مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

ایمیل چند موضوعی

وقتی هدفتان اقتضا می کند موضوعات متعددی را در قالب یک ایمیل جای دهید بیشتر مراقب باشید .در این حالت دقت کنید موضوعات متعدد ,موضوع اصلی و مشخص را به طریقی به مشتریان ارائه دهند.

خبرنامه ای به اعضای یک اتاق بازرگانی ارسال شده که پرداخت هایشان عقب افتاده و شامل موضوعات زیر است :

تبلیغاتی :  پیشنهادی برای ایجاد انگیزه در مخاطب برای تکمیل فرم تجدید عضویت
اطلاعاتی:  آگهی شامل موضوع یک کنفرانس
ارتباطی:   پیشنهادی برای شرکت در فعالیتی شبکه ای

برای گنجاندن موضوعات متعدد در یک ایمیل پیشنهاد میکنم کارهای زیر را انجام دهید:

• در ابتدا موضوع اصلی را به وضوح بیان کنید.
• موضوعات جانبی را با کمک صفحه بندی و عناصر طراحی مثل سربرگ ها و فضای سفید دسته بندی کنید.
• اگر نمی توانید موضوع اصلی را به موضوعات دیگر ربط دهید ,از دو ایمیل با دو قالب جداگانه استفاده کنید.
و پیام های جداگانه ای برای هر موضوع ارسال کنید .دقت کنید تمامی موضوعات جانبی به مخاطبتان مربوط باشد .در غیر اینصورت لیست ایمیل تان را به گروه هایی با موضوعات مختلف تبدیل کنید و پیام های هدفمندی برایشان بفرستید که مورد علاقه ی ان ها باشد.


روی هدفتان تمرکز کنید
وقتی در زمان بندی دچار اشتباه می شوید دیدگاهتان را نسبت به اهداف نیز از دست می دهید یا دیگر به نظر نمی رسد به سمت ان ها پیش بروید .در چنین مواردی به جای اینکه محتوای ایمیل تان را تغییر دهید تا بیشتر به اهداف نزدیک شود به اسانی بر ایجاد تغییرات در اهداف متمرکز شوید تا ان را با محتوای ایمیل هماهنگ کنید.قبل از ایجاد هر تغییری در اهداف مطمئن شوید فرصتی مناسب به ایمیل تان می دهید تا کارش را انجام دهد.ارسال ایمیل هایی با محتوای موثر به نوبه ی خود متغیر ها ی زیادی را در بر می گیرد که از کنترل شما خارج است ,مثل تغییراتی در دیدگاه های مشتریان و عکس العمل های غیر منتظره ی ان ها نسبت به محتوا یا تعداد ایمیل های شما .به طور دقیق و علمی هم نمی توان پیش بینی کرد که چقدر طول می کشد به هدفتان برسید .گاهی اوقات هفته ها یا حتی ماه ها زمان لازم است تا نتایج مثبت و اساسی از راهبرد ایمیلی به دست بیاید به خصوص اگر از نظر موضوعی ایمیل جدیدی فرستاده باشید و مخاطب به دریافت چنین ایمیل هایی از شما عادت نداشته باشد.


اهدافتان را بنویسید

لازم نیست اهداف را روی سنگ حک کنید اما نوشتن ان ها در دفترچه یا سر رسید یا وایت برد به شما کمک می کند ان ها را به شکلی واقعی ببینید.نوشتن اهداف به زمان بندی ارسال محتوا نیز کمک می کند و باعث می شود ان ها را به خاطر بسپارید تا وقتی هم که از نوت پد دور هستید بتوانید از آن ها برای هدایت اعمالتان استفاده کنید .


توصیه های زیر برای نوشتن اهداف مفیدند:



• از برنامه ریزی عملیات بازاریابی ایمیلی تقویمی تهیه کنید.
اگر قصد نداریدبا زمان بندی نادرست یا ارسال ایمیل ها یکی پس از دیگری به اهدافتان آسیب بزنید.


• در اغلب موارد به اهدافتان رجوع کنید.
دقت کنید تصمیم های شما در زمینه ی بازاریابی ایمیلی در طول زمان با اهداف اصلی هماهنگی داشته باشد.


• پیشرفت تان را پیگیری کنید.
با اندازه گیری داده های قابل اندازه گیری مثل افزایش فروش ,تعداد بازدید کنندگان وبسایت یا ساعت های آزاد نزدیک شدن به اهدافتان را کنترل کنید . برای این کار تنها به حس های درونی تکیه نکنید.


• قبل از رسیدن به هدف برای قدم های بعدی برنامه ریزی کنید.
به این ترتیب تسلیم وسوسه های ارسال پیام های اتفاقی یا ارسال شماره تماس ها در زمان های خالی بین ایمیل ها نمی شوید.


به اهدافتان پایبند بمانید.
گاهی اوقات تنها علت شکست در رسیدن به اهداف , منصرف شدن زود هنگام یا پریشانی و عدم تمرکز دوباره است .آزمایش و تنظیم محتوا و اهداف کاری ,زمان بر و نیازمند توجه به جزئیات است .برای تسلط بر تمامی جزئیات مفید در روش بازاریابی مورد نظرتان باید از خود گذشتگی کنید و زمان بگذارید.توصیه های زیر کمک می کند تا زمانی که احساس می کنید اهدافتان درست است اما توجه شما به آن ها کم شده است همچنان در راه رسیدن به آن ها پایدار بمانید:


• اهدافتان را باشخص مورد اعتمادی در میان بگذارید.
این شخص را به لیست ایمیل تان اضافه کنید تا به شما بگوید چه زمانی محتوای ان از اهداف اصلی تان دور می شود.


• به طور دوره ای اهدافتان را بررسی کنید.
پیشرفت تان را با تحلیل پاسخ های ایمیل تان بررسی کنید تا مطمئن شوید در مسیر درستی حرکت می کنید.


• اگر محتوای ایمیل به بررسی کلی نیاز دارد تغییرات کوچکی در آن بدهید.
به این صورت مخاطبان را با قالب های کاملا" جدید و موضوعات جدید شوک زده نمی کنید.


• پیگیری روش بازاریابی ایمیلی تان را به فردی حرفه ای خارج از مجموعه ی کاری تان بسپارید.
اگر وقت کافی برای پیگیری اهدافتان ندارید از فرد دیگری کمک بگیرید.


اهدافتان را مبنای کار قرار دهید.
دستیابی به اهداف تنها با تکیه بر بازاریابی ایمیلی امکان پذیر نیست .تمامی واحد تجاری باید با اهدافتان هماهنگ باشند در غیر اینصورت بازاریابی تان ممکن است موفقیت امیز نباشد .اهداف به تصمیم گیری درست درباره ی بازاریابی ایمیلی کمک کند اما دقت کنید فعالیت های دیگرتان نیز در راستای اهدافتان پیش بروند .

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها