از انجایی که لیست ایمیل شما دارایی تان محسوب میشود به طور خوش بینانه شامل آدرس ایمیل تمام مشتریان وفاداری است که پول بیشتری خرج می کنند و مشتریانی که دوست دارند شما را به دیگران نعرفی کنند.پیشنهادهای انگیزه بخش در ازای اشتراک ایمیل حداقل کاری است که می توانید به عنوان تشکر و جایزه در مقابل این اطلاعات با ارزش به مشتریان بدهید.
پیشنهاد مشوق برای پیوستن به لیست ایمیل به دو روش زیر به نفع تجارت شماست :
افزایش ثبت نام ها :
اگر مردم احساس کنند در مقابل ثبت نام چیز با ارزشی دریافت می کنند احتمالا" تعداد افرادی که حاضرند ایمیل شان را در اختیار شما قرار دهند افزایش می یابد .
افزایش وفاداری:
مشوق پاداشی به مشترکان به حساب می آیند و می توانند عامل وفاداری ,تکرار خرید ,و افزایش مراجعات بعدی باشند.
همه ی مشتریان تمامی پیشنهادهای انگیزه بخش برای خرید را دوست ندارند.
پس از اینکه تصمیم گرفتید کجا و چه زمانی برای
کسب اجازه و جمع اوری ادرس ایمیل اقدام کنید تصمیم بگیرید چگونه می خواهید این درخواست را مطرح کنید .برای نمونه اگر به مشترکان پیشنهاد می کنید در پیوندی ثبت نام کنند و به یک جریان ایمیلی بپیوندند افرادی که علاقه ای به این قضیه ندارند یا اصلا" نمی دانند قرار است چه ایمیل هایی دریافت کنند این فرصت را برای ثبت نام نا دیده می گیرند.سعی کنید قبل از اینکه تصمیمی بگیرید متوجه شوید چه چیزی به مشتریان انگیزه می دهد.برای مثال ,بعضی ها در مقابل یک تخفیف برای تمام خرید های بعدی به
لیست ایمیل شما می پیوندند.به عبارت دیگر تخفیف را با عباراتی مانند ارزان ,موقتی ,اخرین مدل سال ,یا از مد افتاده نیز مرتبط می دانند.اگر مشتریان شما با تخفیف انگیزه پیدا نمی کنند راهبرد خلاقانه تری به کار ببندید .مثل یک کلوپ مشتریان بسیار مهم که در ان مشترکان ایمیل اولین کسانی هستند که کالاهایی با اخرین فناوری با قیمتی معقول در اختیارشان قرار می گیرد.
از مشوق های فوری در مورد مشتریان استفاده کنید .
برخی از مشوق ها مثل تخفیف های رایج ,می توانند ضمیمه ی عضویت در لیست باشند و هستند .بنابراین بلافاصله در هنگام ثبت نام شامل حال مشتری می شوند .مشوق های سریع بسیار زیادند تعدادی از ان ها به این شرحند:
• تخفیف یا امتیاز برای هر خرید
• دسترسی مشتریان مهم به برنامه های ویژه ,ردیف های جلو و غیره
• دسترسی به اطلاعات منحصر به فرد
• نسخه های نرم افزار ازمایشی رایگان ,هدایا یا خدمات دیگر
برای ایجاد انگیزه از مشوق های بلند مدت استفاده کنید.
بعضی از مشوق ها فوری نیستند اما مشترکان در اینده ی نزدیک از ان ها استفاده می کنند .برای مثال مغازه ی لباس فروشی ای را در نظر بگیرید که دوبار در سال حراج دارد و فقط از مشترکان لیست ایمیل دعوت می کند تا پنجاه در صد تخفیف بگیرند به شرط انکه در طول 48 ساعت سفارش دهند.
اگر مشترکان لیست تنها مشتریان دعوت شده به برنامه باشند این دعوت مشوقی است که فوری نیست زیرا مشترک مجبور است برای استفاده از مزایای ان منتظر بماند.از انجایی که حراج سالی دوبار برگزار می شود .فروشگاه می تواند ایمیل های دیگری با پیشنهاد های دیگر و اطلاعات جدید در بین حراج ها ارسال کند .مشوق های بلند مدت تنهابه خلاقیت شما بستگی دارند و ممکن است شامل تخفیف های زیر باشند:
• خریدهای اول وقت در هنگام تعطیلات
• دعوت به برنامه های خصوصی دوره ای
• جایزه های اتفاقی مثل قرعه کشی
اگر نمی توانید به مشوقی برای پیشنهاد به لیست ایمیل تان فکر کنید یا محتوای ایمیل تان به خودی خود نوعی مشوق است از پیام های واضحی استفاده کنید و به مشتری بگویید دقیقا در عوض مشوق از او چه انتظاراتی دارید.