علاوه بر کسب اطمینان از اینکه سطر فرستنده مشخص کننده ی تجارت شما و خود شماست ادرس ایمیلی ایجاد کنید که مانند نام فرستنده عمل کند .
برای این کار دقت کنید :
• تمامی اطلاعات فرستنده که در
سربرگ ایمیل می اید برای خواننده اشنا باشد .
•
سربرگ ایمیل برای بخشی از مخاطبان که تنها قسمت فرستنده را می بینند اطلاعات مفیدی داشته باشد.
چون ادرس ایمیلی که استفاده می کنید لزوما" به ادرس سرور ایمیل شما مربوط نیست می توانید از هر ادرس فرستنده ای در ترکیب با هر ادرس سروری استفاده کنید .
سرویس دهنده ی ایمیل کار هماهنگی ادرس فرستنده را با ادرس هر سروری انجام می دهد.
پیام های مربوط به
بازاریابی ایمیلی را با ادرس ایمیل شخصی که سرویس دهنده هایی مانند یاهو , هات میل و غیره ایجاد کرده اند نفرستید.زیرا این ادرس های ایمیل شامل اطلاعات کافی برای شناسایی شما و کارتان به عنوان فرستنده نیستند.توصیه میکنم از ادرس ایمیلی استفاده کنید که مشخص کند شما که هستید و چه چیزی ارسال می کنید .در زیر مثال هایی آمده است :
• اگر خبرنامه ای می فرستید و مخاطب نام شخصی شما را می داند : خبرنامه ی ایمیلی را با استفاده از ادرس زیر بفرستید :
newsletter@yourname.com
• اگر کوپن تخفیف می فرستید و خواننده
نام تجاری شما را می شناسد ,برای ارسال ایمیل از این ادرس استفاده کنید.
coupons@yourbusinessname.com
• اگر دعوت نامه می فرستید و مخاطب نام نماینده و
نام تجاری تان را می شناسد از این ادرس استفاده کنید :
event_invitation@repnamebusinessname.com
• اگر اگهی می فرستید و مخاطب نام وبسایت شما را می شناسد از این ادرس استفاده کنید : announcement@yourdomain.com
قوانین CAN – SPAM کنونی استفاده از اطلاعات غلط در قسمت فرستنده را ممنوع کرده اند .دقت کنید از ادرس ایمیل درست و واقعی استفاده کنید .سرویس دهنده های معروف شما را ملزم می کنند ایمیل هایتان را از ادرس های تایید شده ای بفرستید تا مطمئن شوند از
CAN – SPAM پیروی می کنید.
نوشتن موضوع (subject)
موضوع ایمیل سطری از متن است که به مخاطب درباره ی محتوای ایمیل اطلاعاتی می دهد .بر طبق تحقیق اینتراکتیواپسیلون تقریبا 31 درصد مشتریان پس از بررسی موضوع درباره ی باز کردن ایمیل تصمیم می گیرند .موثر ترین موضوعات ان هایی هستند که مخاطب را تشویق می کنند ایمیل را باز کند تا جزئیات بیشتری را بخواند.این که همیشه سطر موضوع خوبی بنویسید کار سختی است زیرا بیشتر برنامه های ایمیل فقط سی تا پنجاه حرف و علامت را در قسمت موضوع نمایش می دهند که به این ترتیب امکانات کمی برای رساندن مطلب در اختیار شماست.
موضوعی را که اماده کرده اید با ارسال همان ایمیل با موضوع های مختلف به گروه کوچکی از لیست تان ازمایش کنید تا ببینید در باز شدن تعداد بیشتری ایمیل موثر است یا نه .برای مثال اگر از لیستی با هزار مشترک استفاده می کنید ایمیل را به صد نفر از ان ها با یک عنوان و به صد نفر دیگر با عنوان دیگری بفرستید .یکی دوروز صبر کنید تا نتیجه را ببینید و سپس ایمیل به هشتصد نفر بعدی را با عنوانی بفرستید که باعث شده بیشترین تعداد ایمیل های باز شوند.