مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

بهترین Doodle های گوگل


اول از هرچیزی مفهوم doodle را بازگو کنیم و در ادامه به برسسی دیگر مسائل مربوط به این موضوع بپردازیم doodle های گوگل به معنای لوگوهای گوگل میباشد که برای هر مناسبتی گوگل یک doodle لوگو خاص انتخاب می کند و در صفحه اصلی خود قرار می دهد. در ادامه به بررسی انتخاب لوگوها و اینکه چه علتی دارد که گوگل برای هر مناسبتی یک لوگو انتخاب کد و اینکه این لوگوها آیا تاثیری بر روی سئو دارد و میزان تاثیر ان چقدر است ؟

اولین لوگویی که گوگل از ان استفاده کرد و روی صفحه اصلی سایت خود درج کرد در سال 1998 میلادی به دلیل اعلام همگانی رفتن سهامداران شرکت یعنی Sergey Brin و Larry Page به فستیوال Burning Man بوده است.در ان فستیوال به صورت نماد نگهبانی از شهر یک مجسمه بزرگ مرد به آتش کشیده شد که در این لوگو نماد فستیوال را با حرف o کلمه google ادغام کرده بود و نشان دهنده وقایع تاریخی بود.از این ایده گوگل که به دلیل مناسبتهای مهم لوگو روی سایت درج می کند میتوان این ایده را گرفت که وب مستر ها هم به مناسبت ایام و روزهای خاص بنر یا لوگویی متناسب با ان مناسبت طراحی کرده و در صفحه اول سایت قرار دهند .از سال 1998 تا سال 2001 گوگل توسط لوگو ها فقط تعطیلات رسمی را یادآوری میکرد اما بعد از ان روند کار خود را عوض کرد و اولین لوگوی خود را با یادآوری تولد یک نقاش فرانسوی عوض کرد .



بعد از اولین لوگویی که گوگل روی سایت خود درج کرد در لوگوهای بعدی ابتکارات پیشرفته ای به کار برد و لوگوهایی مولتی مدیا و یا لوگوهای آموزشی و سرگرمی هم درج کرده است .البته لوگوهایی که گوگل طراحی می کند و روی سایت درج میکند توسط کارشناسانی از قبیل از طرف دولت کانادا بررسی میشود تا تصاویر غیر قانونی در ان استفاده نشود .تا به امروز گوگل از 2000 لوگو استفاده کرده است که برخی از انها به طور تکراری هرسال در ان تاریخ درج شده است و تمامی لوگوها اورجینال و جدید نیستند اما گوگل با کمک این لوگوها مناسبت ها و وقایع تاریخی را به کاربران یادآوری می کند و گاهی اوقات هم جنبه سرگرمی را دارد و همچنین نشان دهنده طرز فکر مدیران گوگل میباشد .


برترین doodle های گوگل


1. لوگوی یادآوری تولد نقاش فرانسوی سبک امپرسیونیسم فرانسه Claude Monet’s

در طراحی این لوگو گوگل لوگویی با ترکیب سبک نقاشی مونته ترکیب رنگ و نور و گلهای آبی رنگ استفاده کرده بود .به غیر از این تقاش فرانسوی گوگل تولد نقاش های دیگری از قبیل نقاش روسی Wassily Kandinsky و نقاش مکزیکی Carlos Mérida و نقاش اتریشی Gustav Klimt را با درج لوگوهایی یادآوری کرده است .



2. Harrient tubman

Harrient tubman فردی سیاه پوست بوده است که از برده داری فرار کرده است گوگل در فوریه 2014 لوگویی با استفاده از نقاشی این فرد در حالیکه چراغی به دست داشت طراحی کرده است که نشان دهنده فرار این فرد از زندگی بره داری اش و روشن نگه داشتن راه برای دیگران است طراحی کرد .از سال 2014 گوگل به طور مساوی در لوگوهای خود از تصاویر زنان و مردان استفاده کرد واین کار نشان دهنده تساوی حقوق بین دو جنسیت است .




3. Alexander calder

همه مردم این اسباب بازی معروف را میشناسند اسباب بازی که به شکل یک حلقه اویزان است و اسباب بازی های کوچک متنوع برای سرگرمی نوزادان به ان آویزان میشود مخترع این اسباب بازی alexander calder میباشد گوگل برای این لوگو برای اولین بار از html5 استفاده کرد و یک لوگوی متحرک که با کلیک موس بر روی لوگو و دراگ روی ان حرکتش متغیر می شود .





4. Charlie chaplin

برای گرامیداشت 122 مین سالگرد تولد چارلی چاپلین گوگل از یک لوگوی 2 دقیقه ای با موضوع فیلم کارگری با عشق از این هنرمند را تعبیه کرد و در سایت درج کرد که باعث میشد کاربران زمان خود را برای تماشا صرف کنند و این روش یک روش بازاریابی مطلوب به حساب می اید که وب مسترها برای ماندگاری کاربران در سایتشان میتوانند از ان استفاده کنند و در سئوی سایت انها تاثیر گذار است .





5. My afrocentric life

در سال 2009 گوگل برای طراحی لوگوی خود یک مسابقه اجرا کرد و انگیزه کاربران را برای طراحی برانگیخت در سال 2016 نقاشی با عنوان My afrocentric life زندگی یک سیاه پوست در امریکا که دارای چه مشکلاتی است را با مداد رنگی کشیده شده بود انتخاب شد




6. Ludwig van Beethoven

موزیسین معروف بت هوون را همه میشناسند در سالگرد تولد این موزیسین معروف لوگویی را گوگل طراحی کرد که کاربران با مشاهده ان میتوانستند آثار مهم ان را مرور کنند .


7. St patricks day

در ایرلند روز سنت پاتریک روز گرامیداشت طبیعت و سبزی است که به آرزوهای مردم جامعه عمل میپوشاند نماد ان لباس سبز است که گوگل با طراحی این لوگو یادآور جشن های مردم در سراسر دنیا شد .




8. International women s day

در سال 2017 روز هشتم مارس گوگل لوگویی را انتشار کرد به معنی روز گرامیداشت زن .گوگل در این لوگو از اولین هوانورد زن مصری و تصویر اولین وکیل زن کره ای استفاده کرد .



9. Pac – man

بازی pac_man یک بازی پر فروش دنیا است که گوگل در سی امین سالگرد ساخت این بازی به مدت دو روز لوگویی را طراحی و انتشار کرد که کاربران میتوانستند بازی کنند .



10 . oskar fishinger

در این لوگو گوگل مفهوم موسیقی بصری را به کاربران ابراز کرد که لوگویی ساده طراحی کرد با تلفیق تصویر و موسیقی .



11 هالووین



در سال 2000 گوگل اولین لوگوی حرکتی خود را به مناسبت جشن هالووین درج کرد .


تعداد زیادی دودل های دیگری هم گوگل انتشار کرده است از قبیل ,کشف آب روی ماه و سالگرد پیدایش هیپ هاپ و .....در طول زمان گوگل در طراحی لوگوهایش پیشرفت کرد و جذاب تر شد که با انجام این ایده گوگل در وبسایتتان میتوانید کاربران را به سمت خود جذب کنید

نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها