طراحی سایت در اصفهان و تاثیر آن در رشد و رونق کسب و کارها
مشاغل و کسب و کارها به صورت کلی شامل 2 بخش می شوند :
1- مشاغل خدماتی
2- فروشگاه ها
و هر یک از آنها شامل زیردسته هایی هستند به عنوان مثال فروشگاه ها را می توان به دو دسته اصلی خرده فروشی ها و عمده فروشی ها تقسیم کرد و به همین ترتیب تا کوچکترین کسب و کارها در یکی از این دو شاخه اصلی قرار می گیرند.
علی رغم تمامی تفاوت ها و وجوه تمایز می توان اشتراکاتی هم میان آنها نام برد , که اغلب این شباهت ها در نحوه مدیریت و راه کارهای رشد و ارتقاء کسب و کارها می باشد .درواقع رشد و رونق کسب و کار اصولی را می طلبد که برای اغلب آنها اعم از خدماتی و فروشگاهی خورد و کلان موضوعیت دارد اما در این مطلب می خواهیم به یکی از عوامل رشد و ارتقاء کسب و کارها که در میان همه آنها مشترک است بپردازیم .
اولین وب سایت ایرانی در سال 1374 راه اندازی شد و طی این 26 سال همگام با تغییرات و تحولات صورت گرفته در فضای وب و دنیای تجارت الکترونیک در ایران هم تغییرات شگرفی را در این زمینه مشاهده بوده و هستیم اما نکته قابل توجه در این زمینه علاقه روز افزون کسب و کارها برای ورود به دنیای اینترنت طی این سال ها و به ویژه طی یک دهه اخیر می باشد .
البته با قدرت گرفتن شبکه های اجتماعی روند ورود کسب و کارها , به ویژه کسب و کارهای کوچک به محیط اینترنت اغلب بی هدف و ناصحیح بوده و موجب نا امیدی و سرخوردگی صاحبان این کسب و کارها نسبت به دنیای وب و بهره گیری از آن در رونق کسب و کارشان شده است .فکر می کنم متوجه منظورم شده اید بله ورود به دنیای وب به عنوان ابزاری برای رشد رونق کسب و کار شامل قوانین و اصولی می باشد که در صورت عدم رعایت آنها و بدون توجه به نوع کسب و کار موجب شکست و بی بهره ماندن از این فضا در جهت رسیدن به هدف خواهد شد .
اما از میان همه این اصول و قواعد و قوانین می خواهیم به اولین و اصلی ترین قاعده که در واقع پایه ورود صحیح تجارت شما به محیط وب می باشد بپردازیم .
(طراحی سایت ) بله نخستین و مهمترین اصل در ورود به دنیای وب برای کسب و کارها طراحی و پیاده سازی یک وب سایت حرفه ای و استاندارد و متناسب با نیاز آن شغل می باشد .
وقتی از شبکه های اجتماعی و ورود غیر اصولی به دنیای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها سخن می گوئیم منظور استفاده از این شبکه ها نه به عنوان عامل کمکی برای وب سایت و عاملی برای جذب مخاطب هدفمند برای وب سایت بلکه جایگزینی برای آن می باشد .یعنی اینکه ما شبکه های اجتماعی را به عنوان پایه ورود کسب و کارمان به دنیای دیجیتال مارکتینگ قرار می دهیم و این اشتباه مهلک در کشور ما و به ویژه در میان کسب و کارهای خورد بسیار فراگیر است و علت آن رایگان بودن بهره گیری از این شبکه هاست .در نگاه اول منطقی به نظر می رسد که وقتی محیطی رایگان با امکانات کامل جهت ورود محتوای کسب و کار وجود دارد که میلیون ها کاربر هدف در همین بستر حضور دارند از آن برای رشد و رونق کسب و کارمان استفاده کنیم , ما هم منکر این امر بدیهی نیستیم اما وقتی صحبت از ورود و اقدام اصولی و استاندارد به محیط وب می شود باید و باید پایگاه و زیر ساخت این ورود کاملا" در اختیار مالکیت شما باشد و هیچ کس توانایی اعمال محدودیت برای این حضور را نداشته باشد .از آنجایی که شبکه های اجتماعی و صفحات کاربران در این شبکه ها هیچگونه حق مالکیتی برای صاحب صفحه ایجاد نمی کند و مالک پلتفرم به راحتی و بدون در نظر گرفتن اینکه شما چه هزینه ها و زمانی برای معرفی و رشد صفحه تان نموده اید آن را از دسترس خارج و یا حتی کل پلتفرم را ملغی و از دسترس کاربران خارج نماید .و به همین راحتی حاصل سال ها زحمت و هزینه هایی که صاحبان کسب و کار برای معرفی خود در این محیط نموده اند هدر می رود .اما این تنها آفت استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان پایگاه اصلی کسب و کارها در محیط وب نیست .فیلتر شدن شبکه های اجتماعی بنا به سیاست های کشور در مقاطع مختلف نیز یکی دیگر از مواردی است که آسیب های جدی و گاها" غیر قابل جبران عاید صاحبان مشاغل و کسب و کارها نموده است .
اگر شما هم مشغول به فعالیت اقتصادی در ایران اعم از مشاغل خدماتی یا فروشگاهی و فعالیت خورد و کلان و عمده هستید و هنوز اقدامی برای ورود به دنیای وب و بهره گیری از معجزه آن برای رشد و رونق کسب و کارتان ننموده اید حتما" اولین گام و اقدام را طراحی یک وب سایت حرفه ای و استاندارد قرار دهید و اگر تا امروز زمان و سرمایه تان را بر روی شبکه های اجتماعی متمرکز نموده بودید جلوی زیان را همین امروز بگیرید که پیشگیری از زیان بیشتر عین منفعت است .
البته نقش شبکه های اجتماعی در معرفی وب سایت را نمی توان نادیده گرفت و با بهره گیری صحیح از این عامل محرک می توان رشد وب سایت را سرعت بخشید .پس به طور کلی توصیه ما به شما : ورود اصولی و استاندارد به فضای وب با طراحی وب سایت و استفاده بهینه از ظرفیت شبکه های اجتماعی در جهت رشد و ارتقاء وب سایت می باشد