یکی از ابزار های مفید و کاربردی در کسب وکارها ،
نرم افزار های crm میباشد. این نرم افزار ها که ابزار کمکی برای تجارت ها و مشاغلی است که به صورت مستقیم با مشتری سر و کار دارند کمک شایانی به جذب وحفظ مشتریان مینماید.
در این مطلب به بیان تعاریف مرتبط با این ابزار وتوضیحاتی در این خصوص خواهیم پرداخت:
CRM چیست؟
CRM در لغت به معنای مدیریت ارتباط با مشتری و در واقع یک نرم افزار برای مدیریت فروش است که برای بهبود ارائه خدمت وکالا به مشتری استفاده می شود. مشتریان در این تعریف شامل خریداران و دریافت کنندگان خدمات می باشد. منظور از مدیریت ارتباط ، ثبت اطلاعات و اهمیت دادن به نیازهای شناخته شده هر مشتری است تا انتظارات طرفین یک معامله به خوبی برآورده شده و روند ارتباطی تسهیل شده ای شکل بگیرد
در واقع CRM این امکان را برای شما فراهم می کند تا در قدم نخست کلیه اطلاعات مشترکین وکسانی که اولین ارتباط با مجموعه شما را دارند به صورت کاملا سازمان یافته ثبت نماییدو در ارتباطات بعدی با ذهنیتی نسبت به مشتری که شامل نوع نگرش ، سابقه تماس های قبلی، سوابق خرید و حتی اطلاعات مربوط به زندگی خصوصی ایشان میباشد با مشتری وارد صحبت و تعامل میشوید
نرم افزار ( CRM )، اطلاعات و اسناد مشتری را درون یک پایگاه داده جمع آوری می کند تا کارمندان یک سازمان بتوانند به آسانی به آنها دسترسی داشته و این اطلاعات را مدیریت کنند. در حقیقت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، نرم افزاری یکپارچه برای مدیریت ارتباط با مشتریان توسط کسب و کارها می باشد.
با استفاده از امکانات نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری قادر خواهید بود به سادگی روابط خود را با مشتریان گسترش داده و با تحلیل رفتار آن ها، اقدامات مناسب بعدی را برنامه ریزی کنید. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با ارائه راهکارهای یکپارچه، به سازمان شما در افزایش فروش، حفظ مشتریان، افزایش وفاداری مشتری، جذب مشتری جدید و ارائه خدمات پس از فروش مناسب، یاری می رساند.
اهداف نرم افزار CRM
• افزایش موفقیت و رضایت در ارتباط با مشتری
• صرفه جویی در هزینه های اداری، بازاریابی و فروش
• یافتن و ارتباط با مشتریان واقعی
• ارائه محصولات مناسب به شرایط به هر مشتری
• ارائه محصولات مناسب از مسیر های مناسب برای هر مشتری
• ارائه محصولات زمان مناسب به هر مشتری
• پیگیری ارتباط با مشتری توسط کاربران مختلف بر اساس اطلاعات یکپارچه موجود در سیستم
• پشتیبانی از فروش و خدمات پس از فروش
• بهبود کارایی و اثر بخشی نیروی فروش
• ارسال پیام های بازاریابی متناسب با هر مشتری
• افزایش بازدهی و اثربخشی پیگیری های تلفنی برای تبدیل مخاطب به مشتری
• کاهش هزینههای تبلیغاتی
• افزایش فرصتهای بازاریابی و فروش
• دریافت بازخورد از مشتری و توسعه خدمات و محصولات جاری و ایده هایی جهت محصولات وخدمات جدید
نویسنده : وحید رفیعی
برای مشاهده سایر مقالات وحید رفیعی کلیک کنید.