مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

تنظیم نظرسنجی ایمیلی

تنظیم نظرسنجی ایمیلی

ایمیل وسیله ای عالی برای نظرسنجی است. زیرا می توانید از طریق آن مشتری را به طور مستقیم بافرم نظرسنجی پیوند دهید تا به سوُالات به صورت آن لاین پاسخ بدهد.از آنجایی که بیشتر ایمیل ها درطول 48 ساعت اول باز می شوند ،نظرسنجی ایمیلی به شما توانایی می دهد که اطلاعات را به سرعت جمع آوری کنید.

اجرای نظرسنجی ایمیلی با استفاده از خدمات نظرسنجی کار آسانی است.بیشتر این خدمات الگوهایی برای نظرسنجی دارند که برای پرداختن به مسائل عادی طراحی شده اند. شما می توانید از آن ها همانطور که هستند استفاده کنید یا سوُالات را باتوجه به اهداف خود تغییر دهید. برخی از این خدمات به شما امکان می دهند که پیوند های نظرسنجی واطلاعات به دست آمده را باراهبرد بازاریابی ایمیلی ترکیب کنید.

برای نظرسنجی تان محدوده ی زمانی تعیین کنید.

تصمیم به اینکه چه زمانی داده ها را تحلیل واجرا کنید، به این بستگی دارد که آیا می خواهید نظرسنجی را فقط یک بار انجام دهید یا تکرار شود.

• نظرسنجی محدود وکوتاه مدت ،به حل سریع مشکلات با استفاده از لیستی ویژه مثل مشتریان بالقوه ویا فعلی کمک می کند. محدوده ی زمانی مناسب برای استفاده از این نوع نظرسنجی ،یک باربین سه تا ده روز است.

• نظرسنجی دائمی برای ارزیابی تغییرات با استفاده از مخاطبان کنونی وبالقوه مناسب است.برای مثال، ممکن است ازهرکسی که از فروشگاه شما خرید می کند بخواهید به وبسایت برود ونظرسنجی را پرکند تا بتوانید تغییرات جاری در خدمات به مشتریان را پیگیری کنید.

 ازمردم برای شرکت در نظر سنجی دعوت کنید.

اگر می خواهید افراد زیادی را برای نظرسنجی جذب کنید، باید آن ها را از نظرسنجی تان آگاه کنید وبه آن ها بگویید چرا تکمیل آن برایتان مهم است. باروش های زیر می توانید مردم را از نظرسنجی مطلع کنید و آن ها را دعوت کنید تا به سوُالات شما پاسخ دهند:

• دعوت نامه ی ایمیلی ویژه ای با پیوند به سوُالات نظرسنجی ارسال کنید. دعوت نامه های ویژه باید به طور خلاصه دلیل انجام نظرسنجی ومزایای آن را برای مخاطب توضیح دهند.به آن ها تعداد سوُال ها وزمان تقریبی پاسخگویی را بگویید. دعوت نامه های ایمیلی برای ارسال نظرسنجی تنها یک بار یا بعد از اینکه مخاطب خرید از شما را تجربه کرد برای تشویق اوبه پرکردن نظرسنجی دائمی، کاربرد دارند.

• پیوند نظرسنجی را درقالب ایمیل معمولی قراردهید. وقتی نظرسنجی مدت طولانی تری در دسترس شرکت کنند گان قرارمی گیرد ،از پیوندی برای فراخوان در ایمیل تان استفاده کنید.برای مثال،خبرنامه ی ایمیلی که شامل مقاله ای درباره ی فناوری تلفن همراه در خارج از کشور است ممکن است شامل پیوندی به نظرسنجی مربوط به استفاده از تلفن همراه در خارج از کشور باشد.

• پیوندی از نظر سنجی تان را روی وبسایت قرار دهید . اگر یکی از اهداف ایمیل تان جذب بازدید کننده به وبسایت است، پیوند را روی سایت قراردهید تا بازدید کنند گان هم فرصتی برای دادن اطلاعات به شما داشته باشند. نظرسنجی وبسایت تان را بدون ثبت نام انجام دهید تا کسانی که مشتاق پیوستن به لیست ایمیل ودادن آدرس ایمیل به شما نیستند، فرصت داشته باشند قبل از ترک وبسایت باز خوردشان را بیان کنند.

نظرسنجی کوتاه باشد: برای مشتریانی که نظرسنجی را انجام می دهند زمان مهم است، پس باید کوتاه باشد وبه نکاتی اشاره کند که شرکت کننده را جذب کند. درزیر نکاتی آمده تا زمان مورد نیاز نظرسنجی را به حداقل برسانید:

• تقسیم کنید و پیروز شوید: اگر نظر سنجی شما بیش از پنج سوُال و جواب دارد آن را به دو قسمت تقسیم کنید وهرکدام را برای نیمی از مشتریا نتان بفرستید.

• سوُالات را دسته بندی کنید: از پیوندی برای رهگیری سوُالات بسته استفاده کنید تا مخاطب فقط یک کلیک بزند. برای مثال، اگر می خواهید متوجه شوید آیا مخاطب شکلات دوست دارد یا وانیل ،خبرنامه ی ایمیلی شما باید شامل این پیوند برای کلیک باشد: شکلات دوست دارم یا وانیل دوست دارم . هر پیوند را به صفحه ای اتصال دهید که می گوید از پاسخ شما متشکرم. واز گزارش رهگیری ایمیل برای شمردن تعداد تک کلیک در هر پیوند استفاده کنید.

برای فروش از نظر سنجی استفاده نکنید: تمام کردن نظرسنجی با صفحه ی فرود یا مرحله ی فروش که شامل اطلاعات تخفیف است باعث می شود مخاطب حس کند از او سو،استفاده شده است.به جای استفاده از نظرسنجی برای فروش کالا یا خدمات ، از پاسخ ها وکلیک های نظرسنجی برای پیگیری با ایمیل های هدفمندی استفاده کنید که علایق اشاره شده در نظرسنجی را در بر می گیرد.

نتایج را منتشر کنید: اگر می خواهید به مخاطب زحمت پرکردن نظرسنجی را بدهید، حتما به او بگویید برنامه تان برای استفاده از این اطلاعات چیست تا احساس کند کاری که انجام کی دهد برای تجارت شما وادامه ی ارتباط باشما سودمند است.خلاصه ای از نتایج رادر وبسایت قراردهید یا ایمیلی بفرستید که تغییرات مثبتی را که در نتیجه ی نظرسنجی انجام داده اید به مخاطب نشان دهد.مجبورنیستید اطلاعات ویژه ای بدهید؛ فقط نتایج را به صورتی خلاصه کنید که فواید نظرسنجی را نشان دهد.
 

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها