مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

اندازه گیری درصد تغییر

اندازه گیری درصد تغییر

دلیل مهم برای رهگیری بازدید کنند گان این است که مطمئن شوید وبسایت نقش موثری در تبدیل بازدید کنندگان به مشتری دارد.تغییر وقتی رخ می دهد که کسی وارد وبسایت شما می شود وباانجام کاری به شما کمک می کند به یک یا چند هدف نهایی تان برسید.

گرفتاری مسیر کلیک در وبسایت فلش

طراحی وبسایت با برنامه ی فلش-به جایHTML به شما اجازه نمی دهد در وبسایت به صفحه ی ویژه ای متصل شوید تا حرکت بین صفحات را رهگیری کنید. صفحات در وبسایت فلش آدرس URL منحصر به فردی ندارند.اگر وبسایت فلش دارید توصیه می کنم صفحه ی فرودHTML ایجاد کنید تا مخاطبان مجبور نباشند از صفحه ی اصلی آغاز کننده واز طریق پیوند دیگری در وبسایت مسیر یابی کنند تا اطلاعات مورد نظر شما در ایمیل تان را پیدا کنند.


معمولا تعداد تغییر بازدید کننده به مشتری براساس فروش ودیگر تراکنش های مالی تعیین می شود، اما راهبرد بازاریابی اینترنتی شما ممکن است شامل اهداف دیگری هم باشد که به عنوان تغییر ارزیابی اینترنتی شما ممکن است شامل اهداف دیگری هم باشد که به عنوان تغییر ارزیابی می شوند.مثال هایی از کلیک هایی که منجر به تغیرات بازدید کننده می شوند عبارتند از:

اضافه کردن موردی به سبد خرید با استفاده از پیوند ایمیل وپیگیری با خرید کالا 

کلیک از طریق پیوند ایمیل به فرم نظر سنجی وپیگیری با پر کردن وتحویل فرم

کلیک بر روی پیوند ایمیل برای خواندن مقاله وپیگیری با خرید اشتراک نشریه ای که منبع آن مقاله است

کلیک بر روی پیوند ایمیل برای دیدن مسیرهای فروشگاه وپیگیری آن با بازدید از فروشگاه وخرید

دانلود اطلاعات برنامه ها با استفاده از پیوند فایل مدارک در ایمیل وپیگیری با خرید بلیت برنامه

درصد تبدیل مشترک به مشتری ،با تقسیم تعداد کل تغییرات در تراکنش که از عملیات ایمیلی به دست می آید بر تعداد کل بازدید کنندگانی که از طریق ایمیل وارد وبسایت شده اند به دست می آید . نرم افزارهای علم تحلیل وب برای محاسبه ی درصد تغییرات آن لاین عالی هستند ، زیرا به آسانی تراکنش های آن لاین را محاسبه کرده و آن را به تعداد بازدید کنندگان تقسیم می کنند.

با مقایسه ی درصد تغییرات وتعداد کلیک ها می توانید تشخیص دهید که آیا ایمیل ها و وبسایت شما باهم خوب کار می کنند یانه:

تعداد کلیک های بالا از طریق ایمیل ودرصد پایین تبدیل مشترک به مشتری:

نشان می دهد که ایمیل شما بازدید کنند گان علاقه مند را به وبسایت جذب می کند اما محتوای وبسایت برای به نتیجه رساندن فروش موثر نیست.


تعداد کلیک های پایین از طریق ایمیل ودر صد بالا تغییر مشترک به مشتری

نشان می دهد که وبسایت برای انجام فروش مناسب است اما ایمیل شما برای جذب بازدید کننده مناسب نیست.

حفظ کنید

رهگیری درصد کلی تبدیل مشترک به مشتری اهمیت دارد اما رهگیری درصد این تغییر با عملیات شخصی نیز مهم است تا پیشنهادات ایمیلی مختلف وصفحات فرود را در کنار هم مقایسه کنید وبدانید کدام روش موثر تر از دیگری است . باتحلیل عملیات ایمیلی و صفحات فرودی که بهترین نتایج را دارند می توانید شیوه های موثر را در عملیات بعدی نیز تکرار کنید و شیوه هایی را که موثر نیستند خذف کنید.

ارزیابی بازگشت سرمایه

ارزیابی وتحلیل میزان بازگشت سرمایه (ROI) برای هر کار ایمیلی وبرای راهبرد کلی اهمییت دارد تا متوجه شوید که آیا تلاش برای بازاریابی ایمیلی ارزش صرف زمان ،پول ، انرژی وتلاش را دارد یا نه. ROI را براساس تعیین ارزش هر تغییر محاسبه می کنند ؛ سپس کل ارزش تغییرات را بر کل قیمت تعیین شده برای عملیات تقسیم می کنند.

برای اینکه نرم افزار های علم تحلیل وب، مقدار ROI را دقیق محاسبه کنند باید ارزش پولی تغییر وهزینه ی بازاریابی را به صورت زیر محاسبه کنید:

برای هر تغییر ، ارزشی تعیین کنید.

برای مثال، اگر کسی یک خرید دویست دلاری انجام می دهد که قبل از کسر هزینه های بازاریابی صد دلار سود دارد ، صد دلار را برای هر تغییر منجر به خرید اختصاص دهید. برای تغییرات غیر مادی نیز ارزشی تعیین کنبد. مثلا تکمیل فرم نظر خواهی یا اشتراک در لیست ایمیل ، با تخمین ارزش هر کار تکمیل شده. برای مثال اگر عملیات ایمیلی انجام می دهید که باعث می شود صد ایمیل به دوستان وهمکاران مشترکان فوروارد شود ومی دانید یکی از هر ده ایمیل فوروارد ی به فروش منتهی شده ارزش هر فوروارد را ده دلار تعیین کنید.

عملیات ایمیلتان را ارزش گذاری کنید.

برای مثال ،اگر دوساعت برای ایجاد ایمیل وقت صرف می کنید وصد دلار برای طراحی و خدمات کپی رایت می دهید ، ارزشی به مبلغ دویست دلار برای عملیات ایمیلی تان تعیین کنید.

بعد از وارد کردن هزینه ها وقیمت ها به ماشین حساب برای تعیین میزان بازگشت سرمایه، نتیجه به صورت درصد بیان می شود وبیانگر مقدار پولی است که تجارت شما در مقابل هزینه های بازاریابی دریافت می کند. درصد بازگشت سرمایه کمتر از صد در صد نشا نگر ضرر مالی و درصدی بالاتر از صد نشانگر سود است.


 

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها