ایمیل ابزار به صرفه ای برای ارسال پیام های بازاریابی است.چرا که با استفاده از آن برای جمع بزرگی از مشتریان براساس علایق ویژه ی آن ها پیام های شخصی و هدفمندی ارسال می کنید..اما ارزش بازاریابی ایمیلی فقط به مسئله ی مالی محدود نمی شود .این شکل بازاریابی نسبت به انواع دیگر بازاریابی مستقیم , برای تجارت شما و همه ی کسانی که درخواست کننده و دریافت کننده ی ایمیل هایتان هستند , مزایای بسیار دیگری نیز دارند.
درخواست انجام کار فوری
لازم نیست خیلی منتظر بمانید تا متوجه شوید ایمیلی موفقیت آمیز بوده یا نه ,بر اساس بازاریابی شرپا 2007 و راهنمای بازاریابی ایمیلی بنچ مارک مخاطبان هشتاد درصد ایمیل های ارسالی را در همان 48 ساعت اول باز می کنند.
پس از باز کردن ایمیل خیلی طول نمیکشد تا مخاطب دست به عملکرد سریع بزند .زیرا می تواند با یک کلیک روی ایمیل شما اقدام کند.
عکس العمل سریع ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• باز کردن و خواندن ایمیل
• کلیک روی پیوند
• کلیک روی دکمه پاسخ دهی
• فوروارد کردن
• چاپ کردن ایمیل
• ذخیره کردن ایمیل
جمع آوری بازخورد
ایمیل شکل ارتباطی دوجانبه است. حتما ایمیل های تجاری هم برای جمع آوری بازخورد و پاسخ از مخاطبان مورد استفاده قرار می گیرند . مردم به راحتی به ایمیل پاسخ می دهند و خیلی از مشتریان , وقتی کار راحتی باشد , در مورد ایمیل شما نظر می دهند .باز خورد ایمیل به صورت دو گروه کلی دسته بندی می شود :
باز خورد بیانی:
وقتی اتفاق می افتد که شخصی :
• فرم آن لاینی را پر می کند .
• تحقیق آن لاینی را پر می کند .
• جواب ایمیلی را می دهد.
بازخورد رفتاری :
وقتی اتفاق می افتد که پیگیری شما نشان دهد :
• روی پیوند کلیک می کنند.
• تعداد ایمیل های باز شده بالا رفته است .
• ایمیل را برای دوستی ارسال می کنند.
اگر پاسخ یا بازخوردی از ایمیل هایتان نگرفتید احتمالا" درخواست پاسخ نکرده اید.