مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

جمع آوری علایق رفتاری

با جمع آوری علایق رفتاری مشتریان می توانید ان ها را به علایق عمومی و دیگر اطلاعات در مورد دیدگاه هایشان بیفزایید .علایق رفتاری را با فرضیاتی بر اساس سوالات متداول مشتریان یا با مشاهده ی رفتار ان ها در زمینه ی روابط تجاری تان جمع اوری کنید.

خصوصی نگه داشتن علایق رفتاری ایده ی خوبی است زیرا مشتری موضوع مطالعات رفتاری شما ممکن است قائل به برچسبی نباشد که شما روی او می زنید .


برای مثال :


ممکن است بر روی کسی که زیاد از کوپن ها ی تخفیف استفاده می کند برچسب خریدار تخفیفی بزنید .اما شاید او فکر کند این برچسب اهمیتش را از مشتریان دیگر کمتر کرده است .دسته بندی مشترکان در لیست های خصوصی بر اساس مشاهده ی رفتاری ان ها به شما اجازه می دهد بدون در گیری کردن خود مشترک در یک روند وقت گیر اطلاعات مرتبط بیشتری برایش ارسال کنید.

در ادامه نمونه ای از عناوین لیست خصوصی را می بینید که برای دسته بندی افراد با توجه به علایق رفتاری شان به کار می رود .بسته به نحوه ی درخواست اطلاعاتی که استفاده می کنید ممکن است دوست داشته باشید ان ها را دوباره نامگذاری کنید.

• کاربران کوپنی :
برخی از مردم فقط وقتی خرید می کنند که کالا یا خدمات شما حراج باشند یا وقتی که با خرید یک کالای رقابتی پولی پس انداز کنند.کاربران کوپنی احتمال بیشتری دارد که به ایمیل تخفیف با تخفیف های مرتبط یا غیر مرتبط پاسخ دهند بنابراین شناخت این افراد ارزش سرمایه گذاری دارد.

• خریداران مکرر:
اگر متوجه شوید چه زمانی مشترکان ویژه احتمالا" دوباره درباره ی خرید دیگری فکر می کنند می توانید ان ها را براساس تاریخ اخرین خریدشان دسته بندی کنید و پیام هایتان را زمانی بفرستید که بیشتر به خرید علاقمندند برای مثال ممکن است روال کار یک سالن ارایشی طوری باشد که مشتریان هر سی روز یک بار برای کوتاهی مو به ان مراجعه کنند.پس کوپن شما باید در پایان دوره ی سی روزه به دست مشتری برسد .مثال بعدی محدوده ی زمانی طولانی تری را در بر می گیرد :
اگر شرکت شما پیشنهادهایی در زمینه تغییرات قیمت مواد نفتی ارسال می کند سعی کنید کوپن تخفیف را هر سه ماه یک بار ارسال کنید .اما اگر مشتریان بر روی چرخه ی خرید طولانی تری اصرار دارند اگر میخواهید شما را فراموش نکنند این همه مدت برای ارسال ایمیل بعدی به ان ها منتظر نمانید.

• مشتریان بسیار مهم :
لیست مشتریان بسیار مهم می تواند شامل خریداران عمده ,مشتریان دائمی ,معرفان و یا افرادی باشد که درباره ی تجارت شما بازخورد ارزشمندی ارائه می دهند.مشتریان بسیار مهم را باید لوس کنید از ان ها تشکر کنید و به استقبالشان بروید با ان ها شاهانه رفتار کنید.

• طرفداران:
خوشبختانه مشتریانی هستند که فقط کارتان را دوست دارند یا شاید افرادی در لیست شما باشند که کمک به دیگران را دوست داشته باشند به همین دلیل مشتاقند برای کمک به رشد کارتان از ان تعریف کنند .مجزا کردن طرفداران در لیستی جدا به شما اجازه می دهد برای ان ها هدیه بفرستید و انگیزه هایی برای ادامه ی رابطه ایجاد کنید که هیچ کس نتواند ان ها را از شما بگیرد.

• مشتریان قدیمی و بالقوه :
اغلب بعد از اینکه شخصی پول خرج می کند ماهیت روابط تجاری عوض میشود و ماهیت ارتباطات نیز ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد برای مثال بعد از اینکه کسی اولین خریدش را انجام می دهد احتمالا" دیگر می توانید از ارسال پیوند ها گرفته تا بروشور های ان لاین یا مسیر های رسیدن به فروشگاهتان خودداری کنید .مگر اینکه هدف ایمیل شما پرسیدن این سوال از مشتری باشد که می توانید این اطلاعات را برایش بفرستید یا نه.
دیدگاه ها
پربازدیدترین ها