مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

کلودفلر Cloudflare چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد

کلودفلر Cloudflare چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد

کلودفلر Cloudflare چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد

به عنوان یک وب مستر باید به اهمیت سرعت سایت و بارگذاری آن پی برده باشید که برای گرفتن رتبه خوب باید سرعت سایت شما بالا باشد و اگر سرعت بارگذاری سایت شما پایین باشد کاربران صبر نمیکنند که سایت برایشان باز شود , و در این صورت نرخ پرش سایت شما بالا می رود و به ضرر رتبه شما در سئوی سایت است .
یک سرویسی در اختیار کاربران قرار دارد به نام کلود فلر CLOUDFLARE که میتوانند از آن استفاده کنند و اینکه همزمان سایت اطلاعات درخواست شده توسط کاربر را از چند سرور بخواند و باعث بالا بردن کیفیت عملکرد وب سایت و سرعت بارگذاری آن میشود و همچنین از لحاظ امنیتی میتوان با استفاده از این امکان امنیت سایت خود را بالا برد چون این سرویس مانند یک واسطه بین سرور اصلی و سایت قرار دارد به همین دلیل کسی دسترسی به IP اصلی سایت ندارد و این IP نمایش داده نمیشود و IP کلود سرور یا همان سرور پروکسی نمایش داده میشود و از نفوذ روبات های مخرب و هکرها جلوگیری میشود . کلود فلر در سراسر دنیا 23 سرور دارد .

درواقع وظیفه ان بهینه سازی انتقال اطلاعات وب سایت به کاربران میباشد ولی خوب متاسفانه این سرویس برای دامنه های .IR قابل استفاده نمیباشد و اگر دامنه هایی غیر از .IR برای سایت خود خریداری کرده اید میتوانید از این سرویس استفاده کنید و همچنین برای سایتهای استاتیک و داینامیک قابل استفاده است و سایت هایی که پخش کننده فایل های صوتی و تصویری هستند توانایی استفاده از این سرویس را ندارند اما اگر سایتی فایل های صوتی و تصویری به اشتراک بگذارد میتواند از این سرویس استفاده کند .

به صورت کلی وظایف سرویس CLOUDFLARE :

1. افزایش سرعت بارگذاری وب سایت
2. افزایش امنیت وب سایت
3. امکان آمارگیری و کنترل ترافیک وب سایت

مزایای استفاده از سرویس CLOUDFLARE:

Content Delivery Network
1. فعالسازی خدمات CDN یا شبکه تحویل محتوا و برقرای با نزدیک ترین سرور برای ارائه سریعتر اطلاعات به کاربران و افزایش سرعت سایت بدون اینکه تغییرات زیادی روی سایت اعمال شود

2. حتی در زمانی که سایت شما هم آفلاین باشد و در بارگذاری مشکل داشته باشد اطلاعات را در کش سرور های این سرویس نگه میدارد و به صورت 24 ساعته ارتباط سایت شما با کاربر را برقرار میسازد .

3. فشرده سازی و کم کردن حجم فایل ها و تمامی کدهای برنامه نویسی سایت مانند CSS, Java Script , HTML

4. جلوگیری از حملات DDOS Protection و SQL Injection برای ایجاد امنیت وب سایت

5. امکان استفاده از سیستم آنالیز وب سایت برای بررسی ترافیک و آمار بازدیدهای وب سایت وبهینه کردن وب سایت و کنترل مصرف پهنای باند

6. Prug Cache با استفاده از این ویژگی باعث میشود کش سرور هارا بازسازی و آپدیت کند و همچنین تصویرها و کد های css و جاوا اسکریپت را ذخیره سازی میکند .

7. ssl و https به صورت اتوماتیک و رایگان بر روی دامنه شما فعال میشود .

8. سرعت اتصال به اینترنت در موبایل کمی پایین است و این ویژگی باعث میشود که سرعت بارگذاری سایت در موبایل هم افزایش پیدا کند .

بهترین مزیت سرویس کلود فلر افزایش سرعت سایت میباشد مخصوصا برای کاربران موبایل که این امر باعث بهبود سئو و افزایش رتبه وب سایت میشود .

جهت برقرای امنیت وب سایت این سیستم اقداماتی را انجام می دهد مانند :


1. به سایتهایی که از این سرویس استفاده می کنند به صورت رایگان یک اکانت HTTP تعلق می گیرد .
2. نرم افزارهای مخرب که تاثیر نامناسب بر روی وب سایت می گذارند را بلاک می کند .
3. برای جلوگیری از دسترسی هکر ها به سایت انها بلاک میشوند .
4. اجازه جهت دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران به هیچ عنوان داده نمیشود .

اگر به وب سایت www.cloudflare.com مراجعه کنید میبینید که خدمات این سرویس 4 پنل دارد که این را در نظر داشته باشید پنل رایگان ان ویژگیهای امنیتی را برای سایت در نظر نمی گیرد و هر کدام از پنلهای دیگر ان هزینه هایی را به صورت ماهیانه در بر می گیرد که هر کدام ویژگی ها و امکانات خاص خود را نسبت به هزینه ان دارد میتوانید انتخاب کنید .
پنل رایگان ان باعث افزایش سرعت بارگذاری سایتتان میشود و اطلاعات سایت شما به صورت اتوماتیک در کش سرور ها قرار می گیرد
اگر داری یک وب سایت بین المللی دارید و در سطح جهانی فعالیت می کنید استفاده از سرویس cloudflare بسیار مناسب است زیرا از هر جای دنیا که کاربری برای بازدید از سایت شما اقدام کند این سرویس باعث میشود اطلاعات مورد نیاز کاربر از نزدیک ترین سرور یافت شود و برای کاربر با سرعت بالایی بارگذاری شود زیرا اگر سرعت بارگذاری کند باشد و زمان زیادی ببرد به کابر بعد از چند دقیقه خطای time out می دهد و این به این علت است که سرور ها برای جلوگیری از هک شدن اطلاعات فقط به مدت چند ثانیه به درخواست کاربران پاسخ می دهند .مخصوصا اگر کاربران برای اتصال به اینترنت از موبایل استفاده می کنند سرعت پایین تری دارند و این سرویس برای بارگذاری سریع سایت الزامی است

کلودفلر Cloudflare چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد

البته استفاده از این سرویس معایبی هم دارد از قبیل :

1. تغییر نام nameservers : سایت شما از سروری که قبلا سرویس خریداری می کردید بارگذاری نمی شود و زمانی هم که سرور را تغییر ندهید نمیتوانید از بسیاری از ویژگیهای کلود فلر استفاده کنید .

2. به علت اینکه سرور های این سیستم در خارج از ایران است اگر سایتی این سیستم را فعال کند سرعت سایت برای کاربران مقیم ایران به علت فاصله زیاد با سرور کند خواهد بود

3. متاسفانه امکان پنالتی شدن سایت وجود دارد .

4. اضافه شدن برخی کد ها مانند کد های rocketloader به هدر سایت

5. امکان نمایش اشتباهی ورژن صفحات

6. ناخواسته امکان دارد برخی کدهای سایت را تغییر دهد مثلا قسمت نظرات را حذف کند .

7. میتواند دسترسی شما را به سرور قطع کند .


استفاده از سرویس کلود فلر چه تاثیری بر روی سئوی سایت دارد :

از آنجایی که استفاده از این ویژگی باعث افزایش سرعت سایت میشود و سریع تر به درخواست کاربران پاسخ می دهد میتواند تاثیر خوبی بر روی سئوی سایت بگذارد همچنین با بالارفتن سرعت سایت روبات ها سریعتر و راحت به اطلاعات سایت دسترسی پیدا میکنند و صفحات را ایندکس میکنند و اگر صفحه ای دارای خطا باشد مثلا خطای 404 بدهد این سرویس خطاها را برطرف میکند .
برخی از افراد تصور میکنند تغییر dns ها بر روی سئوی سایت اثر منفی دارد که این باور غلط است .
تغییر مکان سرور تاثیری بر روی سئوی سایت ندارد ولی نوع دامنه در سئو بسیار مهم است .
اگر نگران این موضوع هستید که کلود فلر محتوای تکراری و اضافی ایجاد کند یا سراز خود زیر دامنه ایجاد کند نگرانی شما بیهوده است این موضوع صحت ندارد .
با این سرویس HTTPS فعال میشود این نکته برای سئوی سایت بسیار حیاتی است و تاثیر خوبی بر روی سئو دارد .


 
دیدگاه ها
پربازدیدترین ها