مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

سرمایه گذاری روی کلیک ها وپاسخ های دیگر

دراین فصل
  • استفاده از داده های مربوط به کلیک های مخاطبان ایمیل ها
  •  تجزیه وتحلیل بازدید کننده های وبسایت
  •  ایجاد نظر سنجی ایمیلی
  •  گسترش بازاریابی ایمیلی



راهبرد بازاریابی ایمیلی به اندازه ی توانایی شما برای تحویل وتبدیل مداوم مشترکان لیست ایمیل تان به مشتریانی که شما و تجارت تان را از نظر مادی حمایت می کنند ، ارزشمند است. پیشینه سازیِ مشتریان با بازاریابی ایمیلی، به موارد زیر بستگی دارد:
  • جذب مشتریان بلقوه علاقه مند به جایی که ممکن است این تبدیل رخ دهد؛مثلاً وبسایتی با محتویات جالب یا فروشگاهی با کالا های ارزشمند وقیمت ها وفروشندگان جذاب
  •  پیگیری وتجزیه و تحلیل نتایج برای تعیین اینکه چه تکنیکی بر روی تغییر و تحول مشتریان تاٌثیرِ مثبت یا منفی می گذارند.
  •  تکرار و گسترش روش هایی که درعین اصلاح یا حذف روش هایی که مانع تحول مشتریان می شود،تعداد این تحولات را افزایش می دهند.
این فصل توضیح می دهد که چگونه اطلاعات مورد نیاز رابرای تشخیص نقاط ضعف و قوت بازاریابی ایمیلی تان جمع آوری و تجزیه وتحلیل کنیدوبا راهبردتان متناسب سازید.

این فصل همچنین می گوید چگونه راهبرد بازاریابی ایمیلی خود را فراتر از مقدمات کار گسترش دهید تا روابطتان را عمیق تر کند و به تاٌثیر ابزارهای دیگر بازاریابی مثل بهینه سازی موتورهای جستجو،پیوند های سایتی بسیار ساده،وبلاگ ها وتجهیزات قابلِ حملِ دریافت ایمیل قدرت بیشتری بدهد.

ارزیابی داده هایی که از طریق کلیک به دست نمی آید
هرزمان که کسی بر روی پیوند ایمیلی کلیک می کند،فرصت دارید کلیک را تافرد کلیک کننده ردگیری کنیدواز این اطلاعات برای اهداف سودمندتر استفاده کنید وبدین ترتیب ارزش لیست ایمیل تان را افزایش دهید.

سرویس دهنده
برای نوشتن کد رهگیری پیوند خودتان باید برنامه نویس ماهری در زمینه ی شبکه ی داده ها وHTML باشید.بنابر این توصیه میکنم از سرویس دهنده ی ایمیلی استفاده کنبد که به طور خودکار کد رهگیری پیوند را برایتان ایجاد می کند.سرویس دهنده برای هر عملیات ایمیلی ،از کلیک ها گزارش تهیه می کند.شکل1-13 گزارشی است که سرویس دهنده از کلیک ها تهیه کرده وپیوندی را در ایمیلِ رهگیری شده نشان می دهد که به کاربر اجازه می دهد افراد پشت هر کلیکی را ببیند.

قسمت های بعدی شامل نکات و روش هایی برای استخراج داده های مفید به صورت عملی و تحلیلی داده هایی است که از طریق کلیک به دست می آید تا تلاش های مربوط به بازاریابی را درطول زمان موُتر سازد.

استفاده از داده ها برای هد فمند کردن عملیات ایمیلی
وقتی کسی در واکنش به مقاله یا پیشنهادی برروی پیوندی کلیک می کند ، به شما امکان می دهد که در مورد علایقش حدس هایی بزنید. برای مثال، فروشگاهی که صد کلیک برروی پیوندِ منتهی به اطلاعاتی درباره ی کتاب گیتار دریافت می کند می تواند حدس بزند که این صدمشترک به گیتار علاقه مندند.

نکته
باتقسیم کلیک کننده ها درلیست های ایمیل متفاوت براساس علایقشان ،می توانید در آینده ایمیل های هدف مند تری بفرستید.برای مثال،اگر کتاب فروشی آدرس ایمیلِ صد کلیک کننده برروی کتاب گیتار را در لیست علاقه مندان به گیتار قراردهد، درهر ایمیلی که به این لیست ویژه می فرستد پیشنهادات واطلاعاتی مربوط به گیتار را نیز ارسال میکند. شکل13-2 رابط کاربری سرویس دهنده ای را نشان می دهد که به شما امکان می دهد کلیک کنندگان را در یک لیست جمع آوری کنید.

نکات زیر به شناسایی علایق مخاطبان وتقسیم بندی لیست ایمیل با استفاده از علایق کلیک شده کمک می کند:

 پیوند هایتان را به معادن داده تبدیل کنید:
وقتی کلیک ها را به شیوه ای می نویسید که اطلاعات شخصی کلیک کننده را تصریح میکنند، بسیار مفید تر هستند. برای مثال، ایمیل مغازه ی گلفی که تجهیزات گلف کودکان و بزرگسالان می فروشد، ممکن است شامل پیوند به بخشی باشد که نکاتی را درباره ی گلف کودکان توضیح می دهد:
آیا کودک زیر 12 سالی دارید که گلف بازی کند؟ تازه ترین نکته های ما درباره ی گلف کودکان را بخوانید.
فروشگاه گلف می تواند اسامی کسانی را که بر روی این پیوند کلیک می کنند به شکل لیست نگه دارد وپیشنهاد های مربوط به تجهیزات گلف کودکان را برای آنها بفرستد، چراکه ارزش آنهارا بیشتر می دانند.

ایمیل هایتان را با توجه به علایق مشترکان دوباره مرتب کنید:
لازم نیست به هرمشترکی با علایق متفاوت ایمیل کاملاً متفاوتی بفرستید. به جای آن در متن ایمیل بر اساس علایق افراد مدنظرتان تغیرات کوچکی بدهید. برای مثال، خبرنامه ای را به کل لیست ایمیل بفرستید،اما سطر موضوع یا ترتیب مقالات آن را برای تاُکید بر روی جالب ترین متن برای هر گروه با علاقه ای متفاوت، تغییر دهید.

 پیشنهادات تان را با توجه به علاقه ی مشترک تغییر دهید:
بیشتر مردم بر اساس قدرت پیشنهاد هایتان به درخواست شما پاسخ می دهند. وقتی پیشنهاداتی به لیست علایق مختلف می فرستید، در خواست هایتان را یکسان نگه دارید اما پیشنهادتان را بر اساس علایق مختلف تغییر دهید. برای مثال، اگر ایمیل شما حاوی درخواست عملکردی است که مخاطب می خواهد در نظر سنجی شرکت کند، ممکن است به گروهی از مشترکان با علایق ویژه ای برای انجام این نظر سنجی پیشنهاد تخفیف بدهید درحالی که به گروه دیگری مزایای ویژه ای پیشنهاد می کنید.(درباره ی ایجاد پیشنهادات ارزشمند درفصل 10 بیشتر مطالعه کنید.)

استفاده از اطلاعات کلیک برای پیگیری هوشمندانه
وقتی کسی بر روی پیوند ایمیلی کلیک می کند اما باخرید یا کار های دیگرآن را پیگیری نمی کند، از گزارش کلیک برای پیگیری کلیک کنند گان استفاده کنید و ببینید احیاناً چه چیزی باعث می شود این روند را ادامه ندهد. پیگیری ایمیل موُثر است، اما خوب است شماره تلفن مشترکان را نیز جمع آوری کنید تادر صورت نیاز با آنان تماس بگیرید. برای مثال، مشاوری که دعوت نامه ای با پیوند ثبت نام می فرستد، می تواند لیست مشترکانی را که بر روی پیوند ثبت نام کلیک کرده اند با تعداد ثبت نام های کامل مقایسه کند وسپس باشخصی که کلیک کرده اما ثبت نام نکرده تماس بگیرید. چنین پیگیری ای به شما کمک می کند که در یابید چه چیزی باعث می شود مشتری از مسیر ثبت نام خارج شود. تماس تلفنی ممکن است مشخص کند کسانی که ثبت نام نکرده اند سوُالاتی دارند که وبسایت شما به آن ها پاسخ نداده است یا دوست ندارند شماره ی کارت اعتباری شان را در فرم ثبت نام تایپ کنند.

با کمک نکته های زیر می توانید با استفاده از ایمیل و دیگراشکال ارتباطی، اطلاعاتی که از طریق گزارش کلیک به دست می آورید پیگیری کنید:
  •  به کلیک کنندگانی که کلیکشان را با خرید یا کار های دیگر پیگیری نکرده اند پیشنهاد برای فرصت دوباره بفرستید. از ایمیلی دیگر یا کارت پستالی برای تاُکید برروی شانس فرصت دوباره برای پیشنهادی فوری استفاده کنید.
  •  برای تشکر از کلیک کننده ،کارت پستالی برایش بفرستید.تا توجه او را به پیشنهاداتان جلب کنید ودر خواستِ مجدد برای توجه به خدمات یا کالای متفاوت خود را به اطلاعش برسانید.
  •  با کلیک کنندگان تماس بگیرید واز آن ها بپرسید آیا سوالی دارند.
  •  یک فرم نظر سنجی برای کلیک کنندگان بفرستیدواز آن ها درباره ی علایقی که هر پیوندی مشخص کرده است سوُال کنید.
  •  از مشترک تشکر کنید که ایمیل تان را فوروارد کرده است.
  •  برای مشترکانی که از لیست تان انصراف می دهند کارت پستالی بفرستید
وبه آن ها بگویید باز هم برای شما هنوز ارزشمند هستند. از آن ها برای توجه به کالاها و خدمات تان تشکر کنید.

استفاده از اطلا عات کلیک برای
آزمایش پیشنهادها ودر خواست ها


توقف یا رکورد در تعداد کلیک ها معمولاٌ به معنای این است که پیشنهادها یا در خواست های شما فوتی و فوری نیست.با ارسال پیشنهاد و در خواست عمل به بخش کوچک واتفاقاتی از لیست ایمیل تان وپیگیری تعدادکلیک ها می توانید پیشنهادات کوچک واتفاقی از لیست ایمیل تان و پیگیری تعداد کلیک ها می توانید پیشنهادات و در خواست هایتان را قبل از ارسال به همه ی مشترکان لیست ایمیل آزمایش کنید.

باانجام مراحل زیر آزمایش کلیک هایتان را تهیه و اجرا کنید:

1. به طور اتفاقی ده درصد مشترکان لیست ایمیل تان را از پایگاه داده انتخاب کنید وآن ها را در پایگاهی جدید یا پوشه ای تازه در پایگاه داده ها کپی کنید.

2. دو نسخه از ایمیل تان تهیه کنید و هر کدام را به نیمی از این لیست آزمایشی بفرستید.

3. 48 ساعت صبر کنید و گزارش های کلیک را باهم مقایسه کنید تا ببینید کدام پیوند بیشتر کلیک خورده است.

4. با استفاده از عناصری که بیشترین کلیک ها را جذب می کنند،نسخه نهایی ایمیل را درست کنید وآن را به کل لیست ایمیل تان بفرستید.

نکته


اگر تعداد کلیک های نمونه در هر دو نسخه ی ایمیل شما کمتر از تعداد مورد انتظار است، می توانید پیشنهاد یا درخواست تان را با توجه به آن تنظیم کنید ودوباره با استفاده از لیست آزمایش متفاوتی آن را آزمایش کنید.تعداد کم کلیک ها را با روش های ساده ی زیر بهبود بخشید.

  • بازنویسی سر برگ ایمیل برای جلب توجه بیشتر به پیشنهاد تان


  • تنظیم پیشنهاد برای دریافت ارزش بیشتر


  • انتقال در خواست تان به مکان واضح تر از ایمیل


  •  نتظیم دوباره ی صفحه بندی برای فراهم کردن امکان بررسی سریع تر و آسان تر پیشنهادات شما


 

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها