ایمیل وسیله ی بازاریابی فوق العاده ای است اما واقعا" نمی توان از یک ایمیل چند بار استفاده کرد و توقع داشت که بر فروش تاثیر بگذارد .تا جایی که ممکن است پیام ها را مختصر و مفید نگه دارید. خوانندگان معمولا" به جای وقت گذاشتن برای جزئیات , به ایمیل شما نگاهی کلی می اندازند .پیام های واضح و کوتاه بهترین انتخاب برای محتویات ایمیل هستند
اما این پیام ها حداقل باید شامل موارد زیر باشند :
گزاره ی ارزش :
این عبارت گویای آن است که چرا کالا یا خدمات شما ارزش پول خرج کردن دارد .گزاره ی ارزش خوب به مشتریان نشان می دهد که خدمات یا کالاهای شما بسیار بهتر از دیگران مشکلات آن ها را حل می کند یا نیازشان را برطرف می نماید.
در زیر نمونه هایی برای گزاره ی ارزش آمده است :
• اهل سفر را هنگام تعطیلات در قفس نیندازید . خدماتی که ما برای نگهداری حیوانات خانگی شما در خانه ی خودتان ارائه می دهیم , نگرانی شما را در تعطیلات برطرف می کند و به حیوانات نیز اجازه می دهد به راحتی در خانه ی خودشان از تعطیلات لذت ببرند.
• فردا لازمش دارید ؟ سیستم حمل رایگان ما سریع ترین وسیله ی ممکن است .
• تنها به این دلیل که الماس عمر ابدی دارد , نباید پرداخت شما هم ابدی باشد. وام های خانوادگی عادلانه ی ما می تواند به شما کمک کند تا وام هایی را که با سود بالا گرفته اید بازپرداخت نمایید.خدمات ما اختصاصی تر از بانک های بزرگ است.
اطلاعاتی برای پشتیبانی از گزاره ی ارزش :
گزاره ی ارزش به ندرت به خودی خود باعث می شود کسی برای خرید فوری تشویق شود . در بیشتر مواقع لازم است با اطلاعات تکمیلی از گزاره ی ارزش پشتیبانی کنید.می توانید این کار را با یک ایمیل انجام دهید .همچنین ممکن است به پیام های پشتیبان زیادی در طول زمان نیاز باشد.برای نمونه :
• گواهینامه ها , تقدیرنامه ها و گزارش های واقعی
• نقشه ی مسیر دفتر کار ,مغازه یا وبسایت
• مشوق هایی برای دست به کار شدن مشتری
• شکل ها و عناصر دیگر طراحی برای قوی تر ساختن متن
یک یا دو فراخوان برای انجام کار :
فراخوان برای انجام کار , عبارتی است که طی آن از کسی درخواست می شود کار ویژه ای را به شیوه ای ویژه انجام دهد . این درخواست , قسمت مهمی از ایمیل است , زیرا اگر به مردم نگوییم چه کاری انجام دهند ,معمولا" تمایل دارند بعد از خواندن ایمیل ها آن ها را پاک کنند . برای مثال فقط نوشتن شماره تماس در انتهای ایمیل بدین معنا نیست که مردم به طور خودکار تلفن را برمی دارند و با شما تماس می گیرند .برای رسیدن به نتیجه بهتر باید از مخاطب بخواهید به دلیل ویژه ای با شما تماس بگیرد . البته شماره تماس را هم بدهید .اما یک فراخوان موثر لزوما" نباید حاوی درخواست خرید فوری باشد . برخی اوقات مشتریان بالقوه باید مراحل زیادی را طی کنند تا فاکتور خرید یک محصول را دستشان بگیرند .
فراخوان انجام کار می تواند مانند مثال های زیر باشد :
• همین الان با ما تماس بگیرید تا مشاوره ی رایگان دریافت کنید.
• روی پیوند زیر کلیک کنید و این مورد را به سبد خریدتان اضافه کنید.
• برای دانلود ویدئوی مربوط به اطلاعات , اینجارا کلیک کنید.
• این پیام را امروز در صندوق پستی ایمیل خود ذخیره کنید.
• این کارت را چاپ کنید و برای یک فنجان قهوه ی رایگان همراه خود بیاورید.
تعیین موثرترین کلمات برای متن ایمیل معمولا" مستلزم انجام آزمایش هایی همراه با فرضیه های آموزشی درباره ی این است که مشتریان شما چه درکی از خدمات , کالاها یا تجارت شما دارند.
در زیر تعدادی از سوال هایی آمده که باید برای
تنظیم محتوای متن ایمیل از خودتان بپرسید.در پاسخ به هر سوال به جای اینکه به بیان علایق خودتان بپردازید , به این فکر کنید که از تجارت شما چه منافعی عاید مشتریان می شود .
• خصوصیات کالا یا خدمات شما چیست ؟
• این خصوصیات چگونه منافع مشتری را تامین می کند ؟
• تفاوت کالا و خدمات شما با رقبایتان در چیست ؟
• چرا این تفاوت ها ارزش پول دادن دارند.
آیا می توانید پاسخ های خود را به چهار سوال قبلی در یک پاراگراف خلاصه کنید؟
سعی کنید به یک متن دو خطی , ده کلمه ای یا کمتر برسید.
اگر مطمئن نیستید مشتریان چگونه به این سوال ها پاسخ می دهند , آن ها را بازنویسی کنید و از تعدادی از مشتریان بخواهید به آن ها پاسخ دهند. احتمالا" پاسخ های آن ها شما را غافلگیر می کند !