برای استفاده از این ابزار ابتدا سایت خود را در گوگل ثبت کنید و مطالب جدید روی سایت درج کنید . وارد اکانت گوگل وب مسترتولز شوید سپس سایت خود را انتخاب کنید .در کناره های صفحه خود تعدادی منو قابل مشاهده میباشد از بین منوها روی منوی crawl کلیک نمائید و سپس گزینه Fetch as Google را انتخاب کنید .
بعد از انتخاب گزینه Fetch as Google صفحه ای برایتان به نمایش در می اید که حاوی کادری میباشد .
شما باید ادرس صفحه ای از سایت خود را که جدید است و یا تغییراتی در ان انجام شده است و قصد دارید توسط گوگل زودتر ایندکس شود را وارد کنید بعد از ان دکمه fetch را کلیک نمائید .به این نکته توجه کنید که در هنگام وارد کردن ادرس صفحه مورد نظر لازم نیست ادرس را کامل به همراه لینک اصلی سایت وارد کنید به طور مثال :

www.sepahangostar.com/ Menu/12399

لازم نیست به طور کامل درج شود همینکه این عبارت را وارد کنید کافی است :

Menu/12399

یک نکته ای که بسیار مهم است اینکه در انتهای ادرس خود علامت / را حتما در کادر ادرس قرار دهید در غیر اینصورت با پیغام redirected مواجه میشوید .

اگر تمامی مراحل را تا اینجا به درستی انجام داده باشید صفحه ای باز میشود که از شما تایید submit نهایی را میخواهد اگر از عملیات و درخواست خود اطمینان دارید گزینه submit را کلیک کنید سپس صفحه بعدی که نمایش داده میشود دو گزینه دارد :
Crawl only this url :
اگر این گزینه را انتخاب کنید یعنی فقط همین لینکی را که ثبت کرده اید ایندکس شود .

Crawl this url and its direct links :
اگر این گزینه را انتخاب کنید یعنی اینکه هم لینکی که وارد کرده اید ایندکس شود و هم لینک هایی که مستقیما" با این لینک در ارتباط هستند ایندکس شوند .

در حالت اول هر کاربر میتواند در طول ماه درخواست ایندکس مستقیم برای 500 عدد لینک را ثبت کند و در حالت دوم برای 10 عدد لینک در ماه میتوان این درخواست را ثبت کرد .

در قسمت بعد شما میتوانید نوع روباتی که آدرس شما را ایندکس میکنند انتخاب کنید :

این قسمت به صورت پیشفرض بر روی حالت desktop است ولی نسبت به محتویات صفحه شما میتوانید نوع روبات را انتخاب کنید :

Googlebot crawler : از این روبات برای ایندکس وب سایت ها و صفحات خبری استفاده میشود .

Googlebot Images crawler : از این روبات برای ایندکس صفحاتی که دارای عکس هستند استفاده میشود.

Googlebot Video crawler : از این روبات برای ایندکس صفحاتی استفاده میشود که محتویات آن ها فایل ویدئویی است .

Google Smartphone crawler : این ربات صفحات را برای مرورگرهای گوشی موبایل ایندکس میکند که به دلیل استفاده زیاد و روز مره کاربران از موبایل توصیه میشود حتما درخواست ایندکس با این ربات را هم بدهید .

سرعت ایندکس مطالب را با Fetch as Google tool افزایش دهید

Fetch یا Fetch and Render

FETCH :



اگر این گزینه را انتخاب کنید فقط صحت آدرس سایت را بررسی میکند و میتوانید به مشکلات شبکه ای یا امنیتی سایت خود دسترسی پیدا کنید .

این قسمت یک جدول دارد که میتوانید تاریخچه درخواست های خود را در آن مشاهده کنید با کلیک کردن روی هر سطح میتوانید یک سری اطلاعات راجب درخواست خود مشاهده کنید :

Complete : زمانی که آدرس شما این وضعیت را گرفته باشد یعنی روبات گوگل کاملا" آن را مورد بررسی قرار داده است .

Partial : این وضعیت به معنای این است که گوگل نتوانسته است به تمامی محتویات دست پیدا کند و بهتر است مجدد درخواست ایندکس ثبت کنید .

Redirected : در این حالت روبات به آدرس های redirect دسترسی ندارد و آن ها را باید بصورت دستی کنترل کنند .



اگر گزینه Fetch and Render را انتخاب کنید یک علامت تیک کنار ادرس شما به نمایش در می اید که اگر بر روی ان کلیک کنید نحوه نمایش از صفحه شما و گزارشی را که به روبات ها برای ایندکس می دهد را به شما نشان می دهد .در انتهای این صفحه قسمتهایی از سایت شما که دسترسی به ان توسط روبات ها مقدور نبوده است را هم نشان می دهد که این ممنوعیت ها توسط اطلاعات موجود در فایل robots.txt ایجاد می شود .


بعد از انجام این کار پیغامی برایتان به نمایش در می اید که درخواست شما با موفقیت بررسی شده است برای اتمام این مرحله بر روی دکمه Submit to index کلیک کنید و دکمه go را بزنید تا صفحات شما سریعتر ایندکس شود .


برای هرلینکی باید مراحل بالا را به طور جداگانه انجام دهید و فعلا در حال حاضر امکان ثبت دسته جمعی لینک ها وجود ندارد .

شاید این نکته برای وب مسترها پیش اید که ایا استفاده مکرر از این ابزار برای سئوی سایت زیان بار نباشد ؟ در جواب این سوال باید بگویم که خیر با خیال راحت البته با رعایت دفعاتی که گوگل برای استفاده از این ابزار مجاز دانسته است میتوان از این ابزار استفاده کرد و برای بهبود سئوی سایت خود از ان بهره برد .

امیدواریم با استفاده از این ابزار گوگل وب مستر بتوانید به بهبود سئوی وب سایت خود کمک کنید .

 

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها