مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

عمیق تر شدن در نظر سنجی های ایمیلی

عمیق تر شدن در نظر سنجی های ایمیلی

داده های به دست آمده از کلیک ها وعلم تحلیل وب وب اغلب نگرانی ها یا فرصت هایی برای بهبود ایجاد می کند ، بدون اینکه مشخص کند بهترین کار برای حل مشکلات چیست یا عکس العمل مخاطب به تغییر راهبرد چه خواهد بود. در چنین مواردی نظرسنجی های ایمیلی راهی عالی برای تعیین بهترین شیوه ی اصلاح یاتقویت راهبردتان است.


این فصل روش های ساده ای برای استفاده از ایمیل جهت نظرسنجی از مخاطبان نشان می دهد تابه کمک آن ها بر مشکلات غلبه کنید، روابطتان را عمیق کنید و راهبرد کلی بازاریابی ایمیلی تان را بهبود بخشید.

برنامه ریزی برای نظر سنجی

نظر سنجی به تجارت شما کمک می کند تا مشتریان را درک ومشکلات را حل کنید اما نظر سنجی های که بدون رعایت اصول درست بازاریابی انجام می شوند،احتمالا به مخاطب آسیب می زنند یا به بازخورد بی فایده ای منتهی می شوند.

تحقیق ونظر سنجی از مخاطبان شامل پنج مرحله است:

1. مسائلی را که می خواهید به آن بپردازید مشخص کنید.

2. مشخص کنید چه نوع تحقیقی ، به بهترین شیوه به مسئله می پردازد.

3. سوُالات مربوط به تحقیق را یادداشت کنید.

4. داده ها را جمع آوری کنید.

5. تغییرات را انجام دهید.

بخش های بعدی شامل توضیح این مراحل به صورت مفصل ونکاتی برای اطمینان از هدفمند بودن راهبرد بازاریابی تان است.

مرحله ی اول : موضوعی راکه می خواهید به آن بپردازید مشخص کنید

ارسال ایمیل نظر سنجی به مخاطب به امید دانستن اینکه چه موردی باید بهتر شود، اشتباهی شایع در بازاریابی است که معمولا به پیشنهاداتی برای رفع مشکلات منتهی می شود، اما رفع مشکلاتی که مخاطب قبل از این حتی از آن خبر نداشته است. بای مثال، در پاسخ این سوُال که <<فکر می کنید چگونه می توانیم وبسایتمان را بهتر کنیم؟>>احتمالا مخاطب بدون توجه به اینکه آیا وبسایت واقعا به بهتر شدن نیاز دارد یانه ، پیشنهادات مختلفی می دهد.

کسانی که به سوُالات نظرسنجی جواب می دهند ممکن است برای مسائلی که از آن ها مستقیم درباره شان سوُال می کنید ، اهمیت غیر ضروری قائل شوند.شیوه ی قابل اطمینان تر برای مشخص کردن زمینه های پیشرفت این است که از اطلاعات کلیک وعلم تحلیل وب برای تعیین مسائل بالقوه واز پرسش ها و نتایج نظر سنجی برای هدایت تصمیم ها در زمانی استفاده کنید که کارهایی برای بهتر شدن اوضاع انجام می دهید. لیست زیر مسائلی است که شاید دانسته های شما آشکار کند:

تعداد کلیک ها پایین یادر حال کاهش است.

تعداد تغییرات پایین یا در حال کاهش است.

تعداد تغییرات دربین مخاطبان مختلف تغییر کرده است.

تعداد لغو اشتراک بالاست یا درحال افزایش است.

 تعداد فوروارد ، پایین یا درحال کاهش است.

تعداد مشتریان تکراری خیلی پایین یا درحال کاهش است.

تعداد مشتریان جدید، پایین یا درحال کاهش است.

مرحله دوم : ببینید چه نوعی از تحقیق به بهترین شکل به مسئله می پردازد

بیشتر مسائل بازاریابی ایمیلی را می توان ناشی از این دانست که ایمیل های شما به درستی نیاز مخاطب را هدف قرار نداده یا مخاطب از کالا یا خدمات شما راضی نیست. دونظر سنجی رایج ومفید برای پی بردن به نیازها ومواضع مخاطبان به شرح زیر است:

نظر سنجی بازاریابی : سوُال از مخاطب درباره ی نیازها ،اولویت ها و الگوهای رفتاری او بخشی از نظر سنجی بازاریابی است. نظر سنجی بازاریابی به جای اینکه به طور کلی سوُالاتی درباره ی فروشگاه وصنعت شما مطرح می کند.

رضایت: سوُال از مخاطب درباره ی دیدگاهش نسبت به کالا وخدمات شما یا کارهای تجاری تان نوعی نظرسنجی رضایت است. نظر سنجی رضایت کمک می کند بدانید که احیانا مخاطب از یک یا چند جنبه ی کارشما ناراضی است ومعمولا بعد از اینکه مخاطب تجربه ی ویژه ای پیدا می کند، مثل دیدن وبسایت یا خرید از فروشگاه ، انجام می شود.

مرحله سوم: سوالات نظر سنجی را بنویسید

فرقی ندارد که می خواهید نظر سنجی بازاریابی رادر پیش بگیریدیا نظر سنجی رضایت مشتری را؛ سوُالات شما می تواند تاُثیر مهمی بر روی نتایج داشته باشد. وقتی سوُالات را می نویسید باید کمیّت جواب ها را طوری در نظر بگیرید که شما را با متغییر های زیادی مواجه نکنند. در زیر چهار نوع سوُال اصلی آمده که به اطلاعات قابل سنجش منتهی می شود:

سوُال های محدود: سوُال های بسته سوُال هایی هستند که جواب های محدودی دارند؛ برای مثال سوُالات بله یا خیر ، یا پرسیدن اینکه مخاطب مد است یا زن. این سوُالات برای تقسیم مخاطب به گروه هایی که می توانید از آن ها سوُال های هدفمندتر دیگری بپرسید یا اینکه اساس تصمیم گیری را بر اساس اکثریت جواب ها قراردهید ،مفید هستند.

سوُالات تشریحی : این دسته از سوُالات جواب های نا محدودی دارند و مخاطب می تواند آزادانه به آن ها پاسخ دهد. این سوُال ها فقط بعد از خواندن تمامی پاسخ ها ورهگیری شباهت بین جواب ها قابل ارزیابی است.

چندگزینه ای : سوُالات چند گزینه ای به مخاطب اجازه می دهد از لیست یک یا دو جواب را انتخاب کند.مخاطب باید ازبین جواب های مختلف فقط یک جواب انتخاب کند یا بیش از یک جواب. وقتی از جواب های ممکن مطلع هستید اما مطمئن نیستید مخاطبان با کدام جواب موافق ترند،می توانید با طرح سوُال های ساده وسنجش پاسخ ها، گرایش مخاطبان را مشخص کنید.

رتبه بندی وسنجش: سوُالات رتبه بندی به مخاطب امکان می دهد لیستی از جواب های ممکن را بر اساس اولویت ها یا اهمیت رتبه بندی کند. این سوُال ها به شما اجازه می دهد میزانی ایجاد کنید واز مخاطب بخواهید پاسخش را طبق این میزان علامت گذاری کند

حفظ کنید

وقتی لازم نیست مسائل مختلفی را به یکباره مدنظر قرار دهید ووقتی می خواهید بفهمید در درجه ی اول کدام گروه از مسائل به توجه شما نیاز دارند، سوُالات رتبه بندی مفید تر از سوُالات چند گزینه ای هستند.

مرحله ی چهارم : اطلاعات جمع آوری کنید

جمع آوری اطلاعات عبارت از ایجاد فرم آن لاین برای جمع آوری پاسخ ها ست تا آن ها را در پایگاه داده ای که بتواند به دنبال نتایج بگردد جای دهید. نوشتن فرم نظرسنجی و پایگاه داده ی خودتان عملی نیست، بنابر این توصیه می کنم از سرویس نظر سنجی آن لاین برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنید و آن ها را به صورت گزارش های قابل استفاده ی آسان خلاصه کنید.یک گزارش نظرسنجی رانشان می دهد که خدمات نظر سنجی تهیه کرده است. گزارش نظرسنجی ، جواب ها را خلاصه می کند تابتوانید مفاهیمی از نتایج به دست اورید.

مرحله ی پنجم : تغییرات را اعمال کنید

نکته :
حتی وقتی که اطلاعات نظرسنجی فوریت ایجاد می کند نیز قبل از ایجاد تغییرات اساسی، هر تغییری راکه مد نظر دارید بر روی گروه کوچکی آزمایش کنید.

اگر تغییرات به طور موفقیت آمبزی مسائل را در گروه کوچکی حل کرد، ممکن است درمورد برای کل مخاطبان هم تاُثیر گذار باشد. اگر تغییرات موُثر نبود به نظرسنجی خودتان برگردید وببینید آیا روند تغییر تصمیمات غلط بوده یا درست.



 

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها