favorite_border
مورد علاقه ها 0
تلفن تماس با ما 36411130-031

معایب و مزایای انتخاب url فارسی و تاثیر ان بر روی سئو



انتخاب url , نام دامنه سایت برای وب مستر ها اهمیت زیادی دارد هم از نظر اینکه طبق استانداردهای گوگل باشد زیرا بر روی سئوی سایت بسیار تاثیر گذار است و هم از نظر اینکه تطابق معنایی با شغل و زمینه فعالیتشان داشته باشد , اکثر وب مسترها و صاحبان مشاغل نام مجموعه و یا کالای خود را برای خرید دامنه سایتشان هم انتخاب میکنند البته در انتخاب نام دامنه باید دقت داشت که نحوه نوشتار املایی ان اسان و راحت باشد تا کاربران به اشتباه وارد سایت دیگری نشوند و یا اینکه اگر نام دامنه داری املای نوشتاری گوناگونی میباشد همان چند دامنه را خرید می کنند و به سایت متصل میکنند مانند:




استاندارد های گوگل را باید در انتخاب نام دامنه رعایت کرد مانند تطابق نام دامنه با کلمه کلیدی سایت , و تطابق دامنه هر صفحه با عنوان ان صفحه ,عدم استفاده از اشکال و علامتها در آدرس دامنه اما این تفکر که انتخاب ادرس دامنه فارسی کار مناسبی نیست و تاثیر مثبت در سئو ندارد اشتباه است چون سایتهای به نامی وجود دارند که تمامی url های صفحه اصلی و تمامی صفحات ان فارسی هستند و رتبه خوبی در موتور های جستجو دارد همانطور که سایتهای زیادی با url های انگلیسی با موقعیت و رتبه خوب در گوگل وجود دارند .

ادرس دامنه را باید به نحوی انتخاب کنید که برای گوگل قابل خواندن و فهمیدن باشد و بخاطر همین است که باید در ادرس دامنه از کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید تا گوگل موضوع سایت و فعالیت شما را متوجه شود و بتواند در دسته مربوطه رتبه بندی کند .

قبل از انتخاب url در url های فارسی نکاتی وجود دارد که باید انها را در نظر بگیرید اگر نام دامنه خود را فارسی انتخاب کنید باید این را بدانید که در گوگل دامنه شما با کلمات استاندارد معادلسازی میشود و این باعث میشود که ادرس دامنه شما طولانی باشد زیرا شامل تعدادی حروف و اعداد انگلیسی میشود که این امر امکان این را دارد که در مراحل لینک بیلدینگ (لینک سازی ها) به مشکل برخورده شود همچنین به علت اینکه تعداد محدودی از صاحبان مشاغل و وب سایتها ادرس سایت خود را به زبان فارسی انتخاب می کنند رقابت برای سئو بسیار کم است و در رقابتها اثری از دامنه های فارسی نیست .ولی بخاطر اینکه برخی وب مستر ها تصورشان بر این اصل است که اگر کلمه کلیدی خود را به همان شکل فارسی در دامنه استفاده کنند تاثیر بهتری در سئوی وب سایتشان دارد .برای رفع این تفکر باید مطالعه بیشتری در مورد تاثیرات دامنه بر روی سئوی وب سایت انجام شود .برخی از کارشناسان در گذشته این عقیده را داشتند که چون اکثر کاربران ایرانی مطالب خود را به زبان فارسی در گوگل جستجو می کنند پس اگر ادرس دامنه وب سایت را به زبان فارسی انتخاب کنند در جستجوی کاربران نتایج بهتری دارد و تاثیر مثبتی بر روی سئوی سایت دارد حتی با وجود اینکه گوگل ترجمه کلمات کلیدی فارسی را به زبان انگلیسی انجام می دهد و روابط معنایی را پیدا کرده و به نیاز کاربران پاسخ می دهد ولی امروزه به دلیل اینکه زبان فارسی باعث طولانی تر شدن نام دامنه میشود و در لینک سازی برای سایت مشکل ساز است این فرضیه با مشکل مواجه شده است .


مزایای انتخاب کردن آدرس دامنه به زبان انگلیسی :


کوتاه تر شدن دامنه و آدرس صفحات سایت زیرا دیگر نیازی به معادلسازی توسط گوگل نیست و لینکها کوتاه تر ساخته میشود .

سئو موفق تر :

اگر ادرس دامنه خود را به زبان انگلیسی انتخاب کنید چون لینک شما کوتاه تر میشود در مبحث سئو موفق تر هستید .

ایندکس شدن سریعتر :

لینک های انگلیسی راحت تر توسط روبات های موتورهای جستجو میشوند و سرعتر ایندکس میشوند و رتبه می گیرند و همین امر که سریعتر ایندکس میشوند باعث افزایش رتبه سایت می شوند .

آنالیز راحت وب سایت :

اگر به طور مثال بخواهید برای آنالیز وب سایت خود از سرویس سرچ کنسول گوگل استفاده کنید با مشکل مواجه میشوید زیرا ادرس های شما فارسی هستند و نمیتوان تشخیص داد که کدام آدرس آنالیز شده مربوط به کدام صفحه میباشد و در بهینه سازی سایت با مشکل مواجه میشوید که این مشکل در ادرس های انگلیسی وجود ندارد .
شرط استفاده از کلمات کلیدی در ادرس دامنه وبسایت آشنایی و رعایت مبحث redirect 301 , canonical میباشد .

این چند نکته از نکاتی بودند که به صورت نکات اولیه باید به ان توجه داشت تا از لحاظ دامنه در رتبه بندی سایت با مشکل مواجه نشوید هر چند که گوگل فقط به همین نکات بسنده نمی کند و حدود 200 پارامتر برای رتبه بندی سایتها و سئو را در نظر دارد .


در کل باید بدانید که اگر به قصد تاثیر مثبت بر روی سئو قصد انتخاب آدرس فارسی برای سایت خود دارید این تفکر غلط است و URL فارسی تاثیر مثبت بر روی سئو ندارد البته در گذشته که الگوریتمهای گوگل پیشرفتهای امروزی را نکرده بود و بازار رقابتها داغ نبود انتخاب URL فارسی چندان هم نامناسب نبود اما با وجود پیشرفتهای و استانداردهای گوگل و بازار داغ رقابتها و شبکه های اجتماعی بهترین گزینه همان URL انگلیسی میباشد پس اگر در برخی مطالب و وب سایتها خواندید که انتخاب URL فارسی گزینه مناسبی است و تاثیر مثبت در سئو دارد چندان تعجب نکنید .


نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها