مشتریان سعی می کنند با استفاده از
صفحه بندی ایمیل به عنوان راهنمای چشمی توجهشان را بر محتوای ایمیل متمرکز کنند. متخصصان
بازاریابی ایمیلی اغلب از نقشه ی گرما برای تعیین اینکه چه بخش هایی از ایمیل بیشترین توجه را جلب می کند استفاده می کنند.نقشه ی گرما تصویری است که با کمک ابزاری ویژه تهیه می شود و زمانی که فردی به ایمیل نگاه می کند حرکت چشمش را دنبال می کند .نقشه های گرما از رنگ ها و سایه های متفاوتی استفاده می کنند تا نشان دهند کدام بخش از ایمیل بیشترین توجه را جلب می کند .داده هایی که با استفاده از این نقشه ها جمع اوری می شوند و آزمایش طرح های ایمیلی مختلف کمک می کند تا طرح های ایمیلی و صفحه بندی هایی که باعث می شوند محتوای شما مورد توجه قرار گیرد مشخص شوند.
طراحی سایت طراحی ایمیلاز لنگر های تصویری استفاده کنیدلنگرهای تصویری عناصر طراحی یا متنی هستند که توجه را به متن جلب می کنند.طراحی
لنگرهای تصویری فقط به خلاقیت شما و صفحه بندی الگوی ایمیل محدود می شود. بیشتر
سرویس دهنده های ایمیل به شما اجازه می دهند با استفاده از الگوی ایمیل به عنوان پایه
لنگرهای تصویری ایجاد کنید.در اینجا توضیح می دهیم که
لنگرهای تصویری شامل چه عناصری هستند و چگونه باعث جلب توجه به متن می شوند:
عناوین:عناوین بلافاصله توجه را به محتوای متنی که به دنبالشان می اید جلب می کنند.سرفصل ها وقتی با استفاده از فونت ,رنگ ,استایل,یا متنی متفاوت از متن اطراف جدا می شوند بیشترین توجه را جلب می کنند.
مقدمات صفحه بندی ایمیل,این ترفند ها شامل موارد زیر است:
• Block(رنگ عنوان در مقابل رنگ زمینه ی اصلی ,متفاوت به نظر می رسد.
• Bold (عنوان پر رنگ تر از متن اطراف به نظر می رسد.)
• Border ( عنوان داخلی یک کادر دیده می شود.)
• گرافیک ( طراحی عنوان مطلب با عناصر طراحی ویژه)
تصاویر و طرح های گرافیکی :تصاویر و طرح های گرافیکی توجه را به متن چپ , راست یا زیر تصویر جلب می کنند .مثال های تصاویر عبارتند از :
• پرتره (portrait) : بلندی بیش از پهنا
• منظره (landscape) : پهنای بیش از بلندی
• میله ی بالا ( top bar ) : در بالای ایمیل نمایان می شود و کل پهنای صفحه را می پوشاند .
• زمینه (background) : پشت متن می اید.
• مرز بندی شده (bordered)
پیوند های متن :در متن بزرگ تری گنجانده می شوند و به دنبال متن توجه را جلب می کنند.پیوندهای منفرد توجه را فقط به خودشان جلب می کنند .انواع پیوند عبارتند از :
• منفرد( stand – alone) (جدا از متن پاراگراف)
• محتوا( content)( بخشی از متن پاراگراف)
• دسته بندی شده( grouped)
خطوط و مرز هاخط ها و مرز های افقی توجه را به متن بالا یا پایین خط جلب می کنند خطوط و مرز های عمودی بسته به قدرت
لنگرهای تصویری در اطراف خط یا مرز توجه را به متن چپ و راست جلب می کنند .مرز های قاب شده توجه را به متن داخل قاب جلب می کنند که از بالای سمت چپ شروع می شود .نمونه های خط و مرز به شرح زیر است :
• افقی ( محتوا را به دو بخش بالا و پایین تقسیم می کند.)
• عمودی (محتوا را به چپ و راست تقسیم می کند.)
• قاب (محتوای داخل قاب را از متن اطراف جدا می کند.)