مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

تکمیل خودکار گوگل


تکمیل خودکار گوگل


تکمیل خودکار گوگل



روش کار گوگل در این زمینه چیست؟

در موتورهای جستجو مثل گوگل , یاهو و ..... زمانیکه یک موضوع یا کلمه را جهت جستجو وارد میکنید هنگام تایپ عبارتهایی را خود موتور جستجو پیشنهاد میدهد و ادامه کلمه شما نمایش می دهد که میتوانید از عبارات پیشنهادی استفاده کنید و اتوماتیک خود موتور جستجو فیلد جستجو را تکمیل میکند که در این زمبنه موتور جستجوی گوگل از همه جستجوگرها پیشتاز است و قدرت بیشتری دارد .

در این مقاله میخواهیم به تمامی سوالات کاربران در مورد اینکه چگونه گوگل نیاز ما را میفهمد و عباراتی را برای جستجو پیشنهاد می دهد ؟ چگونه گوگل تشخیص می دهد که چه عبارتی را در حال حاضر پیشنهاد دهد؟ چگونه گاهی اوقات اصلا عبارتی را پیشنهاد نمی دهد ؟ پاسخ دهیم پس با ما همراه باشید .
از زمانی که گوگل سرویس گوگل اینستنت سرچ (Google instant search) را ارائه کرد توجه کاربران به تکمیل خودکار گوگل بیشتر شد .
عواملی که گوگل با توجه به آن ها عبارت های کاربرات را تکمیل میکند موارد زیر هستند :

کلماتی که اخیرا" از سمت کاربران بسیار مورد جستجو قرار گرفته است .

زبان کاربران
محل جغرافیایی کاربر


بر اساس مطلب و کلمه ای که به دنبال آن هستید گوگل مطالب خود را ارئه می دهد به عنوان مثال اگر در مورد یک کتاب یا مطلب علمی جستجو انجام دهید نمایش کلمات تکمیلی برای همه یکسان است مخصوصا" اگر به زبان انگلیسی تایپ کنید اما اگر در یک شهر خاصی باشد و به دنبال مکان های متفاوت آن شهر هستید بر اساس مکان جغرافیایی شما مکان های همان شهر را پیشنهاد می دهد و یا اسم همان شهر را به دنبال کلمات شما قرار می دهد .

قابلیت Google Web History امکانی است که گوگل در هنگام جستجو کلماتی که قبلا توسط کاربر مورد جستجو قرار گرفته باشد را نمایش می دهد .در ادامه توضیحات تکمیلی در مورد این سرویس آمده است .

مطالب پر بازدید روز

گاهی اوقات یک مسئله ای در یک شهر یا تا سطح جهانی بسیار برای همه افراد مهم است مانند یک اتفاق سیاسی , یک بیماری مهم مثل کرونا , در این موقعیت گوگل آن ها را جزو اولین پیشنهادات خود قرار می دهد .

تفاوت گوگل اینستنت و تکمیل خودکار گوگل :


تکمیل خودکار گوگل همانطور که گفته شد عباراتی هستند که در زمان تایپ عنوان مورد جستجوی خود حالت منویی برایتان به نمایش در می آید که میتوانید یکی از ان موارد را برای جستجو انتخاب کنید ولی ویژگی گوگل اینستنت مواردی است که بعد از تایپ عبارت جستجو می شود و برای کاربر به نمایش در می اید و با هر عبارت مختلف این نتایج تغییر می کند و در صفحه نتایج لینک هایی که قبلا کاربر از انها استفاده کرده است بنفش رنگ هستند .


تکمیل خودکار گوگل


در گذشته توسط سرویس Google Search History تمام عباراتی که یک کاربر توسط سیستم خود مورد جستجو قرار میداد در تاریخچه جستجوی گوگل برای ان کاربر ذخیره میشد و در هنگام جستجوی بعدی عبارتها به عنوان عبارت پیشنهادی برای کاربر به نمایش در می امد امروزه این سرویس پیشرفت کرده است و به نام “Google Web History تغییر کرده است با این تفاوت که هرکسی یک حساب در گوگل ایجاد می کند و از هرجای دنیا که عبارتی را در گوگل جستجو کند تاریخچه جستجوهایی که قبلا انجام داده است برایش به نمایش در می اید .زمانی که عبارتی را در گوگل جستجو می کنید در منوی پیشنهادات عبارات پیشنهادی که قبلا توسط کاربر جستجو شده است و از ان استفاده کرده است با رنگ بنفش دیده می شود.

جواب این سوال که عبارتهای پیشنهادی گوگل بر چه اساسی هستند ؟ این است که گوگل عبارتهایی که توسط کاربران مورد جستجو قرار می گیرد را به دیگر کاربران در هنگام جستجوی ان موضوع پیشنهاد می دهد اما نکته جالبی که در این سرویس گوگل وجود دارد این است که این پیشنهادات برای همه کاربران یکسان نمیباشد و پیشنهادات گوگل متغیر است .البته در بعضی موارد پیشنهادات گوگل مانند هم هستند اما در مواردی که عبارت مورد جستجو در محدوده جغرافیایی و یا بر اساس زبان متغیر است یعنی اگر عبارت خود را بر اساس زبانهای متفاوتی تایپ کنید مشاهده خواهید کرد که پیشنهادات گوگل تغییر می کند .
گاهی اوقات این سوال برای کاربران به وجود می اید که همانطور که گوگل بر اساس بیشترین جستجوها عبارات تکمیلی را پیشنهاد می دهد ایا اولویت عبارات هم بر همین اساس است باید پاسخ داد که خیر .گاهی اوقات مشاهده می کنید که عباراتی در اولین جایگاه عبارات پیشنهادی قرار دارند که جز عبارتهای پرطرفدار هم نیستند اما در اولویت هستند به این خاطر است که گوگل عبارتهای پیشنهادی را بر اساس ارتباط بیشتری داشتن به عبارت تایپ شده توسط کاربر اولویت بندی می کند و عبارتی که از نظر موضوعی با عبارت کاربر مرتبط باشد در اولویت قرار می گیرد .همچنین موضوعات روزو داغ میتواند به علت اینکه کاربران در مدت کوتاهی به ان توجه زیادی کرده اند در اولویت موضوعات پیشنهادی قرار می گیرند .
علاوه بر این ویژگی گوگل در عبارات پیشنهادی خود غلط املایی شما را هم تصحیح می کند زمانی که شما عبارت خود را به زبان فارسی و یا انگلیسی هم که تایپ کنید هرگونه غلط املایی که داشته باشید گوگل املای صحیح ان عبارت را به کاربر پیشنهاد می دهد .



یکی از مزایایی که سرویس گوگل اینستنت در این زمینه داشته است این است که این سرویس باعث شد برخی عبارات نامناسب پیشنهادی گوگل حذف شود مانند :

• عبارات نژاد پرستانه
• عبارات خشن
• عبارات جنسی
• عبارات غیر قانونی
• عبارات اطلاعات شخصی افراد


این سرویس باعث شد که گوگل یک سری فیلترهایی بر روی عبارات پیشنهادی اعمال کند که عبارات نامناسب و حاوی مواردی که ذکر شد از بین عبارات پیشنهادی حذف گردید که این یکی از بهترین مزایای این سرویس گوگل است زیرا این فیلتر ها در عبارات پیشنهادی دیگر موتورهای جستجو اعمال نشده است .
بسیاری از کمپانیها خواستار اضافه نمودن یک عبارت پیشنهادی و یا حذف یک عبارت پیشنهادی هستند اما هیچ یک از این اقدامات امکان پذیر نیست و این عبارات پیشنهادی یک سرویس خودکار است و کسانیکه با قصد سوء استفاده از ایجاد یک عبارت پیشنهادی اقداماتی انجام دهند مورد اخطار گوگل قرار می گیرند و متاسفانه گاهی اوقات یک عبارت به صورت خودکار در مواردی به وجود می اید که میتواند برای برخی از افراد و حیطه فعالیت انها مضر باشد و برعکس برخی از کمپانیها بر اساس شانسشان باعث شده است که نام شرکتشان در بین عبارات پیشنهادی ایجاد گردد و به نفعشان شده است .اگر کلمه کلیدی یک سایت را در بین عبارات پیشنهادی مشاهده کردید بدانید که ارتباطی با نحوه طراحی سایت و سئو ندارد ولی برند سازی اینترنتی میتواند بر این مورد تاثیر گذار باشد .این امکان گوگل هم باعث ضرر شده است هم به نفع بسیاری از کاربران ولی بسیاری از کاربران رضایت کاملی از این سرویس دارند


دیدگاه ها
پربازدیدترین ها