تلفن تماس با ما 36411130-031

نماد اعتماد الکترونيکی چيست و نحوه دریافت آن چگونه است


اگر شما قصد راه اندازی کسب و کار الکترونیکی را دارید و میخواهید خدمات خود را به صورت اینترنتی به کاربران ارائه دهید و یا سایت فروشگاهی راه اندازی کنید حتما باید در مرحله اول اعتماد مشتریان و بازدید کنندگان سایت خود را جلب کنید . در کسب و کار الکترونیکی اعتماد حرف اول را برای رسیدن به هدف می زند. برای اینکه مشتریان با خیال راحت از شما خرید کنند باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشید. توجه داشته باشید فقط برای سایتهای فروشگاهی نماد اعتماد الکترونیک نیاز است و اگر صرفا سایت شما سایت اطلاع رسانی است، نیازی به نماد اعتماد الکترونیک نمی باشد .


نماد اعتماد الکترونیکی چیست ؟ ( ای نماد یا همان نماد الکترونیکی اعتماد )
برای سایتهای فروشگاهی برای اینکه فروش اجناس به صورت انلاین انجام میشود و پرداخت وجه همانجا روی سایت باید انجام شود باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد .
نماد اعتماد الکترونیکی به کسب کارهای اینترنتی مجاز به منظور سازماندهی , و احراز هویت انها داده میشود .نماد اعتماد بر روی سایتهای مجاز قرار میگیرد که کاربران میتوانند اعتماد کنند و خرید مطمونی را انجام دهند .با دیدن این نماد اعتماد میتوانید مطمئن شوید که در صورتی که خرید شما به مشکل خورد از لحاظ گارانتی محصول و کارایی محصول , سوء استفاده از اطلاعات شما که به عنوان خریدار به ان سایت مراجعه کرده اید , صاحب ان فروشگاه به طور کامل شناسایی شده است و مشکل شما قابل پیگیری میباشد .
نماد الکترونیک زیر نظر مرکز توسعه تجارت الکترونیک صادر می گردد .سه نوع نماد اعتماد الکترونیکی وجود دارد .

نماد اعتماد الکترونيکی
1. نماد اعتماد الکترونیکی موقت
2. نماد اعتماد الکترونیک دائم تک ستاره
3. نماد اعتماد الکترونیک دائم دو ستاره


نماد اعتماد الکترونیکی موقت
این نماد به سایت هایی داده میشوند که اقدام به دریافت نماد اعتماد کرده اند و حداقل شرایط را دارا هستند و تا تکمیل روند اداری و دریافت نماد الکترونیکی دائم میتوانند از نماد موقت بر روی سایت خود استفاده کنند .


نماد اعتماد الکترونیکی دائم تک ستاره
این نماد را زمانی میتوانید دریافت کنید که سایت شما کامل طراحی شده و هیچ نقص فنی ندارد توسط مکز توسعه تجارت سایت شما بازررسی میشود و در صورت مشکلی با ارسال ابلاغیه جهت تغییرات و انجام دادن تغییرات سایت برای دریافت نماد اعتماد دائم تک ستاره تاییم میشود .


نماد اعتماد الکترونیکی دائم دو ستاره

تمامی مراحل بررسی سایت و اصلاحات و تایید نمودن سایت شبیه مراحل نماد الکترونیکی دائم تک ستاره میباشد تنها تفاوت بیه این ها وجود گواهی ssl بر روی سایت است .
با وجود این گواهی میتوان متوجه شد که اطلاعات رد و بدل شده بین مشتری و سایت بسیار محافظه شده است و امنیت بالایی دارد و هیچ گونه کلاهبرداری رخ نمی دهد .تمام خصوصیات سایت شما, کالاها مورد بررسی قرار میگیرد که ممنوعه نباشد و از تصاویر مجاز با شئونات اسلامی استفاده شود .
تمامی مراحل خرید از سایت شما , نمایش کامل هزینه ها و نمایش پیش فاکتور کاملا مورد بررسی قرار میگیرد .برای دریافت نماد الکترونیکی دو ستاره باید در تمام صفحه ها گوهی ssl گذاشته شود .
توجه داشته باشید برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید پروانه کسب الکترونیکی داشته باشید .


دریافت نماد الکترونیکی اعتماد

برای دریافت نماد الکترونیکی باید دامنه سایت شما به نام شرکت ثبت گردد .برای درخواست نماد الکترونیکی باید به سایت enamad.ir وارد شوید و با ورود به قسمت ثبت نام و درخواست نماد الکترونیکی دامنه سایت خود را وارد کنید و قسمتهای درخواست را تکمیل کرده , مدارکی که از شما در سایت درخواست میشود را الحاق کنید و مراحل درخواست را تکمیل کنید.

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی
1- فقط شرکتهایی که طراحی سایت فروشگاهی انان اتمام یافته است .
2- شرکتهایی که به طور رسمی و قانونی به ثبت رسیده است .
3- ثبت دامنه سایت به نام مالک شرکت و یا شرکت که مدارک ان الزامی است .
4- برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره مدارک گواهی ssl الزامی است .
5- در صورتی که نماینده شرکت اقدام به دریافت نماد اعتماد می کند مدارک حق وکالت الزامی است .
مزایای دریافت نماد الکترونیکی
1- خریداران و کاربران میتوانند به شما اعتماد کامل کنند
2- وب سایت شما به یک وب سایت معتبر و رسمی تبدیل می شود
3- میتوانید درگاه بانکی برای تکمبل خرید از روی سایت خود دریافت کنید .
4- مشتریان ملزم به رعایت تمامی قوانین برای تکمیل خرید هستند
5- افزایش امنیت خرید
6- افزایش امنیت اطلاعات کاربران که بین کاربر و سایت مبادله شده است جهت جلوگیری از سوء استفاده .
7- امکان همکاری و اخذ قرار داد با اداره پست جهت تحویل کالا به مشتریان .
به طور کلی سایت شما تبدیل به یک سایت سازماندهی و قابل اطمینان میشود .


مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی
1- مراجعه به سایت به آدرس enamad.ir
2- در قسمت بالای صفحه وارد قسمت ورود به سامانه شوید که در این قسمت میتوانید با مراجعه به دریافت راهنمای ثبت نام اطلاعات کامل را برای ثبت نام بدست اورید و بعد از ثبت نام با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید .
3- وارد سایت شوید شوید و مراحل درخواست را با الحاق مدارک مورد نیاز تکمیل کنید .


مدارک مورد نیاز برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی


به صورت حقوقی

  • تصویر آگهی روزنامه رسمی
  • تصویر اصل اساسنامه
  • آگهی آخرین تغییرات آدرس
  • آگهی آخرین تغییرات اسامی هیئت مدیره
  • آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت
  • تعهد نامه شخصیت حقوقی
  • اسکن پروانه , مجوز


اشخاص حقیقی

  • اسکن مجوز فعالیت
  • تعدنامه شخص حقیقی




نماد اعتماد الکترونیکی اعتبار یکساله دارد و بعد از یکسال باید برای تمدید آن اقدام نمایید .
برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک حتما باید حداقل سن 18 سال باشد .
الزاما قبل از اقدام به اخذ قرار داد با شرکتهای درگاه الکترونیکی اقدام به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی نمائید .
قبل ز ارسال مدارک برای بررسی جهت کارشناسان لیست مدارک را در سایت enamad.ir بررسی کنید و حدودا زمانی که جهت گرفتن نماد طول میکشد بین هفت روز تا ده روز میباشد .
بعد از گرفتن تاییدیه سایت بعضی مدارک نیاز به ارسال فیزیکی دارد که باید به نشانه پستی سازمان ارسال کنید .

در صورتی که مشترک شرکت سپاهان گستر می باشید برای اضافه کردن کد نماد دریافت شده به سایت مقاله زیر را مطالعه نمایید .


 

نویسنده : فرحناز وحید

برای مشاهده سایر مقالات فرحناز وحید کلیک کنید.