توسعه اهداف
احتمالا" تعجب می کنید اگر بگوییم ابزارهای بازاریابی مثل اگهی های تلویزیون یا کارت پستال ها نمی توانند واقعا" کاری و موثر باشند اما این حرف کاملا" درست است .اگر حرف مرا باور ندارید یک دسته کارت ویزیت بردارید ان ها را روی میز بگذارید و سپس مدتی طولانی صبر کنید .کارتهای ویزیت به خودی خود نمی توانند کاری انجام دهند.
کمی تفکر , برنامه ریزی و تنظیم اهداف به شما اطمینان می دهد که مشتریان بالقوه و قدیمی نیز می توانند کاری هوشمندانه و مثبت در روند بازاریابی ایمیلی تان انجام دهند.
دستیابی به اهداف کلی
شرط میبندم که هدف شماره یک شما پول دراوردن از راه تجارت تان است البته احتمالا" دلایل دیگری نیز برای مدیریت شرکت تان دارید :
آزادی و هماهنگی با زمانه یا شاید جلوگیری از افسردگی و پوسیدن در یک اتاق کوچک هر دلیلی که داشته باشید تجارت شما باید پولساز باشد .پول دراوردن هدف کلی است اهداف کلی به غیر از جزئیات پشتیبانی هستند که برای رسیدن به هدف مورد نیازند..حفظ اهداف کلی در ذهن شیوه ی خوبی برای متمرکز نگه داشتن بازاریابی ایمیلی بر روی تصویر گسترده است .اهداف کلی بیشتر برای تصمیم گیری کاربرد دارند در حالی که وقتی ان ها را به طور شفاف توضیح می دهید می توانید جزئیات تایید کننده ی دیگری را نیز در اینده به ان ها اضافه کنید.
تشریح اهداف کلی کمک می کند موارد زیر مشخص شوند :
• ایمیل هایتان شامل چه مواردی باشند.
• هرچه تعداد ایمیل باید ارسال شوند.
• هرچند وقت یک بار باید ارسال شوند.
• به چه کسانی ایمیل بفرستید.
• چه زمانی شیوه ی کارتان را تغییر دهید یا بهبود بخشید.
اهداف مالی :
پول بیشتری می خواهم
مدیر شرکتی کوچک در یکی از سمینارهایم اهداف مالی کلی اش را با کمک پس انداز این گونه بیان کرد:بعضی روزها دوست دارم به صورتحساب ضررهایم کلمه ی سود را اضافه کنم .اگر تاثیر گذاری مثبت بر روی صورتحساب سود و ضرر یکی از اهداف کلی شماست ایمیل می تواند سهم مهمی در هر دو دفتر کل داشته باشد زیرا به افزایش سود و کاهش هزینه ها کمک می کند.تعیین اهداف مالی کلی با درک این نکته اغاز می شود که چگونه ایمیل باعث می شود مخاطبتان از نظر مالی به نفع اهداف شما عکس العمل نشان دهد .
افزایش فروش
ایمیل می تواند تقریبا به تنها عامل فروش تبدیل شود .می توانید با ایمیل فعالیت ها یا درخواست هایی را تنظیم کنید که به افزایش فروش منجر شود .اگر هدفتان افزایش فروش باشد می توانید اهداف کلی تان را به روش های زیر تبیین کنید و محتوای ایمیل تان را با یکی از اهداف زیر در ذهن بسازید.البته به نوع تجارت تان بستگی دارد :
• مشتریان را به فروشگاهتان جذب کنید.
• بازدید کنندگان را به وبسایت تان جذب کنید.
• شرکت در برنامه ها را افزایش دهید.
• درخواست مراجعه ی مجدد نمایید.
• سفارش های تلفنی یا ایمیلی ایجاد کنید.
فروش های مکرر را افزایش دهید.
نه تنها زمانی که به مشتریان بالقوه ی بیشتری از طریق ایمیل دسترسی پیدا می کنید میزان فروش افزایش می یابد بلکه در حالی که به مشتریان کنونی برای تکرار خرید هایشان انگیزه می دهید و ان ها را تشویق می کنید نیز بر میزان فروش می افزایید.ایمیل شیوه ای عالی برای اسان تر و سودمندتر کردن خرید های بعدی است زیرا به این وسیله مخاطبتان را به طور مستقیم به شیوه ی خرید آن لاین مرتبط می کنید.صرفه جویی در زمان و راحتی استفاده از ان انگیزه هایی قوی برای افزایش تعداد مشتریانی است که خریدهای مکرر منظم و دائمی انجام می دهند.
اگر هدفتان افزایش فروش مکرر است ان را با شیوه های زیر بیان کنید و محتوای ایمیل تان را با یکی از اهداف زیر در ذهن بسازید.
• جزو اولویت های ذهنی مشتریان بمانید .
• مشتریان بالقوه را برای خرید راحت از طریق پیوند ها و انتخاب ها جذب کنید.
• با استفاده از مشوق هایی برای فروش مکرر به مشتریان قدیمی جایزه بدهید.
چرخه فروش را کوتاه کنید.
چرخه فروش یعنی چقدر طول می کشد تا کسی که به کار شما علاقمند شود و خرید کند.چرخه ی فروش در مورد مشتریان بالقوه نیز کاربرد دارد .در اینجا چرخه فروش یعنی مدت زمانی که طول می کشد تا کسی پس از اگاهی از کالا یا خدمات شما خرید نماید:
• اطلاعات لازم برای کمک به تایید یک تصمیم
• یاد اوری برای اقدام
• انگیزه هایی برای اقدام سریع
اگر هدفتان کوتاه کردن چرخه ی فروش باشد می توانید ان را به شیوه های زیر تعیین کنید و محتوای ایمیل تان را با توجه به یکی از اهداف زیر در ذهن بسازید :
• مشتریان بالقوه را تشویق کنید اطلاعات مفید یا قانع کننده ای کسب کنند.
• در مراحل مختلف چرخه ی فروش از راه های مختلف به مشتری یاد آوری کنید که دست به اقدام سریع بزند .
• برای خرید های انجام شده جایزه تعیین کنید و به این طریق انگیزه ایجاد نمایید.
هزینه هایتان را پایین بیاورید
درامدزایی در کنار کنترل هزینه ها همیشه چالش برانگیز بوده است ایمیل وسیله ای به صرفه است زیرا ارسال ان کم هزینه است و با حذف مصرف کاغذ ,چاپ ,کارگر هزینه ها پایین می اورد .اگر هدفتان کوتاه کردن چرخه ی فروش است می توانید ان را به شیوه های زیر بیان کنید و زمانی که عملیات ایمیلی را با یکی از اهداف زیر در ذهن برنامه ریزی می کنید.هزینه هایتان را پایین بیاورید.
• یاداوری خودکار برای قرار ملاقات
• به جای چاپ اطلاعات ان را به صورت الکترونیکی به مشتری برسانید.
• از ایمیل به جای تلفن یا در کنار ان برای پیگیری مشتریان استفاده کنید.